Ga naar inhoud


Prijs sigaretten en shag fors omhoog.


kees hekstra

Aanbevolen berichten

Zolang 9 van de 10 rokers geen rekening houden met niet rokers vind ik dat gedrag asociaal. Nu kan de persoon zelf misschien best een aardige sociale man/vrouw zijn, maar op het moment dat er een sigaret opgestoken wordt is van dat sociale gedrag plotseling niets meer te merken.

Roken stinkt, de meeste niet rokers hebben er last en hinder van en daar wordt gewoon door 9 van de 10 rokers geen rekening mee gehouden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 233
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik hou als roker altijd rekening met de niet-roker. zo wordt er bij ons thuis niet gerookt, alleen buiten. een ontmoedigingsbeleid noem ik dat, duurt echter al 8 jaar maar dit even terzijde.

in restaurants vind ik het ook smerig als iemand een peuk, sigaar of pijp aanvuurt, dit doe/deed ik dan ook nooit. ik ben het enigzins wel met Ron eens dat veel, vaak oude, roker zich hier niets van aantrekken/trokken, da's inderdaad asociaal.

 

stoppen valt me alleen moeilijk dan doorgaan, ik heb het nu 2x geprobeerd en 2x gefaald. ruggegraat, tja, die zal ik dan wel niet hebben, da's voor een buitenstaander makkelijk te zeggen.

 

ik blijf het wel belachelijk vinden dat shag, sigaretten e.d zo extreem duur moet zijn. verbied het dan, je mag immers toch nergens meer aan een peuk lurken, maarnee, dat doet men niet want dan is de staat failliet vanwege de accijnsmissing.

shagdealers, zie je het voor je ? smile

 

maargoed, binnenkort (lol) maar weer eens een poging ondernemen, wellicht met hulp van de huisarts. mijn geluk is dat mijn huisarts een echte anti-roker is. zoek je stivoro op in het woordenboek, dan vind je zijn pasfoto smile

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben jij samen met een handjevol andere rokers de uitzondering op de regel.

Zoals ik al schreef houden 9 van de 10 rokers geen rekening met niet rokers en kan je vaak als je er iets van zegt nog een grote bek krijgen ook.

Al zou er iets van zeggen natuurlijk helemaal niet nodig moeten zijn want een roker zou uit zichzelf volledig rekening moeten houden met niet rokers en weten dat sigaretten stinken, meeroken zeer ongezond is en iedereen daar gewoon in meer of mindere mate last van heeft.

Vragen of iemand bezwaar heeft vind ik zelf ongepast. Uit BELEEFDHEID zeggen namelijk 9 van de 10 niet rokers (in een groepje) dat ze er geen bezwaar op hebben terwijl als ze thuis komen de eerste opmerking is "mien, mijn kleren stinken verschrikkelijk naar die smerige sigarettenrook, dus gooi ze maar in de was" of "oh wat heb ik last van mijn ogen en keel door die sigarettenrook in dat rookhol daar".

Ik ken genoeg mensen uit mijn omgeving die succesvol gestopt zijn met roken, maar ken er ook genoeg die het steeds maar niet lukt. Bewezen is dat de nicotineverslaving na +/- 20 dagen volledig uit je systeem is en de rest zit 100% tussen je oren.

Als je het dus niet lukt, ligt dat inderdaad aan je ruggegraat en uit de voorbeelden uit mijn omgeving, blijkt dat ook wel:-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik een peuk opsteek vraag ik altijd of iemand er

bezwaar tegen heeft ,ik voel mij niet associaal.

 

Wat ik wel associaal vind is dat rokers bij veel bedrijven

buiten in een lekkend hokje neergezet worden zonder stoel

of tafel om daar de pause door te brengen.

 

Heb al vaker meegemaakt bij bedrijven dat de luxe cantine

door 5 man bezocht wordt en 25 man staan buiten in de regen

een boterham te eten.

 

Nu vraag ik mij wie is associaal ?

 

Ohja bij die 25man buiten zijn ook niet rokers erbij ,zij vinden

het gezelliger bij de rokers laugh

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dus bedrijven moeten dan ook maar een "spuithokje" maken voor de herione verlaafde medewerkers" en gratis opblaaspoppen neerzetten voor de sexverslaafden?

Een werkgever hoeft jouw smerige verslaving helemaal niet te facciliteren. Dat ze een asbak neerzetten en jouw frequente rookpauze's dogen, vind ik al een prestatie op zich.

Mijn collega rokers zijn stukken minder productief dan ik zelf en zo'n 10 x per dag ben ik telefoontjes aan het beantwoorden van een roker die buiten zijn smerige verslaving staat te genieten in plaats van te werken waarvoor hij betaald wordt!

Vragen of iemand bezwaar heeft is net zo asociaal (zie mijn vorige post). Roken is altijd bezwaarlijk, hinderlijk en ongezond voor omstanders. Dat hoef je niet eens te vragen!

Citaat:
Ohja bij die 25man buiten zijn ook niet rokers erbij ,zij vinden

het gezelliger bij de rokers

Daar ga ik niet eens op antwoorden, want dat is weer zo'n typische rokers opmerking. Zometeen moeten we nog dankbaar zijn dat ze roken, want van die accijns worden scholen gebouwd :D

Ennuh, nog eentje "Gelukkig wordt er gerookt, anders zou het hier toch een ongezellige bedoeling zijn, zo zonder al die gezellige rokers" LOL, laat me niet lachen zeg.......

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

-Helaas nemen 9 van de 10 rokers wel ongeoorloofde korte extra pauze's!

-Helaas gooien 7 van de 10 rokers ook hun peuk op straat en duurt het 5-9 maanden voordat die filter verteerd is.

-Helaas houdt 9 van de 10 rokers geen rekening met de niet rokers in zijn omgeving.

-Helaas vind een roker altijd dat hij benadeeld wordt, terwijl hij juist zijn omgeving benadeeld.

-Helaas vind vrijwel iedere roker dat hij wel heel sociaal is en vraagt hij altijd of er iemand bezwaar heeft, terwijl hij zou moeten weten dat roken altijd bezwaarlijk is, maar dat zijn omstanders vaak socialer zijn dan hij zelf.

-Helaas is slechts 2 a 3 % van de rokers echt iemand die van zijn verslaving een prive aangelegenheid maakt en daar echt niemand mee benadeeld.

.......Behalve dan dat rokers de ziekenhuizen onnodig bezetten ten koste van niet rokers (door veelal onnodige kanker, longziektes en hartfalen bestrijding, die niet nodig zou zijn als men niet gerookt zou hebben.......

Je kunt lullen als brugman, maar feit blijft dat roken op zich al asociaal, smerig en ongezond is, hinder veroorzaakt, werkgevers extra tijd en geld kost, ziekenhuizen zwaarder belast en bovenal zeker niet gezellig en sociaal is.

Kom al helemaal niet aan met dat de regering die accijns nodig heeft want dat is simpelweg niet zo. De belasting komt toch wel links of rechtsom. Of er nu gerookt wordt of niet. Dat is het "nadeel" van een welvaartstaat!

Rokers die zichzelf wel sociaal vinden, zouden gewoon moeten stoppen. Dan ben je pas sociaal en heb je karakter!

Een roker is een junk. Of je nou herione spuit, coke snuift, speed gebruikt of rookt, het zijn allemaal verslavingen en verslaafden zijn junks! Om van zo'n verslaving af te komen heb je karakter en wilskracht nodig en lukt het je niet om te stoppen, zit daar de kneep.

De eerste roker die zonder te liegen beweert dat hij roken lekker vind, moet nog uitgevonden worden want het KAN simpelweg niet lekker zijn om verbrandingsresten in te ademen en in die stinkrook te staan. Het enige dat theoretisch "lekker" zou kunnen zijn is de lichte kick die je van de nicotine krijgt. Het verslavende middel, de drug dus. Daar kan iedere roker binnen 20 dagen helemaal 100% vanaf zijn!

 

Ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn is nog maar 1 nadeel van het niet mogen roken in kroegen naar boven gekomen........

Na een lange avond stinkt het er naar zweet ipv rook. :D

maar wat is schadelijker........rook of zweetlucht..... smile

Verder als gestopt roker heb ik nu geen behoefte meer aan een lekker trekje als ik op een feest ben omdat ik het ook niet meer ruik. :D

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ron je hebt ergens wel gelijk maar zo exstreem zoals jij

het voorsteld is het niet.

 

Het is jou goed recht om hekel te hebben aan rokers ,dat je

die hebt blijkt ook wel uit jou opmerkingen.

 

Maar toch blijf ik zeggen zo extreem zoals jij de rokers

omschrijft zijn ze niet.

 

Associale mensen zijn er nu eenmaal , niet alleen bij de rokers.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen hekel aan rokers, ik heb een hekel aan roken!

En geheel terecht want ik kon tot voor kort niet eens kiezen om niet te roken door alle sociale plaatsen waar ik mij niet meer kon vertonen omdat er gerookt werd en ik er voor koos om niet te roken!

Nu hoef ik alleen nog maar 10 seconden mijn adem in te houden als ik langs de uitgang naar de auto wil, waar over het algemeen een man of 10 staan te stomen.

Roken niet asociaal? Ik heb onlangs nog hoogoplopende ruzie gehad in een cafe omdat er nog flink gerookt werd terwijl ik daar met mijn vrouw en kind even gezellig een bakje koffie wilde drinken.

Dat asosiale volk hield geen enkele rekening met niet rokers en wordt je nog bijna de zaak uit gezet als je er iets van zegt.

Eindhoven op de tongelresestraat! Daar kom ik dus NOOIT meer! Ik heb wel de gemeente ingelicht. Mag leiden dat ze een fikse boete krijgen!

Schijt aan de gezondheid van een ander, schijt aan de wet, schijt aan iedereen!

Wat ik in mijn vorige berichten stel is helemaal niet extreem, maar gewoon een feit. Ga maar eens heel bewust kijken hoe rokers zich gedragen. Haal bij een roker maar eens alle mogelijkheden om ee nieuw pakje sjag of sigaretten te halen weg. Moet je eens kijken hoe "creatief" hij plotseling wordt en van 10 uitgedrukte peuken 1 sigaret maken. Niet verslaafd? Niet smerig? Niet asociaal? 9 van de 10 wel!

Een kennisje van mij is 3 maanden geleden bevallen. Ze heeft volgens eigen zeggen niet gerookt tijdens de zwangerschap. Dat heeft ze dus wel, maar heeft dit alleen steeds stiekum gedaan. Nu beweert ze dat ze haar kind geen schade heeft aangericht. Ze beweerde kort na de bevallig ook dat ze nooi in dezelfde ruimte als haar baby zou roken. Nu ligt de baby in de wieg in de 28 meter woonkamer waar gestoomd wordt als een bezetene.

Wie is hier nu de asociale liegende junk?

Een roker kan onder druk van zijn verslaving over zijn verslaving helemaal geen objectieve uitpraken meer doen, maar zal zijn verslaving altijd verdedigen. Dat is het treurige van een verslaving.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

gedrag en gewoonte

als je een roker erop aanspreekt of vraagt niet te roken

is meer dan 8 van de 10 van hen bereid dat te eerbiedigen.

 

er zijn echter ook nog steeds geteerde breinen die zo'n vraag niet meer in dat brein kunnen verwerken (receptoren kapot)

chiao

Footstompin' Music

Grand Funk Railroad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vragen om niet te roken zou niet nodig moeten zijn. Een roken moet weten dat zijn gedrag altijd hinder, overlast en schade veroorzaakt en zou het dus gewoon niet in bijzijn van niet rokers moeten doen!

Pas als je je als roker zo gedraagt, ben je een sociale roker, een soort roker die echt extreem zeldzaam is.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Ja Ron ik vind het echt verveld hoe jij eronder leid ,weet
ook geen oplossing ,inderdaad voor jou zou het een oplossing
zijn als een pakje cigaretten 50,- gaat kosten dan is het
voor mij ook noodzaak om te stoppen.


Er is nu ook al een noodzaak om te stoppen.
1. De gezondheid van anderen leid er onder
2. Je eigen gezondheid leid er onder
3. Het is duur en niet nodig
4. Je veroorzaakt met je rokerij hinder bij anderen

4 zeer goede redenen om karakter en wilskracht te tonen en te stoppen!

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...