Tonskidutch Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 tja luister net enkele radiozenders james taylor i'll come running en besef dat ik normaal op populaire nederlandse radiozenders eigenlijk altijd enkel schreeuwerige muziek hoor meer nog stoort dat de zogenaamde diskjockies ook enkel en alleen schreeuwen dan kun je stellen; dan luister je toch naar een andere zender naar keuze Maar wordt het niet tijd om Nederlandse radio op te schonen? er worden altijd kijk en luister cijfers gegeven dus .......puntje MAAR De ipods en netcasters hebben toch al lang gewonnen. Dat wordt niet verdisconteerd in de kijk en luister cijfers. Bestaansrecht van een uitzending en de job van de makers van een uitzending hebben dus niets meer met de werkelijkheid te maken. Daarom is de zinvolle / eerlijke programma indeling van radio en welke uitzendingen bestaansrecht hebben allang niet meer een spiegel van de maatschappij. stelling: Radio is informatie, meningen, nieuws en muziek aanbieden keuze optimeren: Dus zorg dat mensen als ze muziek willen horen muziek kunnen genieten en of luister experimenten kunnen beleven. ben je het eens met de stelling? moet radio dan niet ook het fenomeen muziek in al haar facetten ten gehore brengen? of ben je voor de dj's die muziek gebruiken per surfplank om hun persoonlijkheid te manifesteren? pauzes tussen muziekstukken inlassen en pauzes tussen muziek en gesproken commentaar lijkt me fantastisch op radio ben benieuwd naar de meningen. chiao Thunderstruck AC~DC
Gast wanderer Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 Luister meestal naar Radio 2, veel afwisseling tussen muziek en info..... Frits Spits enzo...
Koen B Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 Vind dat je gelijk hebt, pakweg een jaar of tien geleden (toen het eigenlijk ook al lang niet meer was wat het ooit geweest was) luisterde ik nog geregeld naar de radio, tegenwoordig bijna niet meer. Redenen zijn de schreeuwerige aanpak, de beperkte muziekkeuze (over het algemeen beperkt tot recent Engelstalig spul met een beat onder), de slechte geluidskwaliteit van sommige zenders en het magere aanbod 'gesproken woord'. Een wat rustiger aanpak lijkt te zijn voorbehouden voor, ahum, ouwelullenzenders als de huidige incarnatie van het Nederlandse Radio 5. Dat is goed voor even, maar om er een lange tijd naar te luisteren vind ik die zender toch wat al te betuttelend. Betuttelend omdat men zich lijkt te focussen op half dementerende bejaarden: vooral niets recents, ook al past het qua muziekstijl bij de easy listening die ze daar veel draaien, en vooral geen moeilijke grapjes en dergelijke om de oudjes te bruuskeren... Ik gok erop dat de meesten hier een wat wildere (pop-rock) smaak hebben, maar ik was vroeger best tevreden met de Vlaamse Radio 2 als 'behangradio' (die zender komt zo'n beetje overeen met de Nederlandse Radio 2). Zoiets heb je bij ons niet meer, en dat vind ik wel jammer. Dan is het nu even wachten op IJzerbout die komt vertellen dat het in Duitsland allemaal veel beter is! Is ook wel zo, zou me er eens wat meer in moeten verdiepen. Al vrees ik voor een overdaad aan Tirolergeweld en schlagers op het Duitse equivalent van Radio 2. O, en presentators die intro's volbabbelen, dat hoort natuurlijk niet. Naar dergelijke types wil ik al helemaal niet luisteren! VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
view Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 Helemaal mee eens. Luister voor de gein eens naar radio192 (internet stream) Daar worden de oude programma's van radio Veronica (1960-1974) opnieuw uitgezonden. Het was toen iets nieuws en vondt men ook schreeuwerig. Maar nu een rustpunt om te luisteren, wat ik nu iedere dag weer met veel plezier doe.
uffelte Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 het bekende verhaal: er zit een knopje aan het ding!! miin standaard radio: swiss classic, klassiek en altijd wat verrassend nieuws (dus oud). Veel beroerder is het gebruik om allerlei visuele programma's te vergiftigen met een overmaat aan achtergrond gerimram (muziek kun je dit toch niet meer noemen).Dit is geen schreeuwen maar krijsen.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 Dan is het nu even wachten op IJzerbout die komt vertellen dat het in Duitsland allemaal veel beter is! Door het vele luisteren naar Radio 538 is er in mijn hersens zoveel schade ontstaan dat ik nu een trouwe luisteraar van Radio Bloemendaal ben geworden.
Gast fatfreddy Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 Ik luister alleen als ik in de auto zit naar de radio en dan meestal naar Arrow Jazz Radio want de rest vind ik vaak niet te pruimen.
Tonskidutch Geplaatst: 24 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2008 Koen B, ik ben zeker geen twintig meer, maar wel nog fris in 't hoofd (dacht ik zo ) de senioren radio is denk ik ook weer een ander uiterste jaren geleden luisterde ik heel veel radio, vingth et un (21) uit luik. (kan ik nu helaas niet meer ontvangen) waar eigenlijk een enkel muzieknummer wel eens niet in de smaak viel, maar het overgrote aandeel, de diversiteit was er en het respect voor muziek was bij de commentatoren aanwezig alsof ze een ontdekkingsreis presentabel maakten aan de luisteraars. ik kan me ook heel goed voorstellen dat drs Ijzerbout die opmerking van jou opneemt over duitse radio, want daar weet ik deels over mee te praten en deel een mening, dat men er van radiomaken een vak gemaakt heeft. maar waarom is de Omroep hier in Nederland zo ongevoelig voor kwaliteitswensen van muziekliefhebbers? chiao Thunderstruck AC~DC
Koen B Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Dan is het nu even wachten op IJzerbout die komt vertellen dat het in Duitsland allemaal veel beter is! Door het vele luisteren naar Radio 538 is er in mijn hersens zoveel schade ontstaan dat ik nu een trouwe luisteraar van Radio Bloemendaal ben geworden. Hmm, waarom geloof ik dat niet? Wil wel voor de gein eens proberen of ik die zender hier kan oppikken van de middengolf, maar voor meer dan een technisch testje is deze zender zelfs aan mij niet besteed, vrees ik. VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
Elwin Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 Op zich heb je wel een beetje gelijk. Er zijn in Nederland heel veel radiozenders die vaak van die 'schreewmuziek' draaien. Ik vind het persoonlijk heel jammer dat er zoveel kopieën van kopieën van radiozenders zijn. Denk aan Radio 538, Q-music, Caz!. Die vissen allemaal in dezelfde vijver. Dat vind ik op zich wel erg jammer. Gelukkig zijn er ook nog radiozenders die zich een beetje onderscheiden tussen de commerciële zenders. Inderdaad wordt Radio 2 genoemd. Goede muziek, en op het juiste moment goede informatie. Vandaar ook dat het één van de grootste Nederlandse zenders is. Zelf vind ik Radio 10 Gold ook een leuke zender. Veel muziek uit de jaren 70 en 80. Jammer dat ze daar dan weer ook af en toe nieuwe muziek draaien. Voor mij is het dan geen 'gold' meer... 3FM vind ik ook leuk, alleen krijg je dan al gauw weer 'schreewmuziek'. Het zal misschien wel aan de leeftijd liggen. Er zijn genoeg radiozenders, eigenlijk altijd wel één naar je zin. En anders is er altijd nog de uit-knop!
Gast Pacman Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 Hier ben ik het TOTAAL niet mee eens. Vroeger hadden we alleen Hilversum 1,2,3, enz. Met name H3 draaide alles door elkaar, dat is juist niet om aan te horen. Zelf hou ik van dance, dus als ik mij dan eerst door U2 en de Simpleminds te moeten worstelen vind ik een ramp. Gelukkig hebben we nu net als in Amerika zenders per muzieksoort. Dus zet ik mijn radio op Fresh FM en hoor alleen wat ik leuk vind. Hou je van nieuws, dan is er BNR, klassiek op Radio 4 enz, enz... Voor iedereen een eigen zender, perfect.
Gerard 76 Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 Laat mij maar genieten van Veronica's "Dagelijkse Dingetjes" op maandag t/m vrijdag zo tussen 16.30 en 18.00 uur.
Ome Merde Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 whaaa, inderdaad, Rob van Someren rules. de limericks doe ik altijd aan mee, vandaag passeerde er weer 1 van mij voorbij (de laatste over een scheet ). het ies weer tijduh voor die dagulijks dingutje ... hahaha, monsterlijk. Radio Veronica staat in de auto aan en op het werk. Soms een CD maar alleen als de vrouw er bij zit (van Guus zeeMeeuwis ). merDe deze ruimte is te huur
Gast Allure Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 Bij Arrow Classic Rock hebben ze wel fatsoenlijke presentatoren die respect voor de muziek hebben. Met name die gozer die er nu 's-ochtends zit is een enorme verbetering t.o.v. Adam Curry, een paar maanden geleden. Hij wordt niet gemist...
Elwin Geplaatst: 25 oktober 2008 Geplaatst: 25 oktober 2008 Er zijn wel meer DJ's die respect hebben voor muziek, of in ieder geval een groot fan van muziek zijn. Denk aan Hans Schiffers of Gerard Ekdom. Ook Rob Stenders heeft dat wel. Maar het zijn allemaal mannetjes van de Publieke radio. Er zijn maar weinig échte muziekliefhebbers bij de commerciëlen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen