Ga naar inhoud


==== Ik was een roker en wordt nu NIET ROKER! =====


Ron

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pukje
Had jij ook na het stoppen een onrustig gevoel ,opgejaagd,
vlug geirriteerd .

Dus een gevoel als of je schildklier veel te veel hormonen afgeeft?


Nee, van een opgejaagd enof onrustig gevoel daar heb ik gelukkig geen last van gehad, oorzaak van mijn ziekte is een virusinfectie geweest, die heb ik opgelopen NADAT ik gestopt was met roken, doordat je hormoonhuishouding tijdelijk veranderd, ben ik blijkbaar een moment verzwakt geweest (volgens de behandelende cardioloog) en heb hierdoor een griepje opgelopen met verstrekkende gevolgen.
Maar een hartaanval heb ik dus niet gehad, bij mij is de linker hartspier voor 70% uitgevallen, schade is permanent, en zal dus nooit meer genezen.
Gevolg hiervan is benauwdheid, duizeligheid, geen energie meer, en vochtophopping (meestal "achter" de longen) en een ontbijt aan medicijnen.

Bij mij is het dus WEL een gevolg geweest van abrupt stoppen, mijn advies is dan ook, wil je stoppen absoluut DOEN, echter overleg dit altijd eerst met je huisarts, die kent jou medische geschiedenis, en kan je daarmee (zonder hulpmiddelen) begeleiden.

Zorg altijd voor voldoende gevarieerd eten en voldoende beweging, zodat je weerstand op peil blijft, roken is en blijft ongezond !!!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij het stoppen met roken heb je ook nog met je sociale omgeving te maken die het je er vaak niet makkelijker op maken. Door die sociale omgeving val je heel snel terug in oude gewoontes als je dus wilt stoppen zou je in principe een andere sociale omgeving moeten opzoeken wat dat betreft kan een sportclub of iets dergelijks waar je met andere mensen te maken krijgt het je makkelijker maken.

 

Ik heb zelf vroeger heel veel geblowd en verkeerde daardoor ook veel in die kringen. Ik ben er van de één op de andere dag mee gestopt en heb mijzelf sindsdien niet meer in die kringen laten zien omdat ik weet dat de verleiding groot is om dan toch weer te beginnen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en nu...46 jaar oud, zit ik afgekeurd thuis...hartfalen !!!

 

Toeval ???

 

Vermoedelijk niet, maar daar kom je niet makkelijk achter. Nicotine zorgt voor bloedvat-vernauwing en daardoor sterven stukjes van je hart af. Het hart van een (ex)roker zit vol littekens en litteken-weefsel belemmert de werking van het hart (trekt niet samen, slechte signaal-geleiding).

Het roken zal er dus waarschijnlijk aan meegewerkt hebben.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het levensgevaarlijk dit topic omdat adviezen gegeven

worden in de trent van "stop direct ,gooi die troep weg,na 20

dagen heb je het gehad enz enz".

 

Raadpleeg altijd je arts.

 

Het is toch een zware aanslag op je lichaam waar de gevolgen

vaak jaren later na voren komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
] Je moet je levensstijl aanpassen. Als ik zou stoppen met roken en de hele dag zou gaan nadenken over hoeveel trek ik in een sigaret heb, zou ik ook onrustig worden en hoofdpijn en slechte zin krijgen.
Ron


Met dergelijke uitspraak bewijs je dat je inderdaad nooit gerookt hebt, en dus nooit een poging hebt moeten ondernemen om te stoppen.

Het is een heel psychologisch gebeuren : vanaf het moment dat je beslist hebt om niet meer te roken, spookt die sigaret wel 250 maal per dag door je hoofd. Je levensstijl aanpassen helpt dus niet. De hele dag nadenken over hoeveel trek je in een sigaret hebt, doe je niet, integendeel, je hebt gewoon de keuze niet, het laat je gewoon niet los, minuut per minuut.
A1 eens nagedacht over het feit dat iemand op, pakweg een zondagnamiddag, te lui is om uit de zetel te komen, maar zodra hij vaststelt dat hij zonder sigaretten komt te zitten, opeens actief genoeg is om, als het moet 10 km te voet te gaan ?
Zo eenvoudig is het dus niet.

Nu, dergelijk gegeven pleit het roken niet goed, maar het is niet zo eenvoudig dat je gewoon even de knop omdraait.

Iemand die stopt op zuivere wilskracht, Chapeau !!

Iemand op basis van logica, hoe correct hij ook moge zijn, willen ompraten om te stoppen met roken, helpt niet. Dit kan zelfs leiden tot het omgekeerde effect. Motiveren is een ander verhaal, maar ook geen garantie op succes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: Alfi
Ik ben nu 4 jaar een "niet roker", maar om nou te zeggen dat ik me er beter door ben gaan voelen? Ik moet eerlijk zeggen dat er wat dat betreft weinig veranderd is.


Ik voel me ook niet beter sinds ik niet meer rook en dat ik nou weer mag genieten van het volle reukvermogen is ook niet iets om blij mee te zijn met al die stinkende openhaarden hier in de buurt. cry

Citaat:

1. De belangrijkste redenen om te stoppen wisten ze niet. Ik zou zelf meteen gezegd hebben: A: Omdat ik er anderen mee schaad, B: Omdat ik mezelf er mee schaad, C: omdat het me veel geld kost.


Ik heb dubbel gelegen toen ik dit las.
Allemaal absolute non redenen om te stoppen met roken.
punt A: Waar is het bewijs?
punt B: So what?
punt C: de kroeg is nog duurder dus wat maakt zo'n pakje dan nog uit.

Nee er is maar 1 echte reden om te stoppen.
Omdat je wilt stoppen !
Je moet het echt zelf willen, dat is het enige wat telt.
En als je wilt stoppen met roken, luister dan niet naar mensen die nooit gerookt hebben.
Die weten niet waar ze het over hebben en praten daarom poep.
Luister dan liever naar ervaringsdeskundigen, dus je mede ex-rokers. :D

Hoe langer je het niet roken vol gaat houden, des te leuker je het gaat vinden.
Uiteindelijk is dat toch iets om trots op te zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob út Fryslân

Hoe langer je het niet roken vol gaat houden, des te leuker je het gaat vinden.


En hier geloof ik nu wel echt in. Elk uur, elke dag, elke week, elke maand,... dat je er uiteindelijk kan bijdoen, zal je wel sterker maken om het vol te houden.
Stimuleren is een betere oplossing dan een belerende vinger die de wet citeert...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
ik vind het levensgevaarlijk dit topic omdat adviezen gegeven
worden in de trent van "stop direct ,gooi die troep weg,na 20
dagen heb je het gehad enz enz".

Raadpleeg altijd je arts.

Het is toch een zware aanslag op je lichaam waar de gevolgen
vaak jaren later na voren komen.


Hoe kom je er in godsnaam bij dat stoppen met roken gevaarlijk kan zijn?
Als je al tijden met je kop op de muur aan het bonken bent is het toch ook niet gevaarlijk om daar mee op te houden?Wel om er mee door te gaan.

Neem je eigen advies nou eens aan en raadpleeg je arts.

Die arts heeft allerlei goede adviezen en adressen waar je de beste begeleiding kan krijgen.
Misschien dat je van je huisarts meer aanneemt dan van de ervaringsdeskundigen.

Blijf nou niet zitten miepen van jamaar.
Ga naar je huisarts voor informatie en er is niemand die jou iets verplicht.
Echt, informatie vragen doet geen pijn en het kost geen geld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat

Hoe kom je er in godsnaam bij dat stoppen met roken gevaarlijk kan zijn?
Als je al tijden met je kop op de muur aan het bonken bent is het toch ook niet gevaarlijk om daar mee op te houden?Wel om er mee door te gaan.

Neem je eigen advies nou eens aan en raadpleeg je arts.

Die arts heeft allerlei goede adviezen en adressen waar je de beste begeleiding kan krijgen.
Misschien dat je van je huisarts meer aanneemt dan van de ervaringsdeskundigen.

Blijf nou niet zitten miepen van jamaar.
Ga naar je huisarts voor informatie en er is niemand die jou iets verplicht.
Echt, informatie vragen doet geen pijn en het kost geen geld.


VCD spreekt uit eigen ervaring,

Mijn ervaring is dat mijn schildklier totaal op tilt gaat
wat een te zware belasting voor mijn hart geeft.

Daarom doe niet te lichtzinnig met je lichaam


Origineel bericht van: satcat

Bij mij is het dus WEL een gevolg geweest van abrupt stoppen, mijn advies is dan ook, wil je stoppen absoluut DOEN, echter overleg dit altijd eerst met je huisarts, die kent jou medische geschiedenis, en kan je daarmee (zonder hulpmiddelen) begeleiden.

Zorg altijd voor voldoende gevarieerd eten en voldoende beweging, zodat je weerstand op peil blijft, roken is en blijft ongezond !!!
_________________________
VCD®


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
en nu...46 jaar oud, zit ik afgekeurd thuis...hartfalen !!!

Toeval ???

Vermoedelijk niet, maar daar kom je niet makkelijk achter. Nicotine zorgt voor bloedvat-vernauwing en daardoor sterven stukjes van je hart af. Het hart van een (ex)roker zit vol littekens en litteken-weefsel belemmert de werking van het hart (trekt niet samen, slechte signaal-geleiding).
Het roken zal er dus waarschijnlijk aan meegewerkt hebben.


Beste minplus,
even een kleine correctie, door de vernauwing van je bloedvaten kunnen(zullen) hartinvarkten onstaan, door deze ogenschijnlijk kleine invarkten die je zelf waarschijnlijk niet eens bewust hebt beleeft onstaan littekens, en door het littekenweefsel wat hard en stug is gaat het hart minder goed funtioneren.ketting reaktie dus.

het roken behoeft hier absoluut niet aan ten grondslag te liggen.
ik denk dat als de mensen eens wat vaker een glorosterol test deden dat er dan heel wat minder invarkten waren.verkeerd eten is hiervan de grootste boosdoener.

een van de dingen die je met roken snel ziet uitvallen is de bloedsomloop in de benen( waarom weet ik niet, waarschijnlijk functioneren de klepjes in de vaten dan niet meer) een tweede grote gevaar is kanker.

en ook dat is niet op iedereen van toepassing er zijn mensen die absoluut geen enkele last hebben of ooit zullen krijgen van roken. Dit kan in het lab worden onderzocht met een hoofdhaar van jou en een koeienoog, daaraan kan men zien of je bevattelijk bent voor roken.

zelf heb ik 40 jaar gerookt( 1 pakje zware van nelle per dag) en ben er 8 jaar geleden mee gestopt na het lezen van een boek van Allen Care met de naam "stoppen met roken". nooit geen zin meer in een sigaret gehad is een lekker gevoel in de portomonee. verder is mijn reuk , smaak of zicht er niet beter op geworden, ik voel mij ook nog net zo fit als daarvoor en heb beslist niet meer lucht als anders.


als je wilt stoppen moet je dat gewoon doen omdat roken niks brengt, we doen het omdat we in een stres leven en we doen het omdat we niks te doen hebben. maar de voornaamste reden waarom men ooit begonnen is met roken ligt bij de reclame jongens.
en als je wilt stoppen ga dan niet snoepen of zo want dan blijf je het idee houden dat je dat doet omdat je bent gestopt , werkt niet en nocotine troep al helemaal niet, je denkt dat je verslaaft bent en dat komt door de nicotine dus als je overstapt op pleisters of kauwgom verandert je verslaving niet want je blijft nicotine binnen krijgen. een alkoholist die verslaaft is aan jenever ga je ook geen bier geven om van zijn verslaving af te komen.

en als je geen zin hebt om te stoppen gewoon lekker door roken.
je moet je het roken niet laten aanpraten maar ook niet laten afpraten.
roken is voor de meeste mensen ongezond dus als je daar wat rekening mee houdt kan iedereen ermee leven.

.groet

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
ik vind het levensgevaarlijk dit topic omdat adviezen gegeven
worden in de trent van "stop direct ,gooi die troep weg,na 20
dagen heb je het gehad enz enz".

Raadpleeg altijd je arts.

Het is toch een zware aanslag op je lichaam waar de gevolgen
vaak jaren later na voren komen.


Volgens mij de cold turkey methode de beste methode en behoeft verder geen medische begeleiding, het is geen heroïne.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...