rolandroland Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Gisteren heb ik bij iemand een TV geïnstalleerd waarin een DVB-T en DVB-C ontvanger zit. In de handleiding stond een "hark antenne" als voorbeeld. En ja, die werkte daar met slechte kwaliteit beeld er op. Kan daar nu ook een 5 volts antenne op aan gesloten worden? En zo ja, waar kan ik de optie vinden om dat voeding te kunnen geven?! Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Neptunus Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 De antenne ingang van de Philips TV moet worden versterkt met 5 volt, kijk maar even bij KPN of via google, zijn gewoon los te koop. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
rolandroland Geplaatst: 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2008 Dat snap ik niet helemaal? http://www.kpn.com/televisie/Digitenne/apparatuur.cat Op de link zie ik geen apparatuur dat je kunt aansluiten op de TV. Een antenne van 14,95 hebben we al echter die krijgt dus geen stroom van 5 volt hoe doe je dat precies? In de handleiding zie ik dat nl. niet terug.
Gast aart44 Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Ja als de optie om 5V te geven niet in het menu zit heb je een power inserter nodig. Die zit standaard in de Digitenne starterskit die daar ook op de site staat. Maar je kunt ook zoeken naar de losse verkoop kost maar een paar euro, maar met die hark zou het toch zo ook moeten lukken. Als je de losse antenne hebt ja die moet 5 volt stroom hebben.
columbo Geplaatst: 23 oktober 2008 Geplaatst: 23 oktober 2008 Rolandroland;Die 5 volt is voor de ingebouwde versterker van de DVBT ant;[breedband rommel}deze hebben de eigenschap ook de stoorsignaale te versterken waardoor de ontvanger op tilt slaat {blokken ]
rolandroland Geplaatst: 23 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2008 Bedankt voor jullie antwoorden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen