Moderator ceesv Geplaatst: 22 oktober 2008 Moderator Geplaatst: 22 oktober 2008 De Sjaak manier is ook de door mij gebruikte methode. Maar beide methodes voldoen, als ik het goed zie op de foto's is de misaanpassing enkele Ohm's. Leuk, om deze metingen weer eens te zien. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
mifi Geplaatst: 23 oktober 2008 Geplaatst: 23 oktober 2008 Origineel bericht van: ceesv De Sjaak manier is ook de door mij gebruikte methode. Vraag het nog een keer... Ik heb gezocht, maar kan het niet vinden. Hoe heet dat draadje waarin Gerdy en Sjaak hun methodes uitleggen? Please? m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Gast aart44 Geplaatst: 23 oktober 2008 Geplaatst: 23 oktober 2008 Origineel bericht van: mifi Vraag het nog een keer... Ik heb gezocht, maar kan het niet vinden. Hoe heet dat draadje waarin Gerdy en Sjaak hun methodes uitleggen? Please? m Het topic waarin beide methodes beschreven staan staat hier de tekening van @Gerdy uit de oude database. Al lezend kom je de methode @Sjaak(k) ook tegen. Het is opgenomen in Algemene vragen over Satelliet TV » De beginners FAQ dus was makkelijk te vinden voor je met een beetje zoeken.
Wielleke. Geplaatst: 23 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: ceesv De Sjaak manier is ook de door mij gebruikte methode. Goh ik voel me wel vereerd hoor dat ik achteraf toch nog bijval krijg voor "mijn" methode. Zou "mijn" methode dan ook nog eens in de data-base als de "betere" bevestiging van connectoren komen. Bedankt Wieleke voor de proeven, hopelijk weten andere members jou metingen ook op hun waarde te schatten ---------------------------------------------- Graag gedaan Sjaak. En ik hoop dat jou methode i.d. in de data-base komt, (Als de betere). Gr . Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
mifi Geplaatst: 23 oktober 2008 Geplaatst: 23 oktober 2008 Origineel bericht van: aart44 Het is opgenomen in Algemene vragen over Satelliet TV » De beginners FAQ dus was makkelijk te vinden voor je met een beetje zoeken. Ben geen beginner, dus daar denk ik niet aan Toch bedankt. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
mifi Geplaatst: 23 oktober 2008 Geplaatst: 23 oktober 2008 Origineel bericht van: aart44 Het topic waarin beide methodes beschreven staan staat hier de tekening van @Gerdy uit de oude database. Al lezend kom je de methode @Sjaak(k) ook tegen. Ahhh heerlijk. Nu kan ik weer rustig slapen. Ik blijk dezelfde methode te gebruiken als Sjaak. Fijn dat ik het even kon nalezen. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Wielleke. Geplaatst: 25 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2008 Origineel bericht van: Wielleke Origineel bericht van: aart44 Origineel bericht van: S40 Als ik op de link klik zie ik niks. Hier ook niks te zien Ja de topicstarter @Wieleke heeft wel eens meer geschreven als hij zijn computer uitzet is de site niet meer bereikbaar. Beter is de foto's hier als bijlage te posten. Ook dat gaat mij noch eens lukken. Gr. Wiel. [/quote ------------------------------------------------------------- Of het nu Gerdy of de Sjaak methode betrefd een ding hebben zij gemeen, de connector word in bijde gevallen over de afschermijng en dus op de kabel geschroefd. Dit integenstelling tot Krimpconnectoren. Die bestaat uit twee gedeelte n.l. de buitenbus, en de connector met schroefrand en kraag met daaraan de binnenbus. Eest word de buitenbus op de te gebruiken kabel geschoven, daarna word de connector binnenbus over de binne isolatie en onder de folie en afscherming gedrukt, waardoor op dit punt 'n geringe vedikking in de buitenmantel onstaat, waarop nu de buitenbus word geschoven en met 'n connector tang vastgekrompen. Hobby gr. Wiel. Zie bijlage. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Wielleke. Geplaatst: 25 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2008 Dit was het voorlopig wat mij betreft want, jullie zullen mij wel niet missen, maar ik ge nu echt 'n paar uurtjes vissen. Groetjes Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Wielleke. Geplaatst: 25 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Is er wat mis met die Olympus Wieleke, een beetje onscherpe foto´s klopt helemaal sjaak, ik heb in mijn vorige bericht vergeten mij daarvoor te veronschuldige, maar Jij bent me voor. maar teslotte ben ik ook geen Fotograaf. Gr. wiel Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
alx Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Wel oprechte een "ouwe tang"! Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Wielleke. Geplaatst: 26 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2008 Origineel bericht van: alx Wel oprechte een "ouwe tang"! ------------------------------------------------------------ Mag ook wel na de ruim 25 jaar trouwe diest, en na duizenden connectoren bevestigd te hebben, ( werkt nog steeds perfect.) Gr. wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Gast Tijgertje Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Kijk eens aan allemaal verschillende meningen ,wat is nu de beste???? Tijgertje doet het hier mee bevalt wel erg goed. Groeten Tijgertje.
Wielleke. Geplaatst: 27 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2008 Origineel bericht van: Tijgertje Kijk eens aan allemaal verschillende meningen ,wat is nu de beste???? Tijgertje doet het hier mee bevalt wel erg goed. Groeten Tijgertje. ----------------------------------------------------------------- Wat de beste methode is, heb ik dacht ik wel aangetoond. Wat je op de bijlage laat zien ziet, er erg nieuw en ongebruikt uit, en zelfs 'n apperaatje om de kabel aan te snijden. Doe mmaar duur.??? Zelf dat doe ik nog op de ouderwetse mannier, dus met 'n heel oud Stanly mesje, en wel volgens de ouderwetse Sjaak methode, maar wel snel. Hobby gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Nou Wielleke als ik voor iedere BNC connector die ik aan coaxkabels heb gezet één €uro zou krijgen, was ik nu miljonair. Gelukkig zijn er apparaten voor. Zo´n BNC stripper wordt elektrisch aangedreven. Kabel nummer erop, gekleurde tule, en dan de BNC erop krimpen. Met een krimptang. Een goede krimptang alleen kost als gauw €uro 500,00 om het over die elektrische BNC stripper maar niet te hebben. Zenders als de SWR hier in Duitsland testen iedere BNC kabel met een paar duizend volt hoogspanning en je moest eens weten hoeveel er die test niet halen.
Wielleke. Geplaatst: 27 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2008 drs Ijzerbout, Voor die van mij heb ik ruim 25 jaar geleden rond de tweehonderd gulden betaald, en dat was voor die tijd 'n best veel geld. Wat het strippen betrefd kan ik het best af met mijn oude Stany, En heb dus geen behoefte aan zo'n kostbare el. stripper. En ik geloof echt wel dat je veel connecroren geplaast hebt, Maar 'n mil. connectoren??? Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Aanbevolen berichten