Ga naar inhoud


2x Kathrein UFS-910 of een Kathrein UFS-922?


Gast BraindamageBE

Aanbevolen berichten

Gast BraindamageBE

Hey,

 

Als HD-tuner lijkt de Kathrein mij steeds een interessantere oplossing worden. Maar ik vraag mij dus af of het beste is om te gaan voor 2x Kathrein UFS-910 of één Kathrein UFS-922.

 

De UFS-922 is meer dan dubbel zo duur, dus het volgens heel wat mensen hier interessanter om 2 keer de vorige te kopen.

Maar als je in je living 2 keer de UFS-910 gaat plaatsen, dus op of naast elkaar, dan ga je met je afstandbediening van 1 van de 2 toch de 2 toestellen tegelijk bedienen waardoor je er niet veel mee bent, of niet?

 

Het is bij mij trouwens wel de bedoeling om voor 2 tuners te gaan, of het nu met 1 of 2 toestellen zijn.

 

Een mogelijkheid is dan ook om in de living een UFS-910 te zetten en mijn huidige DM600 en dan in de slaapkamer een andere UFS-910, waar normaal de DM600 zou komen. Maar als je dan wil opnemen van een HD kanaal terwijl je naar een ander HD kanaal kijkt, dan moet je naar je slaapkamer om daar de andere box te programmeren ...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: BraindamageBE
Maar als je in je living 2 keer de UFS-910 gaat plaatsen, dus op of naast elkaar, dan ga je met je afstandbediening van 1 van de 2 toch de 2 toestellen tegelijk bedienen waardoor je er niet veel mee bent, of niet?

Je kan de afstands bediening en de UFS910 zo instellen dat deze gekoppeld wordt.
Zo doende werkt remote1 alleen op box1 en remote2 enkel op box2.
Kijk maar eens in het menu daar vindt je hoe je dit moet doen.
Ik dacht dat je uit 4 kanalen kon kiezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mij deze vraag ook al gesteld.

 

ik heb eens de prijs opgezocht van die dubbele tuner, en inderdaad daar heb je echt wel 2 ufs-910 voor en je hebt nog over.

 

Ik had ook die vraag in mijn hoofd of die twee ab niet elkaar gingen storen, maar volgens Black_64 niet, dus dat gaan we proberen.

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hierbij wel toevoegen dat ik deze optie nog niet ben tegen gekomen in de E2 versie.

Dit is dus enkel voorlopig mogelijk met de originele kathrein software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede avond,

 

bij onze oosterburen is de prijs van de UFS-922 inmiddels al gezakt naar rond de Euro 530,-. En hier zit een HD bij in !

 

Twee x UFS 910 is uiteraard wel mogelijk, maar dat geeft toch nogal wat extra problemen. Wat te doen met de nog aan te schaffen cam modules ?

 

Je kunt uiteraard wel intern sharen. Maar dan moeten beide ontvangers aan staan.

 

En als je wilt opnemen moet dit of naar je PC of naar een losse HD.

 

Het product is nieuw dus de prijs is relatief nog hoog. De prijs zal zeker nog wat dalen.

 

Dan lijkt het mij, dat je mogelijk beter af bent met een twin tuner ufs-922.

 

Groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BraindamageBE

Bedankt voor de uitleg beiden.

 

Is goed om te weten dat het eventueel wel kan om de remotes in te stellen zodat de toestellen niet tegelijk bediend gaan worden.

Als het met de originele software kon dan zal het met de hacks binnenkort ook wel gaan smile

 

Maar misschien dan nog maar even wachten en zien wat de prijs (en plugin ontwikkeling) van de nieuwe gaat doen.

 

Ik ben wel aan het twijfelen eigenlijk tussen de IPBox 9000 of de Kathrein. Zal van de plugins afhangen. Wat ik vooral wil is dat ik kan cardsharen tussen een van dees 2 en mijn dreambox. En het zou ook het leukste zijn als ik wat opgenomen is op een NAS met de dreambox, dat ik dat met de andere decoder ook kan kijken en andersom.

Er zijn nog wel andere linux HD boxen maar deze zijn tegenwoordig de meest gebruikte zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Volgens recente berichten worden de eerste exemplaren van de UFS-922 twin tuner set inmiddels geleverd.

 

Het instructieboek kun je als PDF bestand downloaden en kijken wat er mogelijk is met de standaard Kathrein software.

 

Hierin wordt in ieder geval melding gemaakt van ondersteuning voor Diseqc 1.0, 1.1 en voor motorsturing 1.2 en 1.3,

 

Het wachten is nu op de firmware 1.07 voor de UFS-910.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...