Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ik heb daarbij ontdekt dat de afstand van de lnb t.o.v. de schotel anders is per freq. De fijn afstemming zal daarom altijd een gemiddelde zijn.

Dit is nieuw voor mij.

De f/d van de schotel is niet afhankelijk van de frequentie.

Sjaak(k)....kom d´r maar in. :D

• Moderator
Geplaatst:

Denk eens aan de veranderende golflengte.

De mechanische afmetingen zijn voor een golflengte optimaal.

Voor de technici onder ons.

Klik

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

De rillenfeed is er juist voor dat onvolkomenheden van de parabool (brandwolk ipv brandpunt) zoveel mogelijk ge-elimineerd worden door meerdere reflecties tussen feed en parabool en wordt zelfs iets uit het brandpunt bevestigt.

Het is mij nog nooit opgevallen dat er sprake is van frequentie afhankelijkheid.

• Moderator
Geplaatst:

Wat je stelt t.a.v. de rillenfeed, dat is volkomen juist.

Echter is er voor de afmetingen van de hoornantenne zelf een relatie t.o.v de frequentie wanneer ik de ducumentatie goed lees.

Hij verschuift niet de rillenfeed afzonderlijk, maar de complete lnb.Daarbij stelt hij vast, dat voor verschillende frequentie's er verschillende optima's gevonden worden.

Ik zou eens de spectrum analyser eraan moeten hangen, en dan eens gaan schuiven.

Het afschermen met de metalen plaat beinvloed vermoedelijk ook de reflectie van de parabool en zegt denk ik niet iets over de vermeende overspraak.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv

Het afschermen met de metalen plaat beinvloed vermoedelijk ook de reflectie van de parabool en zegt denk ik niet iets over de vermeende overspraak.

Die snap ik even niet. De metalen plaat heb ik direct voor de LNB gehouden. De reflectie van de parabool doet daarmee niet meer mee, dacht ik. Ik heb de hele feedhorn afgedekt.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

• Moderator
Geplaatst:

Dat is juist de vraag, of die metalen plaat juist geen storing teweeg brengt.

Door met een metalen plaat ter hoogte van de niet gebruikte lnb's het signaal weer terug te kaatsen zou mogelijk het signaal in de gewenste lnb kunnen verstoren.

Let wel, het is een veronderstelling, waarvan ik niet weet of het klopt.

Punt is, dat wanneer je met die metalen plaat een lnb afschermt, waar geen spanning op staat, je toch signaalverlies ziet in de doorgeschakelde lnb. En daar probeer ik dus proef ondervindelijk achter te komen.

Dus als je in de gelegenheid bent, koppel eens alle ingangen van de 10-1 satcon switch los behalve die, die doorgeschakeld is.

Wanneer de schakelaar overspraak zou hebben zou dan het signaal daardoor beinvloed worden.

Als dan alle aansluitingen los liggen, en je gaat dan met je metalen plaat voor de overige lnb's langs, zou er geen beinvloeding mogen plaatsvinden.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ik snap er nu geen zak meer van.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen