Wielleke. Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 hallo mede satters. Aangezien dat het onderwerp (Coax kabel strippen) op slot zit, probeer ik toch 'n bijdage hieraan te leveren. Ik heb met 'n meter die speciaal voor dit doel geschikt is heb ik enkele testjes gedaan, om de misaanpassing zichtbaar te maken die optreed bij het aanbrengen van connectoren. En heb daar enkele foto's van gemaakt. De foto (Meetkabel met koppeling) heb ik de connectoren op de (Gerdy methode) aangebracht. Het streepje 1 geeft de misaanpassing weer. Dus de plaats van de connector .Het 2streepje geeft het punt aan waaraan de twede koppeling word aangebracht. Op de tweede foto (tweede koppeling)op de o.a. Sjaak methode. Op de laatste treed beduidend minder misaanpassing op. Sterker nog, een van de conectoren heb ik vervangen voor 'n krimp connector, en zoals de test laat zien, is de misaanpassing van krimpconnector als die van Sjaak bijna onmeetbaar. Hobby groeten Wiel. foto's [/url] Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Als ik op de link klik zie ik niks.
Catalán Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Als ik op de link klik zie ik niks. Hier ook niks te zien DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD Tv Vlaanderen + Canal DigitaalSamsung Plasma PS-50Q92Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]
mifi Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Origineel bericht van: Wielleke [...] De foto (Meetkabel met koppeling) heb ik de connectoren op de (Gerdy methode) aangebracht. Het streepje 1 geeft de misaanpassing weer. Dus de plaats van de connector .Het 2streepje geeft het punt aan waaraan de twede koppeling word aangebracht. Op de tweede foto (tweede koppeling)op de o.a. Sjaak methode. Klinkt heel nuttig. Zou graag de foto zien, maar die blijft hangen in 'loading...'. Zou je URL's kunnen posten naar de 'Gerdy methode' en de 'Sjaak methode'? Ben nieuwsgierig geworden naar het verschil tussen die twee... (zonder uiteraard een grote discussie te willen oprakelen). m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Gast aart44 Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Origineel bericht van: S40 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Als ik op de link klik zie ik niks. Hier ook niks te zien Ja de topicstarter @Wieleke heeft wel eens meer geschreven als hij zijn computer uitzet is de site niet meer bereikbaar. Beter is de foto's hier als bijlage te posten.
Wielleke. Geplaatst: 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Als ik op de link klik zie ik niks. Jawel hoor een 100Olymp map met daarin de foto´s, kennelijk met een Olympus gemaakt -------------------------------------------------------------- Mannen alleen als mijn comp. aanstaat . En dat is u.a. niet altijd. Gr. wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Gast Pacman Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Origineel bericht van: Wielleke Mannen alleen als mijn comp. aanstaat . En dat is u.a. niet altijd. Dan moet je hem niet als server willen gebruiken. Die staan n.l. altijd aan. Uppen naar S4A dan maar ? Wil de plaatjes ook wel zien.
Wielleke. Geplaatst: 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2008 Origineel bericht van: aart44 Origineel bericht van: S40 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Als ik op de link klik zie ik niks. Hier ook niks te zien Ja de topicstarter @Wieleke heeft wel eens meer geschreven als hij zijn computer uitzet is de site niet meer bereikbaar. Beter is de foto's hier als bijlage te posten. Ook dat gaat mij noch eens lukken. Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
clemens2 Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 welk merk krimp connector is er gebruikt? Vind het erg interessant want zoals iedereen weet meten is weten en gissen is missen. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
leo1949 Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Nou hier zijn ze als bijlage. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Wielleke. Geplaatst: 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2008 Origineel bericht van: clemens2 welk merk krimp connector is er gebruikt? Vind het erg interessant want zoals iedereen weet meten is weten en gissen is missen. ------------------------------------ Heb ze al jaren liggen. Weet dus ook echt het merk niet meer. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Wielleke. Geplaatst: 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2008 Origineel bericht van: leo1949 Nou hier zijn ze als bijlage. -------------------------------------- Ik maak vanaf begin 2002 gebruik van 'n comp. en heb het me zelf 'n beetje aangeleerd, vandaar ik noch wel eens tegen probleem aanloop. Maar gelukkig weet ik van satelliet iets meer af. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Moderator ceesv Geplaatst: 22 oktober 2008 Moderator Geplaatst: 22 oktober 2008 Heb je voor de aardigheid connector 1 en 2 ook omgedraaid gemeten? Ik bedoel dus vanaf de impulsreflectometer eerst de krimp en dan de Gerdy connector? Hoe is je vert. schaalverdeling? Met andere woorden, hoe groot is de misaanpassing? Leuk weer dit soort metingen te zien, heb ze vroeger gedaan met NordMende meetapp. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Wielleke. Geplaatst: 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2008 Bij het met 11 gemerkte punt zit eerst de (Zeg Sjaak's ) connector, met daaraan het koppelstukje met de krimp connector, die bevestigd is aan + - 50 mt coax nog op haspel. Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Wielleke. Geplaatst: 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2008 Origineel bericht van: ceesv Heb je voor de aardigheid connector 1 en 2 ook omgedraaid gemeten? Ik bedoel dus vanaf de impulsreflectometer eerst de krimp en dan de Gerdy connector? Hoe is je vert. schaalverdeling? Met andere woorden, hoe groot is de misaanpassing? Leuk weer dit soort metingen te zien, heb ze vroeger gedaan met NordMende meetapp. ---------------------------------------------------------- De misaanpassing is niet zo erstig, dat nu iedereen die zijn connectoren op die mannier bevestigd hebben, alles moeten gaan veranderen. Maar Sjaak en de krimp mannier is duidelijk beter. Hobby gr wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Aanbevolen berichten