Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

De PC van mijn schoonouders wil niet meer opstarten na het uitvoeren van een windows update. Hij blijft tijdens opstarten hangen op ci.dll.

Dit is nu al 5 keer gebeurd.. iedere keer na een update en n ben ik het beoorlijk beu. Er is tot nu toe iets anders aan te doen dan de PC e formatteren en compleet opnieuw te installeren. Reparatie via de DVD wl niet werken.

Is er iemand die dit probleem kent of een oplossing weet????

Gr

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

• Moderator
Geplaatst:

als je googelt met ci.dll, zie je dat je inderdaad niet de enige bent.

Ik denk dat je daar wel mogelijke oorzaken en reparatie methoden kunt vinden.

Bijvoorbeeld )HIER(

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Thnx! Deze had ik ook al gevonden inderdaad.

Probleem is dat het bestand an sich niet corrupt is. Ik heb hemook al vervangen door de originele.

Tevens lukt het mij ook niet de repair modus van de windows DVD te gebruiken.

Ik heb ook alle externe apparaten al losgehad, maar hij blijft weigeren. Ook veilige modus niet overigens.

Frustrerend....

Gr,

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

• Moderator
Geplaatst:

Daar gebeurde het ook na een Vista update.

Misschien toch iets op de schijf (malware), wat de systeem integriteit corrupt maakt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

direct na een schone installatie.. en zelfs dan gebeurt het na een update. ik kom op zich nog wel op de HD via de dosprompt op de DVD en kan dan op zich overal wel inkomen, maar booten.. homaar!

De hardware is 4 maandjes oud.

Geheugen is vervangen voor de zekerheid. Verschillende testjes gedaan op hardware niveau, maar daar komt ook niets uit.

Knap staalje werk van microsoft frown

Gr,

bAZ

Geplaatst:

Dit werkt ook niet?:

1. Plaats de installatieschijf van Windows Vista in het schijfstation en start de computer op.

2. Druk desgevraagd op een toets.

3. Selecteer een taal, een tijd, een valuta plus een toetsenbord of een invoermethode en klik op Volgende.

4. Klik op Uw computer herstellen.

5. Klik op het besturingssysteem dat u wilt repareren en klik op Volgende.

6. Klik in het dialoogvenster Opties voor Systeemherstel op Opdrachtprompt.

7. Typ Bootrec.exe en druk op ENTER

"That's another fine mess you've got me into"

Geplaatst:

hoi,

Dank voor jullie reacties..

helaas moht geen van allen baten. Ik ben hem nu (WEER) aan het intalleren.Hierna ga ik alle updates installeren en dan kijken wat er gebeurd als ik hem opnieuw opstart.

Ik laat het nog wel weten!

Gr,

BaZ

Geplaatst:

Je kunt dus via de opstart DVD wel in de DOS box komen.

Probeer dan eens het volgende (stel je HD is schijf D:) :

D:

cd /windows/system32

fsutil resource setautoreset true D:

Daarna rebooten met de DVD, en repair proberen. Bij mij ontdekt de repair utility dan direct een probleem, herstelt het, boot opnieuw, en de handel werkt weer.

Vraag mij niet wat dit allemaal is, maar het werkt. Leuk hè dat Windows, je kunt merken dat het voor de niet geschoolde gebruiker gemaakt is. mad

Geplaatst:

Die Ci.dll bsod crash heb ik op mijn travelmate 6000.

En ook tijdens kale vista installatie.

De oplossing is voor mij de dvd speler eruit te trekken tijdens de boot.

Heb je de opticals al eens losgekoppeld en dan opgestart?

Geplaatst:

Thnx voor jullie reacties!

Hij is nu weer fris geinstalleerd terug naar mijn schoonouders, maar zal vast en zeker binnenkort weer eens vastlopen. Ik ga het dan meteen testen!!

Gr,

BaZ

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen