Ga naar inhoud


sneeuwbanden in duitsland


Gast jeanpaul1

Aanbevolen berichten


Johan45, je kletst maar wat bij elkaar maar het zijn geen feiten!

 

Misschien tijd om even wat huiswerk over te doen!

 

Dat is dus ook mijn idee.

 

Het rubber van winterbanden is zachter en veel zachter dan die van een zomerband. hierdoor zal een zomerband, ondanks zijn grotere denkbeeldige contact oppervlak, op ijs door het harde rubber juist niet of nauwelijks grip hebben waar winterbanden met zachter rubber nog wel (enige) grip hebben.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier heeft de thermometer afgelopen nacht toch even de -3 graden aangetikt, en vanochtend moest ik het ijs van de ruiten krabben.

Tot Pasen blijven de winterbanden onder de wagen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus inmiddels wel duidelijk dat winterbanden meer grip bieden als het kouder is.

Al dan niet met ijzel, sneeuw of weet ik wat voor winters 'ongemakken'.

Maar wordt het daardoor dan ook veiliger op de weg?

Het is in dit topic al eerder ter sprake geweest dat de voornaamste factor voor de veiligheid op de weg ten alle tijde de bestuurder is.

En ik vraag me dus af of alle automobilisten mét winter-(of sneeuw-)banden dan ook per definitie zorgen voor meer veiligheid op de weg.

Of dat ze met deze banden vanwege het misplaatste veiligheidsgevoel juist meer risico's nemen.

 

Waarom ik me dat afvraag?

Welnu, ik ben ook automobilist met zo'n een enorme lease-bak (een Renault Clio ;) ).

Door mijn werkgever wordt ik verplicht om met winterbanden te rijden, en deze zijn dan ook in het lease-contract opgenomen.

Als het gebruik van winterbanden inderdaad zorgt voor meer veiligheid op de weg, zou je toch zeggen dat dit gestimuleerd zou worden?

Immers zowel de lease-maatschappij is zeer gebaat zo weinig mogelijk schade?

Van extra stimulatie is echter geen sprake!

Voor winterbanden wordt ongeveer €15 méér in rekening gebracht.

En dat terwijl er hier in het topic toch wordt beweerd dat het gebruik van winterbanden veiliger is, èn per saldo niets meer kost omdat er altijd maar èèn setje banden slijt.

 

Kan iemand mij dan uitleggen waarom de drempel voor lease-rijders hòger gelegd wordt door een mèèrprijs, in plaats van het gebruik van winterbanden te stimuleren door een lager maandbedrag.

 

Bij een lease-maatschappij, geldt de wet van de grote getallen.

En daar weten ze precies onder welke omstandigheden ongelukken gebeuren.

Maar toch wordt het gebruik van winterbanden ontmoedigd door een hoger lease-bedrag.......?

Dus kom ik terug bij mijn vraag of het gebruik van winterbanden het nou echt wel veiliger op de weg maakt.

 

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb vroeger gereden zonder winterbanden in gladde omstandigheden.

Ook bij lage snelheden was de wagen soms compleet onbestuurbaar en onbeheersbaar.

Wegrijden bij stoplichten met op die plek vastgereden sneeuw en dus extra glad wegdek betekende soms dat de wagen niet voorwaarts ging rijden maar zijwaarts ging glijden.

 

Met winterbanden is in dat soort gevallen de wagen wel beheersbaar, voor mij en mijn medeweggebruiker is dat dus veel veiliger.

 

Ten aanzien van de lease vergoeding, wanneer je een duurdere wagen koopt wordt de leaseprijs hoger. Metallic lak betekent een hoger lease bedrag.

Bij winterbanden wordt er dus bij jouw wagen een extra set banden aangeschaft, dus een hogere kapitaal investering gedaan.

Veder worden die banden opgeslagen en dienen gewisseld te worden.

 

Als privé rijder dien ik ook eenmalig die extra investering te doen, daarna gaan de zomerbanden 2 x langer mee door het gebruik van de winterbanden in de winter.

Deze eenmalige uitgave blijft de rest van je leven tot je beschikking.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik laat de winterbanden er ook nog ff onder....

 

 

post-35114-0-76919500-1426286004.png

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de weerkaarten voor het komende weekje bekijkt kan het zelfs tot Nord Rhein Westfalen 's ochtend aanvriezen op de weg

waar ik zo door heen tuf is tot aan de Pools Tjechische grens en daar vriest het echt behoorlijk

 

ergo; gepast schoeisel is plicht als je rijden moet. ;)

 

en moest ik enkel hier in Noordholland rijden, dan is me het rubber te duur en liggen de zomerbanden er al op

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In midden Limburg kon ik vanochtend nog het ijs van de ruiten krabben, en dat blijft de komende dagen zo.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...