Ga naar inhoud


sneeuwbanden in duitsland


Gast jeanpaul1

Aanbevolen berichten

Als je het over veiligheid hebt is de wet niet volledig.

De wet wordt slechts aangehaald om de veiligheid van winterbanden te benadrukken.

Niets mis mee, in zoverre is de wet juist.

In de wet staat echter ook dat je auto aan de weersomstandigheden moet zijn aangepast. 

Dat betekend dat bij zomerse temperaturen ook je auto aangepast moet zijn aan de zomer. Hogere temperatuur en meer regen.

 

Plaatselijke weersomstandig heden kunnen verschillen, hier schijnt de zon en is het 15 graden.

Dus rij ik weer veilig op mijn zomersloffen en staan de winterbanden geparkeerd in de garage voor een paar maanden.

De remweg is korter met zomerbanden, slecht één meter kan al veel verschil maken als er een fietser onverwacht voor je auto oversteekt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In de wet staat echter ook dat je auto aan de weersomstandigheden moet zijn aangepast. 

Dat betekend dat bij zomerse temperaturen ook je auto aangepast moet zijn aan de zomer. Hogere temperatuur en meer regen.

 

 

Johan, de Duitse wetgeving zit toch echt anders in elkaar.

Er staat niet dat je wagen moet zijn aangepast aan de weersomstandigheden.

 

De wagen moet aangepast zijn aan winterse weersomstandigheden, de wettekst heb ik al eerder in dit bericht geplaatst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het over veiligheid hebt is de wet niet volledig.

.

 

Dat heb je met deelcitaten, wat ff niet goed uitkomt laat je weg.

Veiligheid Cees, daar gaat het om.

Een remweg die slechts een meter korter is kan het verschil maken tussen wel botsen en niet botsen.

Bij alleen blikschade niet zo erg, maar bij letselschade krijg ik een vervelend gevoel als dit komt omdat ik de verkeerde sloffen onder de auto heb.

Daarom, je winter sloffen afrijden in zomerse omstandigheden is onveilig, hoe je het ook went of keert.

Uit economische overwegingen te beslissen om nog maar even door te tuffen is helemaal uit den boze.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Over dat laatste heb ik het niet, ik heb geen mening weergegeven over het oprijden van winterbanden in de zomer.

Ik wil alleen zeggen, dat op dit moment winterbanden in Duitsland nog onder de wagen horen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn F1 team wilde me ook harder rubber der voor vandaag onder zetten, daar het de performance ten goede zou komen

 

nu heb ik geen F1 banden team, en kan zelf niet voor 5 a 10 graden dag nacht verschil de krik uit de garage pakken en even die zomerbanden deronder voor vandaag en voor vanavond de winterbanden weer drop... :grin:

 

maar ik mag wel met een winterband op de autoweg rijden ook al is het warm, zolang mijn profiel maar meer dan 4 mm is en ik aangepaste rijstijl erop na houdt

 

hetgeen we nu bedoelen is, ze slijten natuurlijk harder bij hogere temperaturen...

en vergis je niet, op wetteronline.de zie je 's ochtends waarempel vorst en is de kans van rijp op het wegdek niet ondenkbaar

 

ciao ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel mensen gingen naar de kust om te genieten van het zonnetje. Toch kwam de temperatuur op de stranden niet boven de 12 graden door een frisse zuidwestenwind. Tot veel problemen op de weg leidde het strandverkeer niet. Alleen vanuit Zandvoort, Hoek van Holland en Scheveningen veroorzaakte terugkerend verkeer kleine problemen. Dat komt omdat veel mensen vaak op hetzelfde moment weer naar huis gaan, meldde de ANWB.

In het oosten van Brabant en in Limburg liep de temperatuur op tot 18 graden. Maastricht, Eindhoven en Arcen noteerden zondagmiddag de hoogste temperatuur met 18,6 graden, zegt weeronline.

 

 

Het weer van Zondag 8-3-2015 ;)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weerbericht Limburg

 

dag             maandag    dinsdag     woensdag     donderdag     vrijdag
Max. temp       12°C         12°C            10°C             12°C            11°C
Min. temp          5°C           5°C             -1°C             -2°C             -2°C

 

Misschien iets te optimistisch?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weerbericht Limburg

 

dag             maandag    dinsdag     woensdag     donderdag     vrijdag

Max. temp       12°C         12°C            10°C             12°C            11°C

Min. temp          5°C           5°C             -1°C             -2°C             -2°C

 

Misschien iets te optimistisch?

Ja, zo te zien wel, dus nog maar even een dikke week wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even verder gekeken maar in de vroege ochtend en 's avonds is het aardig koud, dus indien je na 07:00 uur weggaat en voor 21:00 uur thuis bent kan je rustig de banden verwisselen.

 

post-51681-0-39341500-1425926406.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is de gedachte achter de winterbanden wet in Duitsland, of winterbanden, of wachten tot de temperatuur hoog genoeg is zonder kans op gladheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Min 1 of 2  wil niet zeggen dat het glad is, daar is dan ook nog vocht bij nodig.

Temperatuur is om 6.45 uur zo rond de 8 graden. Eigen meting....

Intussen is de temperatuur al weer opgelopen naar 11 graden.

Dit is duidelijk boven het advies om bij 6 graden of lager winterbanden te monteren. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja,

 

Weerbericht Limburg

 

dag               dinsdag      woensdag      donderdag      vrijdag      zaterdag
Max. temp         13°C            10°C                12°C          9°C             8°C
Min. temp            2°C            -2°C                 -2°C         -1°C            -2°C

 

En jawel,

 

Woensdag

In de nacht gaat het geleidelijk licht vriezen. In de nanacht en morgenvroeg is het ongeveer -2 graden en lokaal kan het glad worden.

 

Toch nog maar even wachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...