Ga naar inhoud


Prijs sigaretten en shag fors omhoog.


kees hekstra

Aanbevolen berichten


  • Reacties 233
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: ozzo


Ik hoorde enkele maanden geleden iemand op de radio zeggen dat ze niet uitkwamen met het geld van de wegenbelasting en daarom de accijns op sigaretten en andere rookwaren wilden verhogen om dat "gat" op te vullen......


mad


Ze zijn idd heel crea de bea bij de overheid.
De verkeersboetes zijn dit jaar nl verhoogd om de gratis
schoolboeken te financieren. Ik zie ook bijna geen verband
tussen te hard rijden en schoolboeken, behalve voor de
verkeersles dan...

Dit is zo'n zelfde redenering (lekker krom)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Laat iedereen "zijn ding" beleven. En KAP met dat vingertje "mag niet" door onze regering.

 

Helaas is dat door die asociale rokers (even een beetje generaliserend omdat 9 van de 10 rokers gewoon ronduit asociaal en egoistisch zijn) niet mogelijk en kan ik mijn "ding" niet doen. Mijn "ding" is namelijk gewoon frisse lucht zonder die smerige klote sigarettenrook.

Nu cafe en restaurant (bijna) rookvrij zijn, kan ik ten minste een steak eten zonder rokerige bijsmaak en stinkende kleren.

Dus mag ik dan a.u.b. ook mijn ding? Een rookvrij leven!

Zolang rokers (over het algemeen) zo asociaal zijn om nauwelijk of gewoon niet rekening te houden met niet-rokers, mogen ze van mij de prijzen verhogen tot 15 euro per pakje en roken buiten (je eigen) huis verbieden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Polvo
Er gaat inderdaad tegenwoordig veel werktijd mee verloren.
Maar als een verslaafde geen peuk op kan steken voelt hij zich erg onhappy en presteerd ook niks.


Je zou er als werkgever bijna een conclusie uit gaan trekken...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

verslaving?

 

(hard)drugs, koffie, bier (alcohol in welke vorm dan ook), sex, sport, gokken, liegen, stelen, hobby (sat. bijv. smile ), eten, dingen kopen, autorijden (streetcar racing), internetten, games (WoW). etc .etc..

 

maar waar zeuren mensen over??

over roken....

 

beetje kleinzinnig..

 

Citaat:
maar als iemand rook, heb ik daar last van..

nee, ik heb geen last van die persoon die in de kroeg altijd erg vervelend is omdat ie telkens stomdronken is.

of van de "vrienden" die het belangrijker vinden om achter de pc te zitten, dan samen iets sociaals te doen.

of van die veel enorm dikke mensen, waar ik tegen aan moet kijken .

of van mensen die over niets anders kunnen praten, als over voetval.

of die "beren" van kerels die elke dag in de sportschool staan: kijk mij eens, ik ben groot en sterk en sla toch mijn vriendin elke dag inelkaar.

autocoureurs die door mijn straat heen "racen"

dieven die de winkel van mijn vrouw weer eens leegroven.

 

nee, daarover niet.

want roken "stinkt"... bah.

 

en trouwens.

onderzoeken bestrijden elkaar telkens weer.

hier citeerd iemand dat roken slecht is voor het geheugen, maar een vorig onderzoek heeft bewezen dat rokers minder kans hebben op alzheimer.

iemand anders citeert dat nicotine slecht is, maar er is een recent onderzoek geweest dat nicotine juist goed is (in bepaalde mate)

 

link

 

dus, wat is nu waar??

 

en waarover het gezeik?

we mogen al niet meer roken in restaurants (vind ik zelf ook goede keus) en cafe's.

dus daarover niet beginnen, het gaat hier over de prijs van tabak.

en die moeten wij (tot dusver) nog altijd zelf betalen.

de niet-rokers betalen geen cent aan mijn verslaving (anders als bij de harddrugs gebruikers,daar betaald iedereen aan mee

maar daar hoor je eigenlijk niemand over)

Citaat:
ja hoor, ik betaal mee aan JOUW ziektekosten

 

ja, je betaald ook mee aan de ziektekosten van mensen die de deur van de dokter platlopen, omdat ze denken ziek te zijn of aandacht vragen.

je betaald ook mee aan het slechte management van zorginstellingen en de dikke bonusen van deze managers..

 

denk je echt dat hetzoveel kost om een terminaal kankerpatient zijn laatste dagen wat te vermakkelijken??

 

en als ik geld wil weg smijten om in mijn verslaving te steken, dan is het mijn eigen keus.

of moet ik ook beginnen te zeuren over, of het wijs is om geld te steken in beleggingen? (dexxia, fortis..)

nee, dat gaat mij niets aan, waar iemand zijn geld in stopt..

 

overigens, dat laatste kost MIJ ook geld.

omdat die persoon te dom is, en enkel euro-tekens in zijn ogen had, toen hij de polis ondertekende..

en nu heerlijk wordt gecompenseerd voor de schade (uit onze portomonee)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dan moeten we allemaal maar een snipperdag inleveren.

Dus ook de niet rokers die een appeltje gaan zitten te schillen.

Minutendieven noemen de werkgevers dit

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
] even een beetje generaliserend omdat 9 van de 10 rokers gewoon ronduit asociaal en egoistisch zijn
Ron


Fijn dat je jouw mods zo bestempeld.

Hou er wel rekening me dat voor (ex-)rokers het zelfde geldt als voor alcoholisten, nl de eerste is de schadelijkste.

Dat ze eerst maar het gedoogbeleid van (soft-)drug aanpassen.
komt er ook weer politie uren vrij.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike

hier citeerd iemand dat roken slecht is voor het geheugen, maar een vorig onderzoek heeft bewezen dat rokers minder kans hebben op alzheimer.


Zoiets is heel makkelijk in te koppen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of rokers asociaal zijn, dat betwijfel ik. dat ze keihard verslaafd zijn dat is een ding wat ik zeker weet. Het is nog de moeilijkste verslaving om vanaf te komen ook.

 

Ben zelf 2 jaar ervan af geweest en ik volede me heerlijk. punt is dat als je eenmaal een roker bent geweest zul je helaas altijd een roker blijven vrees ik. Ben sinds 4 maanden weer aan het roken en het lijkt verdomme wel een inhaal race voor wat ik in de afgelopen 2 jaar niet gerookt heb weer in te halen. Ik rook het dubbele, en daar baal ik goed van.

 

Het is een verdomde moeilijke verslaving, en ik baal er verschrikkelijk van dat het mij de baas is. Vandaar dat ik als hervat roker het er helemaal mee eens ben dat ze de prijzen omhoog gooien echter zouden ze wat er eerder gemeld werd dat niet geleidelijk moeten doen. Gewoon in één klap 50 euro voor een pakkie shag of sigaretten. Daar zouden ze me pas echt mee helpen.

 

Ik heb er tabac van.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Gewoon in één klap 50 euro voor een pakkie shag of sigaretten.
Alle wiet kwekers worden dan tabak kwekers.

Ook word t dan lukratief rookvakanties in t buitenland te houden en met de maximale hoeveelheid terug te komen.

Kijk even mee 14 dagen weg 50 X 1 pakje per dag is zo n 700 euro .

In buitenland kost t 4 euro is 64 euro.

Winst 636 euro s een gratis vakantie dus en als bonus nog een tijdje goedkoop roken daarna van je meegebrachte sloffen.

Tenzij je die pakjes verkoopt voor 40 euro per stuk.

Uiteraard ga je dan weer op vakantie van dat geld.

Ja en dan breng je natuurlijk weer wat sigaretten mee.

Gaan alle rokers dit doen zitten we met zn allen veel in t buitenland en we verdienen nog wat als we terug komen.

De staat hier verdiend ws nog t zelfde als vroeger of minder als er genoeg zelf gemaakt opgestuurd dan wel meegebracht word.

 

 

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Helaas is dat door die asociale rokers (even een beetje generaliserend omdat 9 van de 10 rokers gewoon ronduit asociaal en egoistisch zijn) Ron


Oeps, en het merendeel van de mods zijn rokers.
Volgens mij heb je nu wat uit te leggen. blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Helaas is dat door die asociale rokers (even een beetje generaliserend omdat 9 van de 10 rokers gewoon ronduit asociaal en egoistisch zijn)

 

Om alle rokers als asociaal te generaliseren vind ik wat ver gaan. Ook al ben ik het verder met Ron eens.

Gisteren was ik trouwens ook weer buiten en ik ik ging te voet boodschappen doen. 50 mtr. voor me liepen 2 meisjes, nog kinderen. Ik schat een jaar of 12 - 13. Roken dat ze deden, de ene sigaret na de andere. En een lol dat ze hadden. Ik vond het triest dat die snotapen dat alleen maar deden om groot tegenover elkaar te doen. En van de rook had ik zelfs op die afstand nog last.

In mijn jeugd tijdens mijn opvoeding was roken absoluut taboe en mijn ouders keken heel nauwkeurig met wie ik omging. Werd er gerookt, dan was de vriendschap meteen -OUT-. Zonder pardon.

Nu ik zelf kinderen heb ben ik precies zo. Er wordt hier bij mij thuis niet gerookt. En ik heb mijn kinderen meermaals op het hart gedrukt dat ik roken, waar dan ook, niet tolereer. Ik hoop dat mijn kinderen...het zijn er nu 3, net zo dankbaar zullen zijn als ik dat nu voor mijn ouders ben.

Het al dan niet roken is een kwestie van opvoeding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...