Ga naar inhoud

Turksat 42° oost per 28 Okt. veel transponders van SCPC naar MCPC

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Turksat 42° oost gaat op 28.10.2008 over van SCPC (Single Channel Per Carrier) naar MCPC (Multiple Channel Per Carrier)

D.w.z. dat er een rigoreuze frequentie belegging plaats gaat vinden.

Hier zijn die nieuwe verkwensie tabellen:

--TV-- --

--Radio--

--bron--

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

frequentie belegging

Ik bedoelde dus frequentie verandering .

Geplaatst:

Bij mijn weten niet op 28, maar op maandag 27 Oktober rond 02:00. Zie ook het Turksat infokanaal op 12731V 3333, dat aanbevolen wordt als start-transponder voor een netwerk scan.

Er blijft nog veel SCPC over maar het gaat de goede kant op!

Enkele oost-beam zenders (NTV Spor, CNBC-E, en E2) gaan van Turksat 2A naar 3A, waardoor die waarschijnlijk al met 100 cm in Nederland te zien zullen zijn.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
frequentie belegging

Ik bedoelde dus frequentie verandering .

Nee je bedoelde frequentie indeling :D

Frequentie belegging was germanisme whistle

Maar gaat dit nu een betere beeldkwaliteit opleveren?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
Origineel bericht van: hvdh
Bij mijn weten niet op 28, maar op maandag 27 Oktober rond 02:00. Zie ook het Turksat infokanaal op 12731V 3333, dat aanbevolen wordt als start-transponder voor een netwerk scan.

Er blijft nog veel SCPC over maar het gaat de goede kant op!

Enkele oost-beam zenders (NTV Spor, CNBC-E, en E2) gaan van Turksat 2A naar 3A, waardoor die waarschijnlijk al met 100 cm in Nederland te zien zullen zijn.

euhm.. volgens mij bedoel je juist met een kleinere schotel. ik kijk nu al met een 80cm naar turksat. ik hoor ook op die info zende dat het mogelijk is om met een kleinere schotel turksat kanalen te ontvangen.

Eindelijk kan ik dus gaan voor een wavefrontier T55 smile
Geplaatst:

Ik had het niet over zenders op de westbeam (die lukken tegenwoordig inderdaad wel met 80 cm), maar over de oostbeam.

@Mojo, MCPC is efficiënter dan SCPC, maar het doel van de herindeling zal vermoed ik meer zenders zijn, i.p.v. beter beeld.

Verder zapt het tussen hoge symbolrates wat sneller.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:
Origineel bericht van: hvdh
@Mojo, MCPC is efficiënter dan SCPC, maar het doel van de herindeling zal vermoed ik meer zenders zijn, i.p.v. beter beeld.
Verder zapt het tussen hoge symbolrates wat sneller.

Dat zal met zappen zeker schelen. Denk dat de Turksat initïeel bedoeld was als head-end satelliet voor kabelkopstations confused(vanwege de SCPS kanalen) en nu ingezet gaat worden voor DTH en kabelkopstations

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Het is zover, De veranderingen zijn doorgevoerd.

En het zijn heel erg veel veranderingen....

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

Wat ik niet snap is dit:

Bij TRT Turk (11581.00 H - Txp: 10 - Beam: East DVB-S (QPSK) - 4444 3/4 ) krijg ik wel beeld maar bij NTVSport (11054.00 H - Txp: 22 - Beam: East DVB-S (QPSK) - 30000 5/6 ) niet.

Wie kan mij dit verklaren?

Met vriendelijke groet,

Restful

XTREND6500, XTREND6500, 2x draaibaar DVB Triax schotel 105 cm.

Geplaatst:

Ik kan dat niet verklaren, ik heb met een 100cm Triax op alle Turksat 3A oost transponders (dus die onder 11700H) beeld, alleen 11628H en 11642H zijn op het randje. Waarschijnlijk toch fine-tunen van de schotel?

Geplaatst:

Daarstraks rond 16h00 , een gecodeerd beeld op

11136 H SR 3333 ID: main enc_

VP: 2100 APid 2200 PPid 2100

Het signaal-kwaliteit lag +/- 66-67%

Maxplus 2100 , schotel T55 , Alps single LNB smile

http://www.flysat.com/turksat42.php

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Weet iemand waarom diverse kanalen de nieuw sat niet te ontvangen zijn met een extreme hornet (arnion omgepatcht naar extreme). Als ik bijvoorbeeld de freq invoer krijg ik wel bijna max signaal en als ik vervolgens op OK druk krijg ik de melding "FOUT" ook als ik via de zoektransponder laat zoeken komen ze niet tevoorschijn.

Ik heb zelf op mijn humax wel alle kanalen, dus kan films tussen de reclames door zien.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen