Ga naar inhoud


Prijs sigaretten en shag fors omhoog.


kees hekstra

Aanbevolen berichten

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: Toxic[Q
Een roker is een junk. Of je nou herione spuit, coke snuift, speed gebruikt of rookt, het zijn allemaal verslavingen en verslaafden zijn junks! Om van zo'n verslaving af te komen heb je karakter en wilskracht nodig en lukt het je niet om te stoppen, zit daar de kneep.


Om een roker nou een junk te noemen gaat veel te ver, noem het gewoon zoals het heet "een verslaafde".
Dat is een wereld van verschil.

Maar idd, tabak, hard/softdrugs en alcohol zouden verboden moeten worden.
Dat zou de mensheid heel wat ellende, overlast en levens besparen.

Overigens kan ik mij niet druk maken over mensen die in mijn omgeving roken en zelfs in de kroeg heb ik er gelukkig geen last van.
Dat was de eerste 3 maanden wel even anders.
Nu zijn het die smerige openhaarden die hun gore stank uitkotsen waar ik last van heb. cry
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 233
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Eerlijk gezegd zou ik het wel prettig vinden als de stemming langzaam maar zeker zou gaan omslaan in "not done".

 

En eigenlijk zie je dat al min of meer gebeuren, vroeger dacht men dat het gezond was, later was het stoer, maar de stemming verandert.

 

Over 10 jaar is het echt "not done" om te gaan roken, tis niet stoer en trouwens ook niet lekker want wie vond de eerste sigaret lekker?

 

Verder denk ik dat het voor sommige heel moeilijk is van de verslaving af te komen, ook denk ik dat dat voor een groot deel te maken heeft met aanleg. Voor die mensen moet professionele hulp worden geboden.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar valt niet over te twisten...da's ook niet waar ik tegen tegen argeer..het gaat mij om de inhoudloze kreten die worden gegeven.....

 

Jaren terug (een jaar of 40) werd er op de toenmalige jeugd van Nederland ingebeukt door middel van TV- bioscoop reclame plus grote aanplak-reclames dat roken stoer was en dat je er eigenlijk niet bijhoorde als je niet rookte...

 

Nu proberen ze d.m.v. allerlei acties de rokers als misdadigers c.q. smerig volk neer te zetten....dat gaat er bij mij niet in.

 

Natuurlijk hoeft de NIET roker geen last te hebben van de rokers...echter probeer dit gezamenlijk op te lossen...

Ik heb nooit problemen gehad in het gezelschap van niet rokers en houdt hier ook bewust rekening mee...het kan dus wel.

 

De agressie waarmee sommige zich wensen uit te drukken, doet mij in zo'n geval gewoon het vingertje opsteken zoals in mijn avatar....

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Onzin. Iedereen kan van het roken af, als je maar wilt.
Lichamelijk ben je er (bewezen) in minder dan 20 dagen helemaal 100% vanaf, alleen geestelijk kan de drang veel langer blijven.
Dat zit tussen je oren en daar kan je alleen zelf tegen vechten.
Als je dat niet 100% wilt, gaat het nooit lukken, wil je dat wel, mag het helemaal geen probleem zijn.
Wilskracht, karakter en doorzettingsvermogen. Als je daar niet over beschikt, kan je niet alleen niet stoppen met roken, maar zullen ook andere zaken in je leven veel lastiger verlopen.

Ron



nou ben ik erg nieuwsgierig of jij zelf ooit hebt gerookt..
want in theorie kan er mooi gepraat worden met feiten en statistieken, maar in de praktijk werkt niet alles op die manier.

Nederland kent ook veel mensen met overgewicht, opzich heel makkelijk op te lossen: als je voor de volle 100% op dieet gaat en veel gaat sporten. dan ben je het overgewicht zo kwijt.
maar toch, nog steeds veel dikkerds in Nederland.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: boekkie

Beste mensen,mijn vrouw en ik roken al 40 jaar,ook diverse pogingen gedaan om te stoppen,ik dan,mijn vrouw niet,probeer het dan maar eens vol te houden.

Wel hebben we 3 kinderen,die niet roken.


inderdaad,
dat is belangrijker: proberen je eigen kinderen niet met deze slechte gewoonte te laten beginnen. dan is over 50 jaar het probleem uitzich zelf (bijna) opgelost.

mijn kinderen zijn nog jong en ik rook (buiten) nooit waar zij bij zijn. ik zal ook alles in het werk zetten om ze te overtuigen dat "papa" een beetje dom is geweest en dat ze er absoluut nooit mee moeten beginnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: acjos1

ik was afgelopen zomer op vacantie in spanje in
een appartement
.........
ik zag ze paar dagen later lag hij te klieren dat er
gerookt werd in cafe,toen kon mij eigen ook niet in houden.
je snap al mij vcantie lag ook induigen door zulke personen


tip: vakantiebestemming: Corfu.
mag niet gerookt worden in cafes.
maar net als in het verkeer aldaar, niemand houd zich daaraan..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob út Fryslân
Origineel bericht van: Toxic[Q
Een roker is een junk. Of je nou herione spuit, coke snuift, speed gebruikt of rookt, het zijn allemaal verslavingen en verslaafden zijn junks! Om van zo'n verslaving af te komen heb je karakter en wilskracht nodig en lukt het je niet om te stoppen, zit daar de kneep.


Om een roker nou een junk te noemen gaat veel te ver, noem het gewoon zoals het heet "een verslaafde".
Dat is een wereld van verschil.

Maar idd, tabak, hard/softdrugs en alcohol zouden verboden moeten worden.
Dat zou de mensheid heel wat ellende, overlast en levens besparen.

Overigens kan ik mij niet druk maken over mensen die in mijn omgeving roken en zelfs in de kroeg heb ik er gelukkig geen last van.
Dat was de eerste 3 maanden wel even anders.
Nu zijn het die smerige openhaarden die hun gore stank uitkotsen waar ik last van heb. cry


koffie, chocolade, cola, internet, sporten, alcohol?

Allemaal verslavend... natuurlijk, iemand die sport verslaafd is is beter af dan iemand die jointjes rookt. Maar zolang je niemand met jouw verslaving lastig valt, wat maakt het dan uit?

Verbieden werkt averechts. Wat ze nu doen is goed. Het langzaam in een hoekje drukken en proberen de algemen gedachtengang over roken om te draaien ja.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies. De "stoppende" rokert die zichzelf voorhoudt dat het zo moeilijk is, is simpelweg een slechte "stopper".

Als je het echt wilt, kan je het. We praten over een lichamelijk zeer lichte verslaving die na maximaal 20 dagen algehele onthouding 100% uit je systeem is.

Alles wat er dan nog overblijft is een gebrek aan capaciteit om jezelf een goede houding aan te meten en gebrek aan karater.

Zijn die beide er wel, kan iedere roker zijn leven beteren.

zie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1575725#Post1575725

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Digipaps, nu haal je toch 2 dingen doorelkaar, die reclame die toen gemaakt werd was niet van de overheid maar van de tabaksindustrie. sick Ook toen was de overheid al actief om het roken te ontraden, eerst met de reclame van de tv en daarna uit de bioscoop. Ze hebben er wel wat aan gedaan, zij het wat te traag en te ondoortastend smirk
Maar de anti rook campagne is gelukkig wel van de overheid, erg goed dat ze het nu eindelijk goed aanpakken. cry


Ik beweer ook niet dat de overheid de reclame stimuleerde...ik beweer dat er toentertijd volop reclame werd gemaakt met de mededeling dat het stoer en ok was...

Ook ik heb diverse pogingen gedaan om te stoppen...ook cold turkey...en met pleisters en met zyban....
Ik weet hoe vreselijk moeilijk het is..voor de een wel voor de ander iets minder..blijkbaar.

Stop met de moraliserende opmerkingen en probeer er samen uit te komen...zoals eerder gezegd.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is er maar één die jou van je verslaving af kan helpen Wil.

En dat ben je dus zelf, anderen kunnen je alleen maar aanmoedigen en je een schop onder je kont* geven.

Die schop van een ander werkt echter maar één keer, daarna moet je namelijk iedere keer dat je in de verleiding komt het zelf doen.

 

* figuurlijk gesproken.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de felle en agressieve standpunten van sommigen was ik niet van plan nog verder aan deze discussie deel te nemen, maar nu ik toch ook genuanceerde reacties zie, wil ik toch ook nog wat kwijt.

Ik ben wel 20 keer "gestopt"met roken.Wat er op de "markt"was aan hulpmiddelen heb ik gebruikt. Pleisters,kauwgom,zyban,hypnose , accupunctuur en magneetjes in mijn oor. De langste score was ongeveer 5 uur. Ook nu kan ik wel 10 goede redenen bedenken om te stoppen maar over een uur heb ik wel 20 redenen om weer te gaan roken. En kom nu weer niet aan met "gebrek aan karakter", want op alle andere gebieden des levens heb ik genoeg karakter getoond. Ik drink graag een biertje, eet graag een flinke lap vlees, snoep graag en vindt vrouwen ook wel aardig maar op geen van deze gebieden heb ik een probleem en kan zonodig alles laten. Behalve roken. Onbespreekbaar.

En natuurlijk zijn alle argumenten van de tegenstanders waar.

Ze hebben gelijk. Mij stoort alleen de rücksichtlose heksenjacht

en de absurde vervolging en veroordeling,zonder enig begrip voor

de verslaafde.En nu maar weer een Brandaris.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...