Ga naar inhoud


verwijderingsbijdrage en toch dokken


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

He allemaal,

 

hoe zit dat nu?

(het zou je satreceiver kunnen betreffen)

 

ik ga naar het milieupark en geef de "opzichter" een stofzuiger in handen

 

zegt ie; dat is dan 5 euro

ik; wat hoezo, heb toch verwijderingsbijdrage betaald?

zegt ie; nou en, u moet voor dergelijk afval betalen

ik; maar daar is toch bij aankoop al voor betaald?

zegt ie; ja dat kan iedereen zeggen, betalen of retour nemen.

 

nu heb ik de rekening van de winkel nog (tja :D)

kan ik daarmee die "oplichter" in het milieupark dat onder zijn neus wrijven?

 

chiao

Baby Did a Bad Bad Thing

Chris Isaak

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Verwijderingsbijdrage

Wettelijk is vastgelegd dat oude apparaten gerecycled moeten worden. Dit hergebruiksysteem is mogelijk door de verwijderingsbijdrage die u betaalt bij aanschaf van een huishoudelijke apparaat. In ruil daarvoor mag u het oude exemplaar in de winkel achterlaten.

 

Inleveren bij winkelier of gemeente.

U kunt uw oude apparaat gratis inleveren bij de winkelier waar u een nieuw, vergelijkbaar apparaat koopt. Wilt u van een oud apparaat af zonder dat u een nieuw exemplaar aanschaft, dan kunt u het aanbieden bij uw gemeente.

 

'Bron: www.milieucentraal.nl'.

 

Tot zover de theorie!

 

Wanneer je googelt op "verwijderingsbijdrage+gemeente" zie je dat elke gemeente op zijn eigen manier een regeling heeft die varieert tussen gratis en € 50,00

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe moet de winkel waar je een nieuw apparaat koopt het oude kosteloos innemen. Hoe dat met gemeentes zit weet ik eerlijk gezegd ook niet exact. Volgens mij moeten ze het inderdaad kosteloos innemen.

 

Ben toch nog ff verder gaan kijken en het verschilt van gemeente tot gemeente en ze kunnen er inderdaad kosten voor in rekening brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou alvast erg bedankt voor jullie kennis erover

 

ik wil geen nieuwe zuiger

ik had gewoon nog een oudje naast een tweede, die wegmoest

 

maar inderdaad hoelang moet ik er zelf tijd in steken die "opzichter" van zijn ongelijk te overtuigen.

 

(mede wegens een renovatie enkele maanden terug, waar veel afval bij komt kijken, waren we al op de hoogte van de willekeur van zo'n opzichter <> wil ik niet eens suggereren dat er gewogen en gedocumenteerd wordt wat binnen gebracht wordt)

 

chiao

Baby Did a Bad Bad Thing

Chris Isaak

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou das een heel hoge muur, in plaats van hek.

maar principieel zou ik de deelraad inderdaad eens moeten bellen.

 

enkel wordt ik wel een beetje moedeloos ervan als ik allemaal dergelijke acties moet ondernemen in plaats van gebruik maken voor die toch al betaalde diensten.

 

wordt vervolgd.

Baby Did a Bad Bad Thing

Chris Isaak

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je stadsdeelraad heeft daar een folder over uitgegeven.

 

Klik

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Dan zou ik het ding zo ergens in het bos flikkeren.

Op een gegeven moment ruimt de gemeente het dan wel op.

 

Dat is niet mijn stijl, maar als ze zo moeilijk doen, kan ik het ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het idiote aan deze regeling is, dat er gemeenten zijn, waar ze het ding gratis komen afhalen, en andere gemeenten je diep in de buidel mag tasten.

 

Waarbij Mokum natuurlijk een speciaal geval is. whistle

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...