Ga naar inhoud


==== Ik was een roker en wordt nu NIET ROKER! =====


Ron

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Opuske
NOOIT zal ik stoppen met roken.
Ik rook alle dagen 2 pakjes Winfield en dat gaat lekker binnen.


Met zo'n nick (Opuske) oftewel peuk zou ik ook niet stoppen. eek

Ik ben nu 10 jaar van het roken af en voel me veel beter. Heb meer reuk/smaak en energie. Kan ook geen enkele reden meer bedenken om te gaan roken.

Uiteindelijk stoppen we allemaal met roken.

****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Citaat:
Uiteindelijk stoppen we allemaal met roken.


Zo waar als een koe :-))


Als je je laat cremeren zul je je laatste rook uitblazen.Dus je zult dan minimaal nog 1 keer roken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

mmmmhhhh ook al 2 jaar gestopt maar ik mis het niet echt maar ik vind het nog steeds wel lekker ruiken.

En dat je dan meer meer gaat eten ben ik het levende bewijs van.

Sinds ik gestopt ben ,ben ik 10 kilo aangekomen en wat ik ook doe het gaat niet weg.

Wat is slechter ? Roken of overgewicht.......Dus Heren wees gewaarschuwd. :D

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk altijd maar: Iedereen moet in doen en laten vrij kunnen zijn zolang hij of zij daar anderen niet mee tot last is.

 

Ik rook bijna nooit maar als ik ergens gezellig zit dan vind ik het soms ook wel lekker om af en toe eens een peuk op te steken maar voor de rest mis ik het ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt want mij is dat ook overkomen.

Ik heb het zonder hulpmiddelen gered om te stoppen met roken. Maar voor velen betekent stoppen nictine pleisters/kauwgom en maagbandjes.

Het is gewoon een feit dat je stofwisseling veranderd.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
mhoa, en de staat dan ? het is al zo'n crisis smile

weetje, ik wil wel stoppen maar ik sta er om welke reden dan ook niet 100% achter. ik ben d'r zo één dat er waarschijnlijk eerst wat moet gebeuren maar amen, het zij zo ...

een dodelijke combi :



merDe


Bah, roken, nagelbijten en sat4all gaan niet samen

poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

ik wil wel stoppen, maar het is niet eenvoudig.

 

je kan wel roepen: gewoon doen. cold turky en je moet er 100% procent achter staat.

maar niet elke roker steekt zo inelkaar.

jouw vrienden zijn misschien op die manier gestopt. en dat bewonder ik ook.

maar denk eens, is iedere mens hetzelfde?

kan iedereen zonder hulpmiddelen stoppen?

 

dat toevallig de mensen in jouw vriendenkring het wel kunnen, betekend niet dat ALLE rokers dit kunnen.

 

in mijn vriendenkring, kan iedereen heel veel zelf sleutelen aan autos, maar dat betekend niet dat elke nederlander dat kan.

 

en ik begrijp jou fanatisme ook wel, het is ook een smerige gewoonte en slecht voor mens en medemens.

maar begrijp ook dat dergelijke fanatisme juist averechtse uitingen uitlokt..

(dat is ook de reden dat Ratelband uitgekotst is. in het begin vond iedereen hem nog grappig, maar op den duur gaat het irriteren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb nooit gerookt, dus kan niet uit eigen ervaring spreken, maar ik ken nogmaals erg veel mensen die gestopt zijn met roken en nu niet roker zijn, maar ook een kleiner aantal dat gestopt is en nu weer rookt.

Om eerlijk te zijn, kon ik het bij een aantal van te voren al voorspellen dat het niet zou gaan lukken. Iemand die in het leven al wat zwak in zijn schoenen staat, gemakkelijk beinvloedbaar is etc. zal gewoon veel meer moeite hebben met stoppen. Een aantal van de gefaalde "stoppers" begon van te voren al met dikke fouten.

1. De belangrijkste redenen om te stoppen wisten ze niet. Ik zou zelf meteen gezegd hebben: A: Omdat ik er anderen mee schaad, B: Omdat ik mezelf er mee schaad, C: omdat het me veel geld kost.

De belangrijkste redenen om te stoppen, moeten direct op je tong liggen.

2. Er werd een tijd bepaald wanneer men "definitief" ging stoppen. Dat kan natuurlijk niet. Op het moment dat je zegt te willen stoppen, stop je ook meteen en verwijder je alles uit je huis dat met roken te maken heeft. Asbakken weg, rookwaren weg en het komende jaar rookt er bij jou thuis niemand meer, uit respect voor het feit dat jij gestopt bent en dat moeilijk voor je is.

