Rigolo Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 Ik heb mijn MythBuntu met sasc-ng guide aangepast naar MythBuntu 8.10 and opensasc-ng. Ik zelf heb hem getest en ik kan door middel van de standaard czap tool and een simpele 'cat /dev/dvb/adaptorX/dvr0 > file.mpeg ' opnemen van een gecodeerde (DVB-C) zender. Ik zou jullie willen vragen om deze how-to te testen en mij (en meteen de andere forum bezoekers) te laten weten waar zaken verbeterd kunnen worden, dan wel aangepast moeten worden. Jullie kunnen de Guide hierzo vinden: https://opensvn.csie.org/traccgi/opensascng/wiki/mythbuntudvbcguide Het kan zijn dat jullie een certificaat waarschuwing krijgen van deze site. Je kan dit certificaat dan tijdelijk of permanent toestaan voor deze site. Keuze is aan jullie maar ik vond nog geen betere plek waar deze guide gehost kon worden zonder dat er iemand bezwaar tegen maakt ivm de eventuele illegale mogelijkheden van opensasc-ng. Zaken die nog toegevoegd moeten worden zijn: * compileren en verpakken als .DEB * shared libs uitleggen en configureren * verdere installatie van MythTV * opstart scripts * wat er verder nog gevonden wordt Ik hoor graag van jullie Hein mooi als 100ste post zie ik net :-)
Lamko Geplaatst: 25 oktober 2008 Geplaatst: 25 oktober 2008 Link werkt niet! Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Rigolo Geplaatst: 25 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2008 Tjsa ... Ik merk het nu ook .. en gisteravond nog wel. Even geduld hebben tot opensvn.csie.org het weer doet. Zonder die server kan je trouwens toch vrij weinig met de guide want het is de zelfde server waar de sourcecode van opensasc-ng op staat :-) Hein
Rigolo Geplaatst: 26 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2008 De link werkt weer maar voor de zekerheid heb ik de howto ook even hier neergezet: http://rigolo.googlepages.com/sasc-ng Hein
NINjak Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Ik ga hem zo testen... alleen voor DVB-S
Lamko Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Ik heb je howto even doorgelezen Rigolo en het ziet er goed uit maar ik wacht persoonlijk nog even op de volledige 8.10 ben niet zo iemand van het beta spul. Maar ik heb eigenlijk wat teveel projectjes Easyvdr dvb-s en Mythbuntu dvb-t en daarnaast nog een Nasje bouwen die al mijn pc's in het netwerk backupt zodat ik na een hd crash alles in 1x weer terug heb. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Gast huubx2barbatruuk Geplaatst: 28 oktober 2008 Geplaatst: 28 oktober 2008 Ik heb hier ongeveer een dik jaar geleden ook mee gespeeld, en heb het nooit aan de praat gekregen. Volgens mij heb ik niet de juiste camkey voor de ziggo irdeto2 kaart (destijds @home). Ziggo heeft naastg de irdeto2 codering nog een extra camkey, en ik heb wel wat varianten geprobeerd, maar de juiste blijkbaar niet gevonden.. Heeft iemand dit (sasc-ng) aan de praat gekregen voor niet FTA kanalen van ziggo? Groetjes, Huub
Rigolo Geplaatst: 29 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2008 Ja. ik zelf heb het dus werkend voor gecodeerde kanalen van Ziggo. Ik gebruik een 4012 smartcard in combinatie met newcs 1.60 op een dreambox 500c om te decrypten. Hein
bas.t Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Ik heb het geprobeerd met de inmiddels uitgegeven release 8.10 (alternate) en met de 8.04.1 (LTS) versie. Maar als ik open-sasc-ng (revisie 49) configureer (./configure of ./configure --dvb-dir=/home/<user>/v4l-dvb dan krijg ik altijd twee regeltjes extra, die ik hier met -- heb gemarkeerd: Using C++ compiler: g++ Using compile type debug --test: 208: 4: unexpected operator --test: 208: 4: unexpected operator Processor capabilities: pentium ( mmx sse ) Trying various FFdecsa optimizations... PARALLEL_32_INT: 86 PARALLEL_64_2INT: 84 PARALLEL_64_LONG: 80 PARALLEL_64_MMX: 139 PARALLEL_128_2LONG: 73 PARALLEL_128_2MMX: 133 PARALLEL_128_SSE: test failed PARALLEL_128_SSE2: build failed Choosing PARALLEL_MODE = PARALLEL_64_MMX Als ik vervolgens de open-sasc-ng module gecompileerd heb en sudo insmod ./dvbloopback/module/dvbloopback.ko doe, krijg ik steevast de volgende melding terug: insmod: error inserting './dvbloopback/module/dvbloopback.ko': -1 Unknown symbol in module Het maakt daarbij niet uit of ik de broncode gepatched heb of niet. Altijd dezelfde melding. Het maakt ook niet uit of ik de nieuwe v4l-dvb drivers heb geinstalleerd of niet. dmesg geeft vervolgens terug (de eerste twee regels heb ik weer met -- gemarkeerd, deze moeten samenhangen met de eerder gemarkeerde regels): --[ 5128.052363] FFdecsa_test[19205] general protection ip:8050732 sp:bfa3eb20 error:0 in FFdecsa_test[8048000+c000] --[ 6407.884869] FFdecsa_test[32084] general protection ip:8050732 sp:bfc20500 error:0 in FFdecsa_test[8048000+c000] [ 6899.548890] dvbloopback: Unknown symbol dvb_register_adapter [ 6899.549081] dvbloopback: Unknown symbol dvb_generic_open [ 6899.549246] dvbloopback: Unknown symbol dvb_unregister_device [ 6899.549465] dvbloopback: Unknown symbol dvb_generic_release [ 6899.550018] dvbloopback: Unknown symbol dvb_register_device [ 6899.550154] dvbloopback: Unknown symbol dvb_unregister_adapter Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Groeten, Bas TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode) Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...
Lamko Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Heb je wel naar de juiste dvb directory verwezen die nu in je kernel draait. Hij zoekt nu namelijk naar een symbool die niet in je kernel gebruikt wordt en dat duidt meestal op een verkeerde kernel en of module. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
bas.t Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Dank voor je antwoord Lamko Ook als ik de dvb volgens de how-to binnenhaal, compileer en installeer en vervolgens bij het configureren van open-sasc-ng naar de juiste directory verwijs krijg ik dezelfde narigheid, helaas. Maar ik heb die nieuwe dvb drivers in principe niet nodig. Ik steek er zodra ik ze binnen heb (volgende week waarschijnlijk) een paar Satelco EasyWatch pci DVB-C tuners in en die zouden met een standaard kernel, zonder nieuwe of extra drivers, gewoon moeten werken. In mijn geval zou een simpel ./configure in de open-sasc-ng voldoende moeten zijn. Ik heb al andere versies van (open)sasc-ng geprobeerd maar telkens soortgelijke fouten. Is het jou wel gelukt? En wat waren in dat geval de stappen die je nam? Heb je misschien de volledige source van je kernel geinstalleerd, in plaats van de headers? Met vriendelijke groet, Bas. TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode) Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...
Rigolo Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Geplaatst: 6 november 2008 Bas, Kan je zonder open-sasc-ng wel kijken naar FTA kanalen? Dus weet je zeker dat je DVB hardware helemaal werkt? Ik heb gisteravond mijn how-to weer van scratch getest op een schone installatie. Ik heb alleen geen gebruik gemaakt van de laatste