Peterbraaf Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Soms zit je op het toilet of lig je wakker op bed en dan schieten je plotseling van die vragen binnen. Zo van “zou mijn tandarts zichzelf in de spiegel behandelen of zou hij het de assistente laten doen?” of .... nou ja je kent het wel. Wat ik me eigenlijk al jaren afvraag is hoe een feedhunter nu eingenlijk te werk gaat in de praktijk. Beetje rare hobby zo op het oog lijkt het misschien omdat ik mezelf niet de hele avond op de afstandbediening zie drukken. Heb zelf nog een gedateerde Xtreme en zappen kan soms tot enkele seconden duren. Dat zapt dus niet lekker al “jagende” op feeds. Ook het bijhouden van nieuwe transponder en symbol-rate gegevens lijkt mij een werkintensieve zaak. Ik zeg niet dat het niet boeiend kan zijn dus hé. Ik denk dat ik het gevoel best wel begrijp uit eigen ervaring. Vroeger (begin jaren 90) toen ik nog leuk de ether kon afstruinen met mijn AOR300A (multibandscanner) was ik ook uren aan het scannen op zoek naar uitzendingen die eigenlijk niet voor mij bedoeld waren maar daardoor niet minder interessant. En wat te denken aan al die korte golf code-data die ik met de Code3 soft- en hardware probeerde te ontcijferen. Beetje hetzelfde gevoel dus alleen deed de ontvanger het merendeel zelf na elke scan opdracht. Ok er is blindscan tegenwoordig beschikbaar op enkele typen sat-ontvangers maar de feedhunters moeten dat voorheen toch anders gedaan hebben. Ik zou dus van verschillende feedhunters willen weten hoe zij te werk gaan en ook wat voor apparatuur en zoekmethodes zij gebruiken. Iemand zin om het mij en de geïnteresseerde medelezer toe te lichten?
Fiene56 Geplaatst: 23 oktober 2008 Geplaatst: 23 oktober 2008 Ik zou eens even op de homepage van ons lid feedhunter rini kijken. Heb daar zelf ook al eens gekeken en is best interessant wat hij allemaal doet en met welke apparatuur. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Peterbraaf Geplaatst: 26 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2008 Hmmm, gezien het enthousiasme in posts lijkt het mij alsof veel mensen het feed hunting erg "boeiend" vinden en "lekker belangrijk". Jammer! Vond toevallig een artikel op de tele satellite magazine online m.b.t. feedhunter Rini(http://magazine.tele-satellite.com/TELE-satellite-0811-ned.pdf) Ik maakte daar in ieder geval uit op dat FeedH.Rini tegenwoordig gebruik maakt van ontvangers met blindscan. Jammer dat dat artikel niet verder ingaat op de werkwijze van Rini. Misschien had ik gewoon een te geromantiseerd beeld van "the hunting" op feeds met spectaculaire apparatuur e.d. Nou ja, zoek ik toch een ander hobby..
mifi Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Origineel bericht van: Peterbraaf Misschien had ik gewoon een te geromantiseerd beeld van "the hunting" op feeds met spectaculaire apparatuur e.d. Een tijdje geleden was er op DrDish television een reportage over een Duitser die in Brazilie woont en van daaruit probeert de Duitse zenders op Astra 19.2 te ontvangen. Dat is een hele kunst, want de beam van de Astra staan op Europa gericht en hij 'kijkt' er zowat tegen de zijkant aan. Hij had voor dat doel zelf, met de hand, een schotel van 8 meter (!) opgesteld en ook LNB's gemodificeerd met Peltier elementen om ze flink te koelen zodat de ruis afneemt. Niet echt een feedhunter, maar wel bijzonder. Misschien staat deze reportage nog op hun site. Hij voldoet helemaal aan jouw 'romantische wensen' denk ik. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Noordzee Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Peter, Ik werk zelf met een oudere ontvanger. Veel modernere snufjes als Blindsearch, HD en 4:2:2 zitten hier dan ook niet op. Tsja, Of je feedhunting leuk vind moet je zelf bepalen. Ik doe het al jaren met plezier, Al heb ik de laatste tijd wat minder tijd beschikbaar wegens andere hobby's. Je zou is kunnen beginnen met het inkloppen van een aantal veel gebruikte feedfreqentie's op b.v. de 16 graden oost positie. Zie hiervoor het Feedforum op dit board. Als je daarop leuke dingen gaat ontvangen, zou je kunnen investeren in echt geschikte apparatuur. Succes ! Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
mifi Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Origineel bericht van: mifi Hij had voor dat doel zelf, met de hand, een schotel van 8 meter (!) opgesteld en ook LNB's gemodificeerd met Peltier elementen om ze flink te koelen zodat de ruis afneemt. Niet echt een feedhunter, maar wel bijzonder. Heb inmiddels een aflevering gevonden: http://www.drdish.dweb.de/?p=86&l=de&s= m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
minplus Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Hoi Peter Het antwoord dat Noordzee gaf geeft het m.i. al aan: zonder blindscan is het een kwestie van de feedfrequenties invoeren en aftasten. Bij Kingofsat staat een mooie lijst met een dikke 1000 frequenties op verschillende sats. Maar ik kan je aanraden zoiets als een 2e hands Max 2100 te nemen want met de blindscan gaat het razendsnel en dat is eigenlijk ook wel nodig omdat feeds meestal maar voor korte tijd in de lucht zijn. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Coliseo Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Origineel bericht van: minplus (...)omdat feeds meestal maar voor korte tijd in de lucht zijn. Waartoe dienen die feeds dan ? Ik dacht dat dit een voortdurende toestroom van beelden was (vb. voetbalwedstrijd), waarmee een zender een uitzending maakt, eventueel na bewerking van die beelden (vb. nieuwsitem).
minplus Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Voetbalfeeds zullen meestal langer actief zijn , maar er zijn ook feeds van bv. korte reportages. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen