Ga naar inhoud


Prijs sigaretten en shag fors omhoog.


kees hekstra

Aanbevolen berichten

Toxic[Q] heeft hier wel gelijk. Er geldt een algeheel rookverbod voor deze gelegenheden, dus voor zowel personeel als bezoekers.

Uitzondering zijn speciaal daarvoor ingerichte ruimtes binnen zo'n gelegenheid. Het is echter wel zo dat dit rookverbod er

is om het bedienende personeel te beschermen.

 

Wikipedia

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 233
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zowat iedereen wil stoppen met roken ook ik wou dat.

In september 2007 ben ik gestopt, ik had er best wel moeite mee om het vol te houden.

En het was echt wel langer dan 20 dagen die moeite.

 

Origineel bericht van: Toxic[Q
Precies. De "stoppende" rokert die zichzelf voorhoudt dat het zo moeilijk is, is simpelweg een slechte "stopper".

Dat betekent dus dat ik geen ruggegraat heb en dat ik een slechte stopper ben

want ik had het behoorlijk moeilijk in de eerste 2 maanden.

Maar abrupt stoppen is moeilijk en iemand die nooit gerookt heeft kan daar niet over oordelen.

Want zonder ruggegraat heb ik het toch nog tot nu toe gered om er geen één meer op te steken.

En nu heb ik er totaal geen moeite meer mee.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Er is er maar één die jou van je verslaving af kan helpen Wil.
En dat ben je dus zelf, anderen kunnen je alleen maar aanmoedigen en je een schop onder je kont* geven.
Die schop van een ander werkt echter maar één keer, daarna moet je namelijk iedere keer dat je in de verleiding komt het zelf doen.

* figuurlijk gesproken.


Johan, ik ken mijn tekortkomingen...echter ik wil niet door e.o.a. figuur met name genoemd Toxic(Q) of Ron whatever...op de vingers getikt worden als een of andere schlemiel die te zwak is om het roken te laten....
Ik daag hem uit om qua geleverde prestaties in het leven gelijkwaardig te scoren als ik (en wellicht andere) tot dusver heb(ben)gedaan...

Ik weiger stomweg om die moraliserende statements serieus te nemen....ik ben gewent om op een iets hoger niveau te communiceren.

Dit betekend gelijktijdig dat er op een gelijkwaardige wijze wordt gediscussieerd en niet uit vooroordelen....punt.

Ik wil er nog aan toevoegen dat ook mij inmiddels (al JAREN) bekend is welke schade roken toebrengt Ron..of is het "dokter" Ron?
Hoewel ik inmiddels twijfel, gezien jouw reacties of een hogere opleiding dan MAVO wel behaald is....is ook niets mee mis hoor.

Hou toch op met met die belerende opmerkingen..
Iedereen weet dat roken slecht is...toch

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Een typische rokers opmerking, kritiek op hun verslaving dulden ze niet. En samen komen we er niet uit, je moet het alleen doen!!! En als je dat niet kan ben je gewoon iemand zonder ruggegraad en zonder wilskracht. sick


Hup, en weer zo'n ondoordachte slaapverwekkende opmerking...

Het gaat niet om kritiek...leren lezen zou ik zeggen..

Het gaat om het opgeheven vingertje...dat pik ik niet..

Verder weet ik als geen ander hoe vervelend het is voor de niet rokers..niemand rookt bij mij thuis, mijn vrouw, zoon en dochter vinden het niet prettig als er wordt gerookt...dus rook ik buiten..punt...zo heeft niemand last van mijn slechte gewoonte...

Hier wordt gegeneraliseerd en daar gaat het mij om...
Geen ruggengraat en weet ik wat al niet meer, dit zijn ronduit beledigende opmerkingen en dat kan gewoonweg niet...

Hieruit blijkt hoe respectloos een aantal mensen op dit board communiceren.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schaar mij in deze helemaal achter digipaps.

Heleboel niet rokers hebben minder bereikt als ik en en gaan dat ook nooit bereiken.

Uit protest heb ik mijzelve een nieuwe avater aangemeten.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Ik schaar mij in deze helemaal achter digipaps.
Heleboel niet rokers hebben minder bereikt als ik en en gaan dat ook nooit bereiken.
Uit protest heb ik mijzelve een nieuwe avater aangemeten.


Wat ik zo jammer vind is wanneer iemand pretendeerd groter te zijn dan het leven zijn taalgebruik in gebreke blijft...

Het is: 'Een heleboel...', '...dan ik...' en '...zullen dat ook...'

Ik zie eigenlijk ook niet zo hoe roken en/of niet roken in verbandt staat met wat je wel of niet in het leven bereikt. Daarnaast is alles relatief. Hetgeen jij bereikt hebt valt in het niet bij Bill Gates en die rookt ook niet.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de meeste rokers zal de forse verhoging geen reden zijn om te stoppen.Het gas gaat ook fors omhoog. Is dit dan een reden om dan deze winter maar niet te verwarmen? Stoppen moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

Ik als (nog ?)roker beklaag me ook niet als een nietroker eens niet rookt.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dan ben jij samen met een handjevol andere rokers de uitzondering op de regel.
Zoals ik al schreef houden 9 van de 10 rokers geen rekening met niet rokers en kan je vaak als je er iets van zegt nog een grote bek krijgen ook.


Klets toch niet zo uit je nek, ik nog nooit anders gerookt dan buiten. Kom nog wel eens in situatie dat er binnen gerookt wordt maar ik BLIJF naar buiten gaan. Zo is die peuk tevens mijn moment van rust en bezinning. Ik werk op basisscholen. Als ik daar tussendoor even een peuk opsteek loop ik eerst stukje de buurt in. Die kleintjes hoeven niet mijn voorbeeld na te volgen. En dat gelul over pauzes, als ik niet zou roken nam ik helemaal geen pauze. Die boterhammen vreet ik wel op tijdens het werk. Maar goed, ik dan tegenwoordig ook licht werk. Dat uur pauze streept de administratie er toch wel standaard uit, de klant betaald het wel en ik zie er niets van weer.

Stoppen is voor mij geen issue, dat bepaal ik zelf, net zo goed dat ik zelf bepaald heb om te beginnen.
Rokers vergelijken met verslaafden vind ik erg ver gaan, en de roker die zichzelf verslaafde noemt ronduit zielig. Ga dan lekker op alternatieve wijze nicotine nemen. Er zijn hele generaties die rustgevende medicijnen of slaapmiddelen moeten nemen omdat destijds de doktoren die voorschreven als waren het snoepjes.

Volgend jaar komt er een onderzoek van bruinbrood in de pers waaruit blijkt dat dit op lange termijn zeer schadelijk is voor de gezondheid. Wordt eens wakker, ziet dan niemand dat door de steriele omgeving waarin wij vandaag te dag leven steeds meer allergieën ontstaan bij de jongste generatie. Naar mij idee domweg omdat ze overal tegen beschermd wordt. Een foute microbe of stofje en het organisme is stevig uit balans.

Ik dwaal af.

Ik bepaal wat ik doe met mijn leven en niet de maatschappij!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Wordt eens wakker, ziet dan niemand dat door de steriele omgeving waarin wij vandaag te dag leven steeds meer allergieën ontstaan bij de jongste generatie. Naar mij idee domweg omdat ze overal tegen beschermd wordt. Een foute microbe of stofje en het organisme is stevig uit balans.

Zo lijkt het er op dat niet rokers verantwoordelijk zijn voor de allergieën van de hedendaagse jeugd.
Roken is gewoon ongezond brengt meer nadelen dan voordelen met zich mee.
Als het wel goed voor je was werd je wel geboren met een schoorsteen op je hoofd

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Zo lijkt het er op dat niet rokers verantwoordelijk zijn voor de allergieën van de hedendaagse jeugd.


Dat is niet waar, nu is het roken wat afgeschaft wordt. Dat het te veel roken niet gezond is weet iedereen wel. Daarnaast heeft het ook wel gezonde aspecten maar die wegen er niet tegenop.

Het gaat erom dat iemand zijn eigen keuze kan maken en niet verplicht het anderen ook te doen.

En als de mens had moeten kunnen vliegen had het wel vleugels gehad.

Opzoutuh, omdat sommigen niet tegen leerlucht kunnen ivm allergie ga je toch ook niet leren meubels verbieden in openbare ruimtes, of de prijs van leer opschroeven of het publiek ophitsen om het gebruik van leer af te keuren?

Nee, nu nog niet, maar als er over 50 jaar de grote issues weg zijn worden ook deze kleine puntjes opgeveegd.

Ik hoop dat ik dan nog steeds deze posting kan vinden smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Opzoutuh, omdat sommigen niet tegen leerlucht kunnen ivm allergie ga je toch ook niet leren meubels verbieden in openbare ruimtes, of de prijs van leer opschroeven of het publiek ophitsen om het gebruik van leer af te keuren?

Nou, de PvvD is er niet voor niets. Laat ze hun gang gaan en zie wat er van komt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Klets toch niet zo uit je nek, ik nog nooit anders gerookt dan buiten. Kom nog wel eens in situatie dat er binnen gerookt wordt maar ik BLIJF naar buiten gaan. Zo is die peuk tevens mijn moment van rust en bezinning. Ik werk op basisscholen.

 

Allereerst gaat nu iedereen even op zijn taalgebruik letten.

Ik heb nooit gezegd dat er geen "nette" rokers zijn. Ik heb alleen gezegd dat het overgrote deel van de rokers bitter weinig rekening houdt met niet rokers. Dat is een feit, geen mening.

Als dat namelijk een mening zou zijn, zou er geen wetgeving nodig zijn om niet rokers te beschermen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...