Ga naar inhoud


Prijs sigaretten en shag fors omhoog.


kees hekstra

Aanbevolen berichten


  • Reacties 233
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik beledig jou niet als persoon Ron, ook al is het zo dat een hele groepering wordt beledigd als zijnde een 2e rangs soort.

 

Je hoeft niet steeds te herhalen hoe slecht het roken wel is,

vraag aan iedere roker of hij/zij zich hiervan bewust is en je zult het antwoord krijgen wat jij zelf hier steeds aanhaalt.

 

In het geval van het restaurant was ik gewoon opgestaan en was zonder te betalen de deur uitgelopen....wedden dat er geen politie wordt bijgehaald..daarmee tref je de eigenaar direct in zijn beurs...

 

 

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]7. Medisch gezien is stoppen met roken ALTIJD beter voor je gezondheid.

Ron


Dat is niet altijd waar heb ik gezien toen ik al een jaar of tien geleden bij een collega op bezoek ging die in het ziekenhuis lag.

Er lag daar een kamergenoot meer dood als levend toen ik vroeg aan mijn collega wat die mankeerde was het antwoordt, die is gestopt met roken.
Door het stoppen was hij veel te dik geworden en uiteindelijk door het overgewicht had hij een zware hartaanval gehad en ja dan moet je afvallen dus hij kreeg daar ook bijna niets te eten.
Maar zoals hij er bij lag was hij meer dood als levend dus dat stoppen ALTIJD goed is is beslist niet waar.

Zelf rook ik ook niet maar zoals er hier gereageerd wordt is volgens mij ook niet normaal laat ieder gewoon in zijn waarde. confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is geen mening maar een feit!

Dat jij je onrustig voelt, hoofdpijn en honger krijgt en slecht geheumeurd raakt is een medisch onschuldig neveneffect van de nicotineonthouding en daar heeft iedere roker in meer of mindere mate +/- 15 tot 20 dagen last van. Daarna zijn de meeste medisch onschuldige neveneffecten weg!

Daarna is er alleen nog het psychische traject waar de meeste ex-rokers ook falen.

Je moet jezelf daarna namelijk dwingen om van sigaretten af te blijven en tegelijk niet zo veel te gaan eten/snoepen. Dat kan de een wat beter dan de ander.

Stoppen doe je zelf!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Door het stoppen was hij veel te dik geworden en uiteindelijk door het overgewicht had hij een zware hartaanval gehad en ja dan moet je afvallen dus hij kreeg daar ook bijna niets te eten.

 

Dat is een bevestiging van wat ik al de hele tijd schrijf.

Als je stopt met de eerste verslaving, moet je wel oppassen dat je niet begint met de andere (eet) verslaving.

Als je sterk bent voor jezelf, stop je met roken en ga je niet (veel) meer eten. Dat is namelijk net als stoppen met roken een kwestie van afblijven!!!

Na het stoppen veranderd je spijsvertering terug naar het niveau waarop het zat voordat je begon met roken. Vaak waren mensen toen nog jonger en konden ze beter overweg met hun voedsel. Als je stopt, stop je met het onderdrukken van het hongergevoel (dat doet nicotine) en krijg je dus trek. Als je jezelf gewoon aan 3 maaltijden per dag en een of twee kleine tussendoortjes houdt, is er dus niets aan de hand.

Als je dan ook nog een beetje gaat sporten, is er helemaal NIETS aan de hand!

Als je jezelf gaat volproppen en tientalle kilo's overgewicht gaat kweken en ook niet gaat sporten ben je jezelf (let op wat ik schrijf) JEZELF aan het aftakelen. Dat is niet het gevolg van het stoppen met roken maar het gebrek aan zelf respect en zelf dicipline.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digipaps, jij bent anders meer dan grof. Lees je eigen berichten maar eens terug.

Ik ben al de hele tijd gewoon netjes. Als jij daadwerkelijk op het niveau zit waar je zelf beweerd te zitten, zou je zien dat ik niet generaliseer, maar gewoon feiten aandraag en zou je ook niet ronduit beledigende taal gebruiken en op de persoon spelen.

Ik zeg helemaal niet dat alle rokers asociaal zijn, maar dat 9 van de 10 (90 op 100 dus) zich wel zo gedragen op het moment dat ze roken. Asociaal is nogmaals: "Zonder rekening te houden met anderen". Wat is dus zeg is dat 90 van de 100 rokers geen of te weinig rekening houden met niet rokers. En niets meer of niets minder dan dat! In nette bewoordingen en net taalgebruik. Dat kan ik van diverse anderen in deze dicussie niet zeggen!

Dat 90 van de 100 rokers te weinig rekening houden met een niet roker is dus gewoon een feit. Als het niet zo was, zouden er ook geen wetten nodig zijn, maar zou een roker in een restaurant uit zichzelf buiten gaan staan, een collega niet roken in de buurt van een niet rokende collega, in een cafe niet iemand met een peuk pal langs je gaan staan en mijn kleren s'avonds niet naar die smerige sigarettenrook ruiken en mijn gezondheid niet negatief beinvloed worden door rokers.

Om dat dus sociaal te regelen, waren die wetten nodig. De mensen die nu het hardst staan te schreeuwen over die wetten (veelal kleine kroegbazen) zijn naar mijn mening wel ronduit asociaal! Die houden namelijk alleen met zichzelf rekening en moeten dus gewoon keihard aangepakt worden. De gezondheid van ons allen is namelijk belangrijker dan welk commercieel belang dan ook!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ron, ik zeg niet dat er door jou niet op een nette wijze wordt gereageerd...daar is niets mis mee..

 

Je kunt, ook al blijf je netjes mensen krenken en beledigen..

 

En zo voel ik het ook, als je stelt dat 90 van de 100 mensen zo zijn, dan vraag ik mij af waar haal je die volgens jou statistische gegevens vandaan?....

 

De mensen die ik ken ook rokers, houden wel degelijk rekening met de mensen er omheen..

 

Zelfs is het zo, dat als ik buiten in mijn eigen tuin mensen op visite heb, ik dan niet rook in hun nabijheid....even een stukje er vandaan dan maar..en dat doen er velen met mij..

 

Ik denk dus dat het om een veel kleinere groepering gaat die het voor andere verpesten..en daarom wordt er ingegrepen door de overheid..

 

Eigenlijk net als bij het voetbal, er zijn altijd van die relschoppers die het dan verpesten voor de rest..

 

Vandaar mijn reactie, leven en laten leven...overigens een leuke woordspeling betreffende dit onderwerp. wink

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop nu toch al aardig wat jaartjes op deze aardkloot rond en sociaal rokersgedrag kom ik echt zelden tegen.

Meestal wordt een roker pas "sociaal" als je specifiek vraagt niet te roken of aangeeft dat je er last van hebt.

In veel gevallen verplaatst het rokende groepje zich dan ginnegrappend een paar meter en doet alsof je een moord begaan hebt omdat je gevraagd hebt niet te roken in jouw omgeving.

Ik maak zelfs regelmatig mee dat een rokende collega die samen met mij naar cursus in a'dam rijd (1 uur en 45 minuten ritje) of hij in de auto mag roken terwijl er op het dashboard van mijn leasebak een sticker zit met a.u.b. niet roken en hij donders goed weet dat ik er last van heb.

Daar vind ik alleen de vraag al asociaal. Neemt u mij niet kwalijk dat ik wil leven in plaats van roken!

Als ik dan de volgende keer bij de collega in moet stappen (carpoolen) moet ik dus zijn stinkrook inademen omdat hij gewoon rookt in zijn leasebak. Ook als ik er in zit! Of ik nou bezwaar heb of niet! Vind hij het vreemd dat ik dus niet meer carpool. Ja gek he?

In mijn ervaringen zijn sociale rokers een zelfzaam uitstervend ras en sociale rokers echt wel op 1 hand te tellen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plotseling stoppen is voor de meeste mensen het beste maar voor sommigen onverstandig. Ik spreek uit ervaring, vrouwlief is de eerste keer na het stoppen in een flinke depressie geschoten en weer begonnen. De tweede stoppoging heeft een zelfmoordpoging opgeleverd. Vrouwlief wordt nu godzijdank goed behandeld maar mag voorlopig echt niet stoppen van mij ;-) Volgens de arts heeft dit te maken omdat de tabaksmaffia ook stoffen toevoegen die veel van anti depressiva weg hebben.

Dat sommigen dit als excuus gebruiken om door te blijven roken is logisch, zoiets noem je een verslaving.

 

Generaliseren is trouwens gevaarlijk. Ik ben afgelopen tijd drie keer afgesneden door een VW Golf, dus elke volkswagen chauffeur is stom ??? Sluit dan alle kroegen maar, want alle dronkaarden zijn agressief! Heb er in mijn werk maar zat gezien ... Onzin natuurlijk want er zijn ook sociale drinkers .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Robertus

Volgens de arts heeft dit te maken omdat de tabaksmaffia ook stoffen toevoegen die veel van anti depressiva weg hebben.



Klopt precies ,mijn vriendin is ook aan het afkicken maar
slikt st'jans kruit om de depressies te verminderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als jij dit werkelijk zo meemaakt....wat ik jammer vind..dan rest mij alleen nog te zeggen, die "asbakken" laugh verpesten het inderdaad voor vele anderen ...dan snap ik ook een beetje jouw felle reactie hierover..

 

Spreek de mensen hierop aan, laat ze duidelijk jouw voorkeur merken....je hebt de verkeerde mensen om je heen getroffen..zonder hier een keus te hebben...helaas blush

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, er zijn ook onderzoeken die het wel hebben aangetoond. Ook zitten er nog tientallen stoffen die men nog niet hebben kunnen indentificeren. Er zitten daar ook stoffen bij die de tabaksmaffia moedwillig zelf toevoegd, wat heel krom is natuurlijk. Als er maar een onbekend stofje in kaas zit mag die niet op de markt, tabak echter ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...