duc748 Geplaatst: 24 oktober 2008 Delen Geplaatst: 24 oktober 2008 hallo wat is de beste Besturingsysteem om een CCcam server te draaien op een TT.? ik had op een gewone PC p4 ubuntu server draaien en dat is perfect, maar kan die ook op de TT. Citaat: Specificaties basisversie BIOS: versie 4.00 build 18 (kan booten van USB) CPU: VIA C3 533 MHz Geheugen: 64 MB 133 MHz standaard SD-RAM (uitbreidbaar tot 512 MB) 1x PCI met meegeleverde riser 1x IDE met meegeleverde convertor voor Compact Flash (ondersteunt geen DMA). CF-kaart van 32 MB inbegrepen 1xLAN 100 Mbit (bootable) Onboard Trident VGA 8 MB, max 1600x1200 Onboard sound, speaker/mic I/O: 2xPS/2 2xUSB1.0 (bootable) 2xCOM 1xLPT Afmetingen: 5x23x21 cm (hxbxd) Gewicht: 1,7 kg Energieverbruik basisversie: 15 Watt (gemiddeld) N.B. Geen interne molex-voeding beschikbaar! Staat: Gebruikt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stefke Geplaatst: 24 oktober 2008 Delen Geplaatst: 24 oktober 2008 Ik hen een microclient draaien met ide2CF adaptter met daarin een 4GB CF kaart. (Wel een adapter die DMA ondersteund dus niet die standaard bij de microclient zit) Als OS heb ik Xubuntu 7.04 in CLI mode. Werkt tot op heden vlekkeloos, lekker zuinig en stil. Grtz Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
duc748 Geplaatst: 24 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2008 dank je stef. werk die Xubuntu een beetje het zelfde als de ubuntu? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spiderman1974 Geplaatst: 25 oktober 2008 Delen Geplaatst: 25 oktober 2008 Ik zou gewoon Ubuntu 6.06 LTS gebruiken of Ubuntu 8.04 LTS. Dit zijn server versies die langer gesupport worden dan de normale Ubuntu versies. DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2* Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
duc748 Geplaatst: 25 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2008 he spider PM heb jij er ubuntu LTS opzitten? als ik op de site van microclient lees dan zie ik dit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spiderman1974 Geplaatst: 25 oktober 2008 Delen Geplaatst: 25 oktober 2008 Origineel bericht van: duc748 he spider PM heb jij er ubuntu LTS opzitten? als ik op de site van microclient lees dan zie ik dit. Ja, ik heb er ubuntu 6.06 LTS op zitten en het werkt als een zonnetje. DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2* Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
duc748 Geplaatst: 25 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2008 nog even over een HDD die er in kan. ik kan niet echt goed zien waar de twee draden op gaan op de foto voor de stroom. iemand die mij dit kan vertellen voordat het verkeerd gaat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
duc748 Geplaatst: 27 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2008 O jammer, durf het nog niet echt te gokken waar ze op gaan... ... 1 2 3 4 +----------+ + # # # # + + # # # # + +----------+ ... 5 6 7 8 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
posterke Geplaatst: 27 oktober 2008 Delen Geplaatst: 27 oktober 2008 Draai Suse 10.1 maar dat is toppie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EaS Geplaatst: 27 oktober 2008 Delen Geplaatst: 27 oktober 2008 Origineel bericht van: duc748 O jammer, durf het nog niet echt te gokken waar ze op gaan... ... 1 2 3 4 +----------+ + # # # # + + # # # # + +----------+ ... 5 6 7 8 Weet de pinnummers zo niet meer uit m'n hoofd, maar het is als volgt aangesloten: Met de layout als volgt georiënteerd: Zie ook mijn iets uitgebreidere "review" van de thintune. Verder vraag je wat het beste besturings systeem is om een cccam server te draaien. Zoals misschien uit m'n posts in het zuinige CS server op te maken is, heb ik toch aardig wat linux smaken geprobeerd. Ik was er eerst van overtuigd dat het toch wel handig was als er een grafische interface aanwezig zou zijn. Aangezien de meeste linux distributies daarvoor toch al gauw op een installatie omvang van minimaal honderden MB's uitkomen, beperkte ik mezelf eerst tot de mini linux distrubuties. Waaronder puppy linux, Damn Small linux, thinstation, slitaz etc. Uiteindelijk bleek toch dat zo'n GUI helemaal niets extra's bood voor een simpele kaart server. Zeker niet als het bakje remote "beheerd" wordt (via bijv. SSH en SCP). Dus ben daarna maar eens de server -dan wel- minimal installaties van Debian, Ubuntu etc. Gaan proberen. Maar ook deze vond ik eigenlijk nog steeds een belachelijke installatie omvang hebben (zeker 150MB). Ook duurde het nog wel lang om zoiets te installeren op de Flash disk (met DMA ondersteuning), ok zoiets hoeft misschien maar eenmalig gedaan te worden maar goed. Ben toen op zoek gegaan naar een zeer minimale linux distrubutie die alleen het puur noodzakelijke aan boord heeft. En kwam uit bij ttylinux. Maar 4MB in omvang, niets overbodigs aan boord etc. Heb deze tijden gedraaid i.c.m. een infinity USB phoenix en Newcs. Ttylinux werkte "out of the box" na alleen libcrypto.so.0.9.8 in /usr/lib geplaatst te hebben. Maar onlangs een smargo aangeschaft, en deze werkte niet met ttylinux. Wat bleek: geen usb2serial ondersteuning aanwezig in de meegeleverde kernel van ttylinux. Dus deze zelf gecompiled onder debain met de .config van ttylinux als basis, en daarnaast alleen USB FTDI Single Port Serial Driver in de kernel aangevinkt. De laatste stap was het aanmaken van een /dev/ttyUSB0 voor de smargo aangezien deze niet aanwezig. Maar dat was ook zo gedaan (mknod /dev/ttyUSB0 c 188 0). Heb nu een zeer basic linux distributie draaien (paar MB groot), makkelijk te beheren (putty en/of WinSCP), vreet geen system recources, en bij eventuele noodzaak zeer snel te herinstalleren. Misschien het overwegen waard. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
duc748 Geplaatst: 27 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2008 hehe EaS. goed bezig, dat is alle info die ik nog nodig had. en een mooi link met veel info, dank u Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dream-on Geplaatst: 2 april 2009 Delen Geplaatst: 2 april 2009 Origineel bericht van: EaS Origineel bericht van: duc748 O jammer, durf het nog niet echt te gokken waar ze op gaan... ... 1 2 3 4 +----------+ + # # # # + + # # # # + +----------+ ... 5 6 7 8 Weet de pinnummers zo niet meer uit m'n hoofd, maar het is als volgt aangesloten: Met de layout als volgt georiënteerd: Zie ook mijn iets uitgebreidere "review" van de thintune. Verder vraag je wat het beste besturings systeem is om een cccam server te draaien. Zoals misschien uit m'n posts in het zuinige CS server op te maken is, heb ik toch aardig wat linux smaken geprobeerd. Ik was er eerst van overtuigd dat het toch wel handig was als er een grafische interface aanwezig zou zijn. Aangezien de meeste linux distributies daarvoor toch al gauw op een installatie omvang van minimaal honderden MB's uitkomen, beperkte ik mezelf eerst tot de mini linux distrubuties. Waaronder puppy linux, Damn Small linux, thinstation, slitaz etc. Uiteindelijk bleek toch dat zo'n GUI helemaal niets extra's bood voor een simpele kaart server. Zeker niet als het bakje remote "beheerd" wordt (via bijv. SSH en SCP). Dus ben daarna maar eens de server -dan wel- minimal installaties van Debian, Ubuntu etc. Gaan proberen. Maar ook deze vond ik eigenlijk nog steeds een belachelijke installatie omvang hebben (zeker 150MB). Ook duurde het nog wel lang om zoiets te installeren op de Flash disk (met DMA ondersteuning), ok zoiets hoeft misschien maar eenmalig gedaan te worden maar goed. Ben toen op zoek gegaan naar een zeer minimale linux distrubutie die alleen het puur noodzakelijke aan boord heeft. En kwam uit bij ttylinux. Maar 4MB in omvang, niets overbodigs aan boord etc. Heb deze tijden gedraaid i.c.m. een infinity USB phoenix en Newcs. Ttylinux werkte "out of the box" na alleen libcrypto.so.0.9.8 in /usr/lib geplaatst te hebben. Maar onlangs een smargo aangeschaft, en deze werkte niet met ttylinux. Wat bleek: geen usb2serial ondersteuning aanwezig in de meegeleverde kernel van ttylinux. Dus deze zelf gecompiled onder debain met de .config van ttylinux als basis, en daarnaast alleen USB FTDI Single Port Serial Driver in de kernel aangevinkt. De laatste stap was het aanmaken van een /dev/ttyUSB0 voor de smargo aangezien deze niet aanwezig. Maar dat was ook zo gedaan (mknod /dev/ttyUSB0 c 188 0). Heb nu een zeer basic linux distributie draaien (paar MB groot), makkelijk te beheren (putty en/of WinSCP), vreet geen system recources, en bij eventuele noodzaak zeer snel te herinstalleren. Misschien het overwegen waard. Werkt hij nu ook met de nieuwe CCCam (2.1.0)? Vu duo2 met pli Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
duc748 Geplaatst: 3 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2009 ja werkt ok.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dream-on Geplaatst: 3 april 2009 Delen Geplaatst: 3 april 2009 oh das positief. want mijn server met ubuntu 606lts werkt dus niet. ik meot hem gaan upgraden naar 804... Vu duo2 met pli Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
duc748 Geplaatst: 3 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2009 ik heb Microclient TT Ubuntu 8.10 Server met CCcam 2,10 werkt oke.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen