Ga naar inhoud


verwijderingsbijdrage en toch dokken


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Uit elkaar schroeven en in de ondergrondse container dumpen.

Of net zoals ik, de zooi op de zaak in de container gooien.

 

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, de bijdrage is al betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Pestvogel
Moet ik 8 km. rijden om een lamp in te leveren. Hoezo millieu ?

Heb je geen millieubox of een plasticzak waar je je lampen en batterijen ed opspaart?
Dan kun je die 1 keer per jaar op de fiets gaan inleveren.
Goed voor je conditie ook nog.

Afval waar je al voor betaald hebt en die niet in ontvangst wordt genomen lever je gewoon op het gemeentehuis in.
Is voor de gemeenteraad hier al zeer leerzaam geweest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pestvogel
Inderdaad, je wordt er soms moedeloos van.OP de tv wordt je zelfs aangemoedigd een kapotte lamp in te leveren. De millieustraat is ongeveer 4 km. vam mijn woning. Moet ik 8 km. rijden om een lamp in te leveren. Hoezo millieu ?


Heb je geen fiets dan!! laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit soort regels bestaat bij de gratie van onze welvaart.

Zodra die voorbij is is het hiermee ook gedaan.

 

Dan komt de "voddeman" weer in het straatbeeld met paard en wagen en een luid klinkende bel!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weer een mooi voorbeeld hoe je als burger gestraft wordt voor positief gedrag. ik woon in Amsterdam ZO, hier kun je straffeloos je grof vuil kwijt 24 uur per dag op alle plekken.

De afvaldiensten zijn daar volledig op ingespeeld. Zelfs zodanig dat ze het op de juiste manier aangeboden grofvuil vergeten:ik had een keer een oude fietsband op een grofvuil plek op de juiste tijd neergelegd. Alle grofvuil wat zich in de loop van de week verzameld had in de straat op de verkeerde plaatsen was opgehaald, mijn fietsband lag er nog. sick

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk op de site van de Stichting Nederlandse Verwijdering Metalektro Producten (kortweg NVMP). : http://www.nvmp.nl/

Daar wordt het wel duidelijk dat je dit soort spullen gewoon gratis in kan leveren in de milieustraat.

Die beheerder is dus zwaar in overtreding, je hoeft niet dubbel te betalen.

Vraag naar naam en kwitantie en zeg er bij dat je er werk van gaat maken.

Het zou mij niks verbazen dat het geld in eigen zak zou verdwijnen.

Als hij een grote bek opzet of terugkrabbelt weet je dat wel zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die verwijderings-bijdragen worden toch recycling doeleinden gesusidieerd?

Nu de hamvraag zijn er ook winkels die deze bijdrage af staan,hoe werkt zoiets,is het verplicht om per artikel een bedrag af te staan.

In onze gemeente wordt jaarlijks een bepaald bedrag betaald(verwerkt in de gemeentegelden)en kan men gratis 1 kuub afval brengen en op koelkasten na alles afgeven.

Voor de koelkasten komt een speciaal bedrijf aan huis.

Omliggende gemeentes zijn goedkoper maar betaal je per ingeleverde hoeveelheid.

Zelf heb ik wel eens 15 kuub klei gratis via de gemeente kunnen storten,met mijn laatste verbouwing een stuk of 10 volle aanhangers met allerlei troep afgegeven.

Ondanks de soepelheid kom ik soms wel troep op bermen enz.tegen.

Aso,s zijn hier ook dus.

Maar hoe het allemaal wettelijk geregeld is,als ik bij de aldie een nieuwe tv koop betwijfel ik of ik de oude daar in het winkelwagentje mag zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Pestvogel
Inderdaad, je wordt er soms moedeloos van.OP de tv wordt je zelfs aangemoedigd een kapotte lamp in te leveren. De millieustraat is ongeveer 4 km. vam mijn woning. Moet ik 8 km. rijden om een lamp in te leveren. Hoezo millieu ?


Heb je geen fiets dan!! laugh


Hoe lang denk je die fiets te houden in Amsterdam Aart? Ton gebruikt de benenwagen en dan is 8 km sjouwen met een stofzuiger geen pretje. :D

****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de website van je stadsdeel had het toch gratis gemoeten (zie screenshots).

 

Overigens kan een gemeente natuurlijk op verschillende manieren geld rekening om je afval op te halen en te verwerken. Dat staat los van de verwijderingsbijdrage. Het opruimen van onze rommel moet gewoon betaald worden en dat moeten we met z'n allen op de één of andere manier ophoesten.

post-386-1318259960,8895_thumb.gif

post-386-1318259960,9301_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja hier willen ze ook wel eens een vergoeding vragen..

 

t gebeurt hier ook regelmatig dat er dingen langs de straat staan, in de struiken liggen..

 

zet t dan gewoon voor t hek van de milieustraat zou ik zeggen :?

lijkt me stug dat ze t daar laten staan als ze t de volgende dag vinden :?

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er god zij dank bij ons geen problemen mee. Vorig jaar het huis van mijn moeder uitgeruimd en zo alles aan appatatuur af kunnen geven.Veel spul was al zo oud dat er nooit een bijdrage voor betaald is, maar daar maakten ze helemaal geen probleem van. Het kan dus ook anders.Gelukkig maar voor mij.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...