Ga naar inhoud


sneeuwbanden in duitsland


Gast jeanpaul1

Aanbevolen berichten

Ik kijk nog even de kat uit de boom, de eco banden brengen niet het beloofde resultaat

Voordat de band goed getest is zijn we wel een halfjaar verder.

De zomerbanden zijn weer gemonteerd en zijn over een maand of 7 á 8 aan vervanging toe.

Dan bezien we wel welke band het gaat worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


De temperatuur is hier - Noord Holland - ruim boven de 6 graden( 10 á 11)

Het is nu beter om de zomersloffen te gebruiken.

Veiligheid voorop daar ging het hier toch ook over... :P

En vanavond niet vergeten te wisselen ;)

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zeggen niet voor niets

Maart roert zijn staart

en

April doet wat hij wil

 

Dus hier blijven de winterbanden er ook nog wel even onder.

 

Met die paar dagen dat het boven de 7 graden is zie je de banden nu eenmaal niet direct slijten en er komen vrijwel zeker dagen dat je ze nog wel goed kunt gebruiken.

Kijk maar eens hoe snel de temperatuur zakt bij een flinke regenbui.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben aan het sparen voor een tweede auto , kan ik makkelijker switchen .

Ben er alleen nog niet uit hoe het moet als ik 's morgens in de kou ergens naar toe ga en 's middags weer terug .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veiligheid voor alles, vandaag liep de temperatuur in de middag op naar 15,9 graden.

Onverantwoord om dan nog met winterbanden te rijden.

 

Toen ik vanmorgen wegreed was het net 5 graden en toen ik terug kwam 8 graden dus niets aan de hand.

 

Daarnaast zijn er heel wat winterbanden bij hogere temperaturen nog steeds beter dan sommige standaard onder de auto gemonteerde zomerbanden.

Verder is ook de profieldiepte van groot belang.

Rij je op winterbanden met 10mm profiel bij 20 graden dan is dat heel wat anders dan bij dezelfde temperatuur rijden met winterbanden die nog slechts 2,5mm profiel hebben.

Vandaar ook vaak het advies om winterbanden met minder dan 4mm dan ook gewoon af te rijden in de zomer zodat je voor de winter weer "verse" winterbanden kunt monteren.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben aan het sparen voor een tweede auto , kan ik makkelijker switchen .

Ben er alleen nog niet uit hoe het moet als ik 's morgens in de kou ergens naar toe ga en 's middags weer terug .

Carpoolen :D

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik vanmorgen wegreed was het net 5 graden en toen ik terug kwam 8 graden dus niets aan de hand.

 

Daarnaast zijn er heel wat winterbanden bij hogere temperaturen nog steeds beter dan sommige standaard onder de auto gemonteerde zomerbanden.

Verder is ook de profieldiepte van groot belang.

Rij je op winterbanden met 10mm profiel bij 20 graden dan is dat heel wat anders dan bij dezelfde temperatuur rijden met winterbanden die nog slechts 2,5mm profiel hebben.

Vandaar ook vaak het advies om winterbanden met minder dan 4mm dan ook gewoon af te rijden in de zomer zodat je voor de winter weer "verse" winterbanden kunt monteren.

 

suc6

 

Gerrit

 

Als je uitgaat van een slechte kwaliteit band heb je gelijk.

Maar als iemand slechte zomerbanden heeft zal de keus voor de winterbanden niet anders zijn.

Dan gaat je verhaaltje de mist in, of beter je raakt in een slip waar je met een kwaliteit band niet in zou zijn gekomen.

Maar heb je het over veilig rijden dan valt de band van slechte kwaliteit af, anders ben appels met peren aan het vergelijken.

Als veiligheid voorop staat heb je een goede band onder je auto, in de winter én in de zomer

Een winterband is bij zomerse temperaturen minder veilig ten opzichte van een zomerband.

Doorrijden bij zomerse temperaturen met je winterbanden is alleen gunstig voor de portemonnee als de winterbanden bij de volgende winter toch vervangen moeten worden.

Met veiligheid heeft dit echter niets van doen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit onderwerp gaat over Duitsland, en wie vanochtend broodjes is gaan halen zal volgens de verkeerswet wnterbanden onder zijn wagen moeten hebben.

Die wet zegt niets over winterbanden bij hogere temperaturen, eenvoudig omdat dat minder invloed op de grip heeft.

 

Kijk eens naar wat mijn weerstation vandaag voor temperaturen heeft geregistreerd.

Voor komende donderdagnacht wordt er in Limburg zelfs nog -1 verwacht.

Dus toch nog maar even de winterbanden laten zitten.

 

 

Temperatuur 8 maart.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...