MehmetArslan Geplaatst: 23 oktober 2008 Geplaatst: 23 oktober 2008 Hallo, Bij deze Tv was eerst R813 (5W 2ohm),D827 en de zekering defect. Waarschijnlijk was C833 (221K/1Kv) ook al ontploft (weet het niet zeker) Ik heb D827 vervangen en een draadbrugje geplaats voor R813. Toen zijn D801,D802 en D804 doorgeslagen. Inmiddels zijn deze vervangen. Morgen ga ik C833 en R813 uithalen, maar durf geen spanning meer erop te zetten. Wat kan ik doen zodat ik zeker geen componenten opblaas. Heb hier wel eens gelezen van een lamp 75W, hoe werkt dit precies(waar aansluiten) Dank Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
columbo Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 zo te zien knoeit u maar wat raak,ge kunt dit beter aan iemand over laten die weet waar hij mee bezig is.zeker een tv van Neckerman of zo.Zonder schema weet ik niet wat waar zit, bijv.voeding of lijn uit gang,en weerstanden zitten er niet voor niets in, dus niet door verbinden.C 221k/1kv ontploft?kun je zien,dan is hij gedeeltelijk zwart,of er is een stuk af.vervangen door een exemplaar van 3kv.deze zit meestal in de lijn eindtrap''transistor,, zal wel defect zijn,en meschien de lijn travo dit kun je meestal niet zien aan de buitenkant.
MehmetArslan Geplaatst: 25 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2008 Condensator en weerstand vervangen, tv speel weer maar... Links heb ik een rode waas en beeld is niet zuiver. Voordat deze defect ging had ik ook al een rode waas. ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Snurker Geplaatst: 25 oktober 2008 Geplaatst: 25 oktober 2008 Zeer waarschijnlijk de demagnetisering defect (PTC) stel dat je nog een andere BEELDBUIS TV hebt staan plaatst deze dan in koude toestand met de beeldbuis tegen de beeldbuis van jouw "vlekkenbak" hang over het glas van die andere TV een dunne doek om geen krassen op de beelbuizen te krijgen. Die vlekkenbak mag gewoon aan staan ... Dan schakel je die andere TV aan en als daar het demagnetiserings circuit goed van werkt...demagnetiseert deze ook jouw vlekkenbak ... mits dat toestel geen andere defecten heeft. Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
columbo Geplaatst: 25 oktober 2008 Geplaatst: 25 oktober 2008 demagnetiseren doe je met een [wisselstroom ],elektromagneet.heel simpel over het scherm bewegen.
MehmetArslan Geplaatst: 11 november 2008 Auteur Geplaatst: 11 november 2008 Iedereen bedankt voor de geboden hulp. Tv werkt nu, op kleine details na. * Knoppen op de tv werken niet,baantjes gevolgt tot IC. * In standby knippert de de led (groen) vooraan, dit laatste doet de tv al jaren. Is eens defect geweest en na de reparatie bij een tv monteur is deze zo terug gekomen.Komt door andere software zij hij toen, maar geloof er niets van want ik hoor de voeding die wilt aanschieten. Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Snurker Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 Staat toestel dan niet op kinderslot (zie menu) Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
MehmetArslan Geplaatst: 11 november 2008 Auteur Geplaatst: 11 november 2008 idd kinderslot Het willen starten in standby, heb je ook niet toevallig een kant en klaar antwoord? Zoals gezegd is deze ooit gerepareerd door een (echte) monteur sindsdien is dit zo. Led hoort normaal rood te zijn. ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen