Ga naar inhoud


Prijs sigaretten en shag fors omhoog.


kees hekstra

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Johan45
Jij hebt de oudere rokers al afgeschreven.?

Juist laat ons met rust geef ons in elke grote stad een rookcafe 40 plus.
Gooi alles in de strijd de jongeren niet te laten beginnen.
1 Ouderen kunnen de hogere prijs makkelijker betalen .
2 T roken sterft eerder uit als alleen de ouderen nog roken.
3 Jongeren zijn beter te beinvloeden.
4 Jongeren mogen niet ziek worden want die moeten t verdienen.
5 Jongeren worden zonder te roken al met genoeg verslavingen geconfronteerd.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 233
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Origineel bericht van: Johan45
Jij hebt de oudere rokers al afgeschreven.?

Juist laat ons met rust geef ons in elke grote stad een rookcafe 40 plus.
Gooi alles in de strijd de jongeren niet te laten beginnen.
1 Ouderen kunnen de hogere prijs makkelijker betalen .
2 T roken sterft eerder uit als alleen de ouderen nog roken.
3 Jongeren zijn beter te beinvloeden.
4 Jongeren mogen niet ziek worden want die moeten t verdienen.
5 Jongeren worden zonder te roken al met genoeg verslavingen geconfronteerd.


Ik kon het niet beter verwoorden.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Dat is een feit, geen mening.
Als dat namelijk een mening zou zijn, zou er geen wetgeving nodig zijn om niet rokers te beschermen.

Ron


die wet is er (meerdere malen herhaald) om WERKNEMERS te beschermen (ondanks dat deze werknemers zelf roken..) niet om niet-rokers te beschermen.

jij hebt last van mensen die buiten staan te paffen, omdat de wet verbiedt dat ze binnen staan te paffen..

wat jij wilt, is dat mensen noch binnen, noch buiten staan te paffen en enkel nog in eigen huis roken.
helaas, dat zal niet gebeuren.

wel heb je gelijk dat roken en meeroken schadelijk is.
maar dat weet iedereen al, daar hoef je geen campagne voor op te richten.

ook al meerdere malen gezegd hier:
aandacht op jongeren focussen. het probleem met oudere rokers lost zich vanzelf op...
mijn kinderen zullen nooit last hebben van mijn gedrag (ik rook buiten) en ik zal ook alles doen om hen het roken te ontmoedigen..
tis inderdaad ongezond, vies en kostbaar.

Mike

ps.
heb wel gelachen om de reclamebanner boven: Prostop..
ik dacht dat cold turky de beste manier was???
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: gigantaandemuur

5 Jongeren worden zonder te roken al met genoeg verslavingen geconfronteerd.


Oei... is dat niet misschien omdat de bekende middelen buiten bereikt geplaatst zijn geworden?
Volgens mij zijn ze allemaal binnen bereik en anders wel met enige moeite.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mike, die banner bepaalt google aan de hand van keywords die op deze pagina worden gevonden. Daar heeft sat4all geen invloed op.

Ga verder eerst maar eens even de tabakswet lezen voordat je nog meer onwaarheden verkondigd:

------------------------------------------------------------

In 1990 is in Nederland de Tabakswet van kracht geworden Met de Tabakswet wil de overheid het tabaksgebruik beperken en de niet-roker beschermen.

De basis voor de Tabakswet ligt in artikel 11 van de Grondwet. Daar staat namelijk dat ieder mens recht heeft op "onaantastbaarheid van zijn lichaam".

 

De Tabakswet gaat niet alleen over het roken. Er staan meerdere onderwerpen in die met tabak te maken hebben. Zo staat er bijvoorbeeld dat er geen tabaksproducten verkocht mogen worden aan jongeren onder de 16 jaar. En dat er waarschuwingen op pakjes sigaretten en shag moeten staan.

 

De hoofdonderwerpen van de Tabakswet:

 

Tabaksproducten

Reclame en sponsoring

Verkoopverboden

Rookverboden

Boetes

 

 

Rookverbod

In overheidsinstellingen is er al sinds 1990 een rookverbod van kracht. Net als in de meeste gesubsidieerde instellingen.

Sinds 1 januari 2004 moeten passagiers rookvrij kunnen reizen in alle vormen van personenvervoer.

Sinds 1 januari 2004 geldt ook de rookvrije werkplek: werkgevers moeten ervoor zorgen dat werknemers rookvrij hun werk kunnen doen. Een uitzondering hierop was gemaakt voor werkgevers in horeca-inrichtingen. Zij hoeven nog niet voor een geheel rookvrije werkplek te zorgen. Deze uitzondering geldt nog tot 1 juli 2008. Dan moet de gehele horeca rookvrij zijn.

 

Belangrijke wijzigingen vanaf 1 juli 2008

Het gaat dan om horeca-inrichtingen, de sectoren kunst & cultuur en sport en de volgende publieke gebouwen:

overdekte winkelcentra, evenementenhallen, congrescentra en luchthavens.

 

Voor al deze gebouwen en inrichtingen geldt dat deze rookvrij moeten zijn per 1 juli 2008

 

Waar mag het roken wel toegestaan worden?

 

In afsluitbare en voor roken aangewezen rookruimten. Er moet op aangegeven zijn dat roken binnen die ruimte is toegestaan.

In de buitenlucht. Ook op overkapte horeca-terrassen in de buitenlucht, zolang deze maar niet aan alle kanten (boven- en zijkanten) afgesloten zijn. Er mag binnen geen hinder zijn van het roken op het terras!

In privéruimten zoals bij mensen thuis. Maar ook in woonvertrekken in bijvoorbeeld verzorgingshuizen, zolang de bewoners deze niet hoeven te delen met andere bewoners.

---------------------------------------------------

Horeca ondernemers zonder personeel moeten hun cafe ook rookvrij houden. Dat zegt al genoeg over het doel van de rookvrije horeca.

Het doel om iedere niet roker te beschermen tegen de gevolgen van meeroken.

 

Sinds 1 juli 2008 valt de horeca onder artikel 10 van de tabaswet die duidelijk stelt dat: ....dienen zodanige maatregelen te worden getroffen, dat van de daardoor geboden voorzieningen gebruik kan worden gemaakt en de werkzaamheden daarin kunnen worden verricht zonder daarbij hinder of overlast van roken te ondervinden.

 

De tabakswet stelt dus onomstotelijk dat je van de horeca gebruik moet kunnen maken, zonder hinder of overlast van roken te ondervinden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al deze vlammende betogen ten spijt van Toxic[Q].

 

Steek ik er eerst nog vlug ffies eentje op.

 

Kreten als "rokers zijn associaal en houden geen rekening met de medemens" zijn te algemeen en bovendien discriminerend.

 

Als je ipv rokers een of andere bevolkingsgroep invuld heb je een pb aan je broek hangen en gezien de schreeuwerige manier van posten slaat het werkelijk helemaal nergens op.

Dus weer helemaal op zijn plaats in Off Topic.

 

 

Tja generaliseren is ook een vak

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg niet dat alle rokers asociaal zijn.

Als ik zeg dat 90% van de criminaliteit in de hoofdstad door jongeren van marrokaanse afkomst komt, discrimineer ik toch ook niet? Dan is dat gewoon een keihard feit.

Als ik zeg dat 9 van de 10 rokers asociaal gedrag vertoond op het moment dat er een sigaret opgestoken wordt is dat gewoon een keihard feit. Op het moment dat zo'n roker rookt in een ruimte waar ook niet rokers aanwezig zijn, is dat simpelweg asociaal, omdat je dan geen rekening houdt met de gezondheid van omstanders. De meeste rokers gooien ook hun peuk op straat, vragen in een huis waar niet gerookt wordt of ze een sigaret op mogen steken (de vraag op zich is al asociaal) etc.

De betekenis (dikke van dale) van asociaal is:

"zich ~ gedragen zonder rekening te houden met anderen"

En dat doen simpelweg 9 van de 10 rokers. 9 van de 10, ofwel NIET allemaal!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
De betekenis (dikke van dale) van asociaal is:
"zich ~ gedragen zonder rekening te houden met anderen"
En dat doen simpelweg 9 van de 10 rokers. 9 van de 10, ofwel NIET allemaal!

Ron

Die omschrijving van de d.v.d is wel heel kort door de bocht,
d.v.d heeft ook niet voldoende plaats om het juist te omschrijven.

Binnen de spychologie zijn al dikke boeken geschreven hierover


Asociaal is het tegenwoord van sociaal.

Sociaal (of normaal) is wat 80% van de bevolking doet.
Om zowieso in het rijtje van asociaal te komen moet je eerst
in die categorie van die 20% komen .

Als 80% van de bevolking jou meening deeld dan kan sprake
zijn van asociaal gedrag ,niet eerder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, nu ga je dus ook al de dikke van dale tegenspreken.

Ik geef het op. Ga lekker verder roken als je dat wilt, alleen denk nog eens terug over wat hier geschreven werd over meeroken als je nog eens een sigaret opsteekt in het bijzijn van anderen die niet roken. Dat is namelijk "minder sociaal" want asociaal mag ik niet meer zeggen;-)

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron jou persoonlijke mening is dat het asociaal is ,die mening

mag jij hebben ,maar dat wil niet zeggen dat het in de

algemeenheid asociaal is.

 

Wat asociaal/sociaal is is in ieder land anders ,zelfs per regio

 

Een voorbeeld ,in een heel klein dorpje van genea wonen 11

mensen 10 mensen zijn canibaal en 1 niet.

Dan zeggen die 10 canibalen tegen die eene ,wat ben jij

asociaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je op zich gelijk in.

Gezien de rookverboden en het percentage rokers in tegenstelling tot het percentage niet rokers, mag je dus wel stellen dat rokers zwaar in de minderheid zijn.

Als een roker dus rookt in het bijzijn van niet rokers (en daarmee wetenschappelijk aantoonbaar de gezondheid van een ander schaad), mag je dat best als "minder sociaal" bestempelen, geheel volgens jouw voorbeeld van de kanibaal:-)

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Als een roker dus rookt in het bijzijn van niet rokers (en daarmee wetenschappelijk aantoonbaar de gezondheid van een ander schaad), mag je dat best als "minder sociaal" bestempelen, geheel volgens jouw voorbeeld van de kanibaal:-)
Ron

Helemaal mee eens ! als de rokers in de minderheid zijn,maar
bij jou in eindhoven is het blijkbaar niet zo want jij kan
nog niet eens van je voordeur naar de auto lopen zonder
vergast te worden of niet ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...