3. Men wilde eerst hulpmiddelen gaan proberen. Fout. Je stopt cold turky of niet! De lichamelijke verslaving is na maximaal 20 dagen helemaal uit je systeem. Waarom zou je dus 3-6 maanden aan de nicotine kaugom of pleisters gaan? Allemaal commercie. Stoppen is stoppen. Ook met de nicotine wordt dus gestopt!

Rokers die denken dat er wondermiddelen zijn die je van het roken afhalen moeten wakker worden. Alleen jijzelf kan je van het roken af helpen!

4. De omgeving van de stopper bleef roken in de omgeving van de stopper. Dat kan natuurlijk niet. Als je vrienden en familie je respecteert, stoppen ze met roken als ze in jouw buurt zijn. Dat blijkt echter voor de asociale roker heel erg moeilijk. Een roker is op het moment dat hij een sigaret opsteekt vaak een zeer asociaal en zeer egoistisch persoon. Dat blijkt wel uit het feit dat rokers nog steeds het lef hebben om een sigaret op te steken in het bijzijn van een niet roker. Dat is asociaal! je tast daarmee de gezondheid van een bewuste niet roker aan! Vragen of iemand bezwaar heeft vind ik al helemaal dom! Natuurlijk is er niemand die kanker wilt, of dat zijn kleren naar rook gaan stinken. Dat hoef je helemaal niet te vragen. De roker gokt er op dat niemand zal zeggen dat hij bezwaar heeft (de "sociale" niet roker doet dat) en men is vaak behoorlijk verbaast als iemand zoals ik zeg "natuurlijk heb ik bezwaar, dat hoef je niet eens te vragen". Men staat dan vervolgens ergens buiten tegen een andere roker uit het groepje te vertellen wat een lul die vent wel niet was die zei dat hij bezwaar had.

Vertel dus iedereen dat je vanaf heden NIET ROKER bent en vraag dus je familie en vrienden jou te respecteren en niet in jouw omgeving te roken!

 

--------------------------------------------------------------

Daarom spreek ik ook van wilskracht (je MOET het ECHT willen), karakter (je moet STEVIG in je schoenen staan) en doorzettingsvermogen (óók als je jezelf belabberd voelt, MOET je doorgaan).

Zijn die drie er niet, haal je het zeer waarschijnlijk ook met hulpmiddelen niet.

Sterker nog, de mensen die denken dat ze hulpmiddelen nodig hebben, halen het vaak bij voorbaat al niet.

Iedereen die streng is voor zichzelf en van de een op de andere dag zegt "vandaag stop ik met deze vreselijke smerige gewoonte en wordt niet roker!" en bereid is zijn levensstijl aan te passen, kan wat mij betreft 100% stoppen met roken!

Als je ECHT WILT stoppen, maar je daar gewoon "te slap" voor bent, ga dan gewoon door met roken, maar doe het thuis, ergens stil in een hoekje, zodat je de overgrote meerderheid van niet rokers gewoon een rookvrij leven gunt. Dat geldt trouwens ook voor rokers die niet willen stoppen:-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Daarom spreek ik ook van wilskracht (je MOET het ECHT willen), karakter (stevig in je schoenen staan) en doorzettingsvermogen (ook als je jezelf belabberd voelt, MOET je doorgaan).

 

En zo is het exact, Tox je slaat de spijker presies op zijn kop.

 

27 jaar geleden dacht ik er ook zo over toen ik gestopt ben.

 

Ik had de griep, en toen moest en zou ik een sigaret opsteken, verslaving weet je? na 1 trekje dacht ik dat ik bijna stikte na een fikse hoestbui.

 

Vervolgens heb ik me direct voorgenomen om direct met roken te stoppen, ik dacht bij me zelf als je het WILT dan KUN je het ook.

 

De voorraad die ik nog in de kast had liggen bleef ongemoeid tot na 3 dagen toen had ik er het erg moeilijk mee, ik pakte een sigaret uit de la en stak hem tussen mijn lippen, ik pakte een lucifer en wilde hem aansteken.

 

Op hetzelfde moment dacht ik bij me zelf, wat ben je toch een slappeling, als je met roken wilt stoppen dan moet dat toch kunnen.

Dus heeft mijn wilskracht het overwonnen van mijn verslaving.

 

Ik heb mijn voorraadje sigaretten in een emmer water gegooid, en nadien in de vuilnisemmer.

 

Nog een paar dagen moeite gehad met de verslaving.

 

En nu ben ik al jaaaaaren blij dat ik toen gestopt was (dus 27 jaar).\Plotseling had ik overal veel meer tijd voor. Mijn kleren stonken niet meer, de hele woning niet meer.

En na een jaar had ik veel meer lucht en uithoudingsvermogen en een veel gezondere kleur op mijn face.

 

en de groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...