Ga naar inhoud

1 op 1 copy met raid1 controller

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat hangt van de controller af, vaak moeten de schijven eerst volgeschreven worden met nullen(is een raid build proces).

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Bij Raid 1 niet, dan hoeft de controller alleen maar de primaire schijf blok voor blok te copiëren naar de tweede schijf. Raid 1 hoeft niets weg te schrijven op de primaire schif, bij raid 0 en raid 5 is dat allemaal heel anders.

Ik verwacht eigenlijk dat je gewoon een tweede schijf kunt bijplaatsen, en dan de raid controller opdracht te geven die schif te synchroniseren.

Geplaatst:

dat klopt,

op de onboard raid controller (asus mobo) heb ik vaker zo een raid 1 mirror herstelt

eens een keer de raidschijven verdeeld nadat ie voor de 4 maal broken was

en na een half jaar toch weer de schijven samengevoegd, wederom als raid1 mirror zonder data verlies van primaire schijf.

maar in de vraag; ligt toch ook een ernstige wens om de raid bootable met het OS erop te hebben opdat cruciale bestanden dubbelveilig staan.

de betere controllers zijn hotswapable (dus je kunt een der raid schijven eruit halen en eventueel vervangen) zonder dat je OS systeem daardoor beïnvloed wordt.

maar laat ik wel duidelijk zijn over het eventueel herstellen, dat duurt uren bij grote sata disks.

dus veilig is het maar bij een fout duurt het wel lang alles weer te herstellen (alleszins minder lang dan een nieuwinstallatie)

chiao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen