Ga naar inhoud

flitspalen in gps toegelaten in duitsland?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik moet binnenkort naar duitsland,ben ik strafbaar omdat ik de flitspalen van duitsland in mijn gps heb staan?er is nog al wat verwarring hier over,ivm flitspaal detectie en flitspaal waarschuwing .als ik de flitspalen van duitsland in mijn gps uitschakel is dat dan genoeg?of moeten ze van mijn gps worden verwijderd?

graag uitleg

slider

beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider

• Moderator
Geplaatst:

In Duitsland en Zwitserland is bezit van alle navigatieapparatuur met flitspaalsignalering voor die landen verboden, ook al is die niet in werking.

Bron ANWB.

KLIK

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zomaar een idee en vraag:

Kan je die toegang niet achter een passwoord verbergen, en als je de GPS-spanning aflegt, en terug aanzet, dan via een PW terug de "vallende sterren" aanzetten?

Dan kunnen "ze" alleen maar "gissen".

• Moderator
Geplaatst:

In de praktijk is de situatie als volgt.

Zwitserland:

Vergeet het! de boetes zijn daar zo hoog, daarmee vergeleken zijn de boetes in nederland een lachertje.

De zwitsers hebben een actief opsporings beleid en wanneer jou gps niet te kontroleren is, omdat ze tegen een pasword aanlopen, weten ze meteen dat ze beet hebben.

Dan ga je mee en ben je zuur.

Duitsland.

Waar veel nederlanders niet aan gewend zijn, is dat wetten in Duitsland gehandhaafd worden.

Wanneer je fiets gestolen wordt in duitsland, doet oom agent nog moeite die voor je terug te vinden. Je aangifte wordt ook opgenomen en je hoeft vooraf geen afspraak te maken.

De flitspaal bestanden bestaan niet in duitsland, daarom wordt er ook niet in het bijzonder op gelet.

Er zijn wel POI bestanden, met daarin z.g.n. ongevalsplekken en gevaarlijke situaties. Zulke bestanden mag je hebben.

Dit zijn vreemd genoeg ook meestal de plekken waar een flitspaal staat.

(Er is in duitsland een verband tussen gevaarlijke plekken en plaatsen waar veel ongelukken gebeuren en de plaatsing van een flitspaal) In sommige andere landen is dat verband niet altijd duidelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

ik heb ze voor alle zekerheid toch maar gewist,er zijn wel progjes voor om met een toets de palen te wissen,maar ik riskeer het toch maar niet

slider

beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen