Ga naar inhoud


nlb8340 is uit met NLB onscreen panel


Gast Gman2oo6

Aanbevolen berichten

En toch liep hij bij mij ook gewoon in 1 x....

 

Ik ben dus ban dat je toch ergens iets over het hoofd ziet.

 

Ik zou beginnen met een schone installatie (incl. reset naar factory defaults) en van daar uit de basis opbouwen.

 

kijk ook even via de console wat je output is van newcs.

 

Suc6!

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja bij mij werkt het ook gewoon prima.

en kon zonder iets in te stellen gewoon cd+ kijken.

Zoals altijd bij nlb en ik vind het nieuwe menu echt geweldig.

Begint nu echt op een linux ontvanger te lijken.

Lekker klooien met de instellingen en zo.

 

O ja sorry dat ik zei dat de kaart mischien verkeerd zat

wilde iemand helpen ,maar dat is onzin lees ik net.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Ok, nog een keer dan:

 

NLB 8107 werkt icm mgcamd en newcs

 

Wat doe ik?

 

1: zet ontvanger op standby

2: start pcedit beta 12 op

3: flash via het netwerk naar NLB8340

4: flash gestart, netjes uit laten lopen

5: booting

6: instellingen goed zetten

7: zenders laden via pcedit

8: opnieuw booten

9: Nederland 1 verschijnt in beeld, service niet beschikbaar

10: schakel over naar bvn, netjes beeld

11: schakel terug naar een gecodeerde zender, weer geen beeld.

 

Zie ik iets over het hoofd??

Dit is precies hetzelfde als wat ik gedaan heb om van NLB 8022 naar NLB 8107 te komen. Nu doe ik hetzelfde weer en werkt het dus niet zoals anders. Wat doe ik verkeerd??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JaxcC
Origineel bericht van: Stepdriver
Deze software geeft bij mij ook alleen maar problemen, ik krijg alleen maar vrij te ontvangen zenders te zien. De CD kaart krijg ik met geen mogelijkheid aan de gang. Mgcamd en newcs worden netjes gestart, maar het is net alsof de kaart niet vrijgegeven wordt. Ik ga nu maar weer terug naar de oude 8107 software van NLB omdat deze wel gewoon werkte.


Mgcamd en newcs werken perfect in de laatste image wink. Alleen de directory structuur van de NLB images is anders als originele DGS image en Sifteam!! Even zoeken en je zult ZEER tevreden zijn over deze image en zijn opties wink

cheers
na het op zetten van de nlb8340 een reset naar factory dan moet het werken. hier werkt het perfect. de oude db niet gebruiken,nieuw scannen werkt perfect. sla dit eens over 7: zenders laden via pcedit

groeten bully2

______________

vu plus duo paint it black.sam.640gig .azbox primium + paint it black. jaeger 1224 el .no name dish 120 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de oude database ook gebruikt en doet het prima.

Ik heb wel geflashed met een usb kabel.

Via pcedit gaat bij mij niet altijd goed.

Dus ik grijp nu mestal meteen maar naar de usb kabel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Net gedaan wat voorgeslagen werd door jullie, maar wederom hetzelfde resultaat: service niet beschikbaar. Wat moet je precies bij de instellingen zien in newcs? Zijn er nog bepaalde dingen die goed moeten staan? Oude db is niet in gebruik en factory settings zijn geladen. In newcs zie ik netjes de kaart staan, maar waar moet ik verder op letten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik werk ook met usb kabel van 10 meter, eerst dgs 8340 erin opstarten dan fabrieksreset. dan nlb8340 opstarten dan weer fabrieksreset astra scannen.zo moet het weerken. :)bij mij weerkt het zo.

groeten bully2

______________

vu plus duo paint it black.sam.640gig .azbox primium + paint it black. jaeger 1224 el .no name dish 120 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Ik heb inmiddels beeld, na 4 tot 5 keer opstarten deed hij het ineens. Na het veranderen van de skin opnieuw opstarten, weer geen beeld. Verder zappen naar andere zenders was er ook niet bij, iedere keer vastlopers of panic in beeld. Dan maar opnieuw booten en na een paar keer toch weer beeld. Het lijkt me dat deze versie nog niet helemaal geweldig in elkaar steekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

ja, de andere werkte helemaal niet. Bleef alleen maar vastlopen en kreeg ik helemaal geen beeld. Deze werkt nu wel maar is nog niet stabiel te noemen. Waar het aan ligt is voor mij een raadsel, tot en met NLB 8107 geen van dit soort problemen gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

halo,

 

ik heb nu lb 883 maar ben niet echt tevrede.

ben een beginner en kan daar aan liggen.

als ik nu flash naar sifteam hoe moet ik dan mij instellingen voor een ccccam server meenemen?

verder ik heb nu de origirnale image erop staan en ook nlb hoe kan ik multiboot activeren?

 

m v g joost

 

 

oh ja waar kan ik een complete zenderlijst vinden van alle kanalen voor de multytenne twin schotel astra 1,2,3 en hotbird?

Ik heb nu heel veel kanalen waarvan de naam ontbreekt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...