Ga naar inhoud


Quizvraag...Toerental van grammofoonplaten ?


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv


Toen Philips de compact disc ontwikkelde, moest er bepaald worden hoe groot het middengat zou worden.
Na een lange vergadering met vele suggesties nam er iemand een kwartje uit z'n zak en bepaalde dat de diameter van het nederlandse muntje voortaan de standaard voor de CD middengat zou zijn.


Dubbeltje wink

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan lachen, maar ik heb nog een vierkante plaat.

Dit was een anzichtkaart van schiphol met daarin groeven geperst op een soort plastic bovenkant met foto..

Het liedje wat er op staat is tulpen uit amsterdam.

Ook heb ik nog een zg EP. Dat was een single met aan beide kanten 2 nummers. Een kleine LP dus.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
Nu we het toch over de zwarte schijfjes hebben, ik heb nog wat bijzondere uitvoeringen van de 45 toeren plaat. Ik heb er een met drie verschillende groeven die naast elkaar lopen, met daarop drie verschillende nummers, dus je weet nooit welk nummer je opzet. Ook een hele fraaie is eentje als je die normaal opzet wordt er gezegd dat je het verkeerd doet, en dat je de arm van de pickup aan het eind van de plaat moet opzetten, doe je dat dan speelt de plaat normaal af en de pickup arm loopt terug naar het begin van de plaat.

Dat is geinig. Dan heb je nog de fel gekleurde vinyl platen, en ik heb een maxi single gehad die onderweg bleef hangen, maar na een paar keer ging hij toch weer door gevolgd door de lyrics: "Zo dat was even schrikken..." laugh . (Raadseltje: wie weet welke plaat uit 1983 dat was? wink )

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog een redelijk speciale:

eentje uit 2008 (Ja inderdaad dit jaar) van Linkin park met aan de ene kant het logo van de band er in geëtst (ik weet niet of ik het goed spel), is een single.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel dat er vroeger platensplers waren met 2 standen:

- De gewone stem (gezongen of praten)

- De snelle stem (een beetje zoals knabbel en babbel) :D

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
Nu we het toch over de zwarte schijfjes hebben, ik heb nog wat bijzondere uitvoeringen van de 45 toeren plaat. Ik heb er een met drie verschillende groeven die naast elkaar lopen, met daarop drie verschillende nummers, dus je weet nooit welk nummer je opzet.


Is die van de band zonder stekkers????, ik weet dat die een plaat gemaakt hebben met die grap er in. Een van die leden was een zendamateur bij mij uit het dorp en dan raak je al snel aan de praat. ( is wel heeeeel lang geleden )

Groet Bonzo
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ bonzo

Inderdaad de Animal Crackers oftewel de band zonder stekkers

Trouwens M bekend van Pop music heeft ook zo'n plaat gemaakt alleen was die met twee groeven die naast elkaar liepen.

 

Salu2, D.Quijote

 

 

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...