Ga naar inhoud


Prijs sigaretten en shag fors omhoog.


kees hekstra

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Als dat namelijk een mening zou zijn, zou er geen wetgeving nodig zijn om niet rokers te beschermen.

Ron

Tja die wetgeving is niet zo ontstaan zoals wij verwachten.

Het is een EU wet die landen te slikken hebben.

Veel landen zijn al bezig uitzonderings wetten te maken om de
wet de ondermijnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 233
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: gigantaandemuur
Ik schaar mij in deze helemaal achter digipaps.
Heleboel niet rokers hebben minder bereikt als ik en en gaan dat ook nooit bereiken.
Uit protest heb ik mijzelve een nieuwe avater aangemeten.


Wat ik zo jammer vind is wanneer iemand pretendeerd groter te zijn dan het leven zijn taalgebruik in gebreke blijft...

Het is: 'Een heleboel...', '...dan ik...' en '...zullen dat ook...'

Ik zie eigenlijk ook niet zo hoe roken en/of niet roken in verbandt staat met wat je wel of niet in het leven bereikt. Daarnaast is alles relatief. Hetgeen jij bereikt hebt valt in het niet bij Bill Gates en die rookt ook niet.

Wie pretendeerd er groter te zijn dan t leven wat dat dan ook mag zijn .
Ik iig niet ik weet namelijk niet wat t is.
Verder t feit dat je over taalfouten begint blijkt uit dat je t net niet begrijpt ik reageer op t voorgaande betreffend rokers zijn slappelingen die verder niks kunnen/willen bereiken.
En dat Bill Gates niet rookt nou dat vind ik erg fijn voor hem.
Dan vraag ik me weer af wat heeft de mens meer irritatie gebracht .
Zijn corrupte dominerende software of mijn sigarettenrook.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de meeste niet-rokers hier een punt missen. Dat de shag en cigaretten duurder worden omdat het ongezond is en de maatschappij geld kost wil mij iets anders zeggen.

 

Alcohol is minstens even ongezond, verslavend en kost de maatschappij zeker evenveel geld. Trekken we de lijn van de overheid door dan zal een kratje bier over een jaar of 3 minimaal 25 euro gaan kosten en in de kroeg een euro of 8 ( de Noorse prijzen dus ).

 

Uitstoot van auto's veroorzaken op dit moment meer allergien bij ouderen en kinderen. Litertje benzine 1 euro 40? Man das nog goedkoop als we de regeltjes drift van de overheid doorgaan trekken straks.

 

Vet tax? Lach maar, die komt er echt wel aan. De snackbars kunnen straks echt gaan sluiten als er een school in de buurt staat, das nog maar het begin.

 

De essentie van de discussie is niet of we het eens zijn of de cigaretten en shag duurder moeten/ mogen worden. De essentie is of wij willen dat de overheid ons financieel afdwingt gezond te leven in de maatstaven die zij ons voor schrijft. Dat is de discussie, niet dat vieze, smerige peukje!

 

Dat ik rokers stom vind is mijn mening, maar ik wil wel mijn eigen leven blijven inrichten zonder een gevaar te zijn voor mijn omgeving. Rokers zijn dit niet (meer), dus ik vrees het ergste voor mijn vrije leventje. Ik ben bang dat we dat kwijt zijn geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Roken is altijd ongezond, drinken alleen als je het overmatig doet.


Toch heb ik liever van doen met iemand die elke dag te veel rookt dan iemand die elke dag te veel drinkt.

Laten we het er maar niet over hebben hoeveel verkeersslachtoffers overmatig alcohol gebruik oplevert en hoeveel geld ons dat als samenleving kost als iemand door de drankmisbruik van zichzelf of een ander levenslang in een rolstoel belandt.


Graag hoop ik op dezelfde boute reacties mbt tot de nog te voeren drankaccijns verhogen, het gedeeltelijke drankverbod en op latere termijn algehele drankverbod.

Zou zeggen: drink er nog een paar nu het nog kan!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
EU wil totaal rookverbod op werkplaats
AMSTERDAM/BRUSSEL - 26-10-2008 - De Europese Commissie wil een algemeen rookverbod op plekken waar mensen werken. Dat heeft EU-commissaris Vladimir Spidla (Werkgelegenheid en Sociale Zaken) zondag gezegd, na berichten in de Duitse pers.

Volgens Spidla bevindt het idee zich nog maar in de beginfase. 'Maar ik vind het belangrijk er een debat over te voeren', aldus de Tsjechische Eurocommissaris.

Met een dergelijk algemeen rookverbod verbiedt de EU het roken op alle plekken waar sprake is van arbeidsomstandigheden. Dan geldt het ook voor cafés en discotheken. In Nederland is dat al zo.

Maar in een aantal EU-landen is het rookverbod nog niet algemeen. In België bijvoorbeeld mag in cafés nog gerookt worden, mits in een deel van de zaak het roken verboden is.

Bron: Tiscali/ANP

Als we dat letterlijk nemen mag het buiten ook niet meer, da's de werkplek van de plantsoenendienst. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha HA HA!

 

Ik hoop dat ze met die idiote regeltjes nog tegen veel meer praktische problemen aanlopen.

 

Net zoals die bijtellings percentages. Sinds ze in Den Haag erachter zijn dat ze nu zelf niet meer een bepaalde klasse auto kunnen rijden voeren ze weer vlot een tussentarief in.

 

Laten ze maar eens beginnen met problemen die hout snijden ipv al die onnozele discussies over futiliteiten. Wat dat betreft mag ik hopen dat de recessie eens flink toeslaat dan hebben ze wel wat anders te doen dan het uitdenken van dit soort fratsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

theparasol ik zit een beetje op dezelfde lijn als jij wat betreft het denken over roken en al die kloteregeltjes die door die ambtenaren bedacht worden. Het word verdomme eens tijd dat er een zooitje van die opvreters er uit geflikkerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moet een "mind change" op gang komen, de nieuwe wetgeving kan daarbij helpen. Roken moet volkomen uit de mode zijn, rokers worden dan door de maatschappij als losers gezien.

 

Pas dan zullen de jongeren niet beginnen want daar ligt de uiteindelijke oplossing.

 

Ieder middel op weg naar die oplossing juich ik toe, zoals de nieuwe wetgeving en ook hogere prijzen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Jij hebt de oudere rokers al afgeschreven.?


Nou, als ik sommige reacties van de oudere rokers hier lees is er weinig hoop. Ik heb zelf vroeger ook gerookt vanaf mijn 15e tot 22e, ik kreeg een lichte vorm van astma en toen was stoppen niet zo moeilijk maar ik ben daarna wel gaan snoepen in de auto en kom daar maar moeilijk van af.

Anyway, die oudere rokers zijn ook eens begonnen en vonden hun eerste sigaret echt niet lekker maar je deed mee want je wilde erbij horen.

Verder mogen ze van mij genieten van hun sigaret maar ik ben wel blij dat er in de sportkantine en ook in de restaurants niet meer wordt gerookt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
die oudere rokers zijn ook eens begonnen en vonden hun eerste sigaret echt niet lekker maar je deed mee want je wilde erbij horen.


Ik vul even aan met wijn, koffie, bier, slakken...

Het gaat er niet om dat je ergens bij wilt horen, je moet in staat zijn eigen keuzes te maken. Zowel goede als verkeerde.
Hoe vaak worden we niet geconfronteerd met keuzes die voor bv 40 jaar terug goed waren maar tegenwoordig verkeerd blijken uit te pakken. Mag ik herinneren aan bv kalmerende medicijnen en asbest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...