maja Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Een reeds geprogrammeerde switch satconn10, opnieuw programmeren met programmer. Hoe gaat dat in zijn werk? Wie kan mij daar uitleg over geven?
mifi Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Origineel bericht van: maja Een reeds geprogrammeerde switch satconn10, opnieuw programmeren met programmer. Hoe gaat dat in zijn werk? Wie kan mij daar uitleg over geven? Mijn werkwijze: 1) Switch helemaal loskoppelen, alle draden los. Label de draden zodat je weet welke LNB op welke ingang zat. 2) Programmer aansluiten op switch. 3) Receiver uitzetten (echt stroomloos). 4) Programmer aansluiten op receiver. 5) Receiver weer aanzetten. 6) Er gaat een ledje branden ten teken dat er stroom op de programmer staat. 7) Op knopje drukken van de gewenste mode. Ledje erbij gaat branden. Groen ledje 'ok' gaat ook branden. 8) Receiver uitzetten en stroomloos maken. Alle ledjes gaan uit. 9) Switch en programmer loskoppelen. 10)Switch weer verbinden met LNB's en receiver en in gebruik nemen. Denk erom dat je de LNB's aansluit op de juiste poort. Als het niet werkt, heb je de aansluitingen van de receiver en de switch mogelijk verwisseld op de programmer. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
maja Geplaatst: 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2008 Als ik modus 8 wil gaan gebruiken moet ik dan achter elkaar 1, 5 en 6 indrukken. Moet dan na elke druk op de knop het groene lampje branden voor je verder drukt. Dus na 1 groen, na 5 groen, na 6 groen en dan klaar??
maja Geplaatst: 24 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2008 Origineel bericht van: maja Als ik modus 8 wil gaan gebruiken moet ik dan achter elkaar 1, 5 en 6 indrukken. Moet dan na elke druk op de knop het groene lampje branden voor je verder drukt. Dus na 1 groen, na 5 groen, na 6 groen en dan klaar?? Weet dit niemand??
Moderator ceesv Geplaatst: 24 oktober 2008 Moderator Geplaatst: 24 oktober 2008 Ik heb hem geprogrammeerd gekocht, maar heb er dit over in het internet gevonden: SatConn Programmer voor DiSEqC-Schalter 10/1 voor het programmeren van de 6 Modi voor SatConn DiSEqC-Schakelaar 10/1 De 6 verschillende DiSEqC-Modi: Modus 1: normaal DiSEqC 1.0 of 2.0 (ABCD), max. 4 LNB Modus 2: normaal DiSEqC 1.1 of 2.1, max. 10 LNB Modus 3: DiSEqC 1.0 of 2.0 + Toneburst A/B, max. 6 LNB Modus 4: Gebruiker gedefinieerd DiSEqC, tot 10 LNB Modus 5: DiSEqC 1.1 of 2.1 uncommitted, tot 10 LNB Modus 6: DiSEqC 1.2 of 2.2, tot 10 LNB gebruiksaanwijzing: Receiver met Programmer aansluiting Rec. verbinden Programmer aansluiting SW101D met DiseqC aansluiting 1 verbinden Receiver inschakelen PWR LED van de Programmer licht op Gewenste Programmeer Modus kiezen, bijvoorbeeld Modus 6 Na 1-2 Sekonden licht de OK LED (goen) van de Programmer op Programmering ik gereed Deze gebruiksaanwijzing gaat over 6 mogelijkheden. Heb jij een schakelaar met 8 mogelijkheden? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Simean Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 Origineel bericht van: maja Origineel bericht van: maja Als ik modus 8 wil gaan gebruiken moet ik dan achter elkaar 1, 5 en 6 indrukken. Moet dan na elke druk op de knop het groene lampje branden voor je verder drukt. Dus na 1 groen, na 5 groen, na 6 groen en dan klaar?? Weet dit niemand?? Gewoon onmiddelijk na elkaar 1, 5, 6 indrukken. Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
maja Geplaatst: 24 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2008 Bij mij komt er nog bij: 7.DisEqC 1.1 or 2.1 or 1.2 or 2.2 (Auto 2&6 mode.max.10 LNB) 8.DisEqC 1.0 or 2.0 or 1.1 or 2.1 or 1.2 or 2.2 (Auto 1&5&6 mode.max.10 LNB) Deze laatste schakeling heb ik in gebruik alleen weet ik dit niet voor 100% zeker. Op moment heb ik 10 lnb's in gebruik en alles functioneert naar behoren.
maja Geplaatst: 24 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2008 (Citaat) @Simean. Gewoon onmiddelijk na elkaar 1, 5, 6 indrukken. Dat heb ik ook gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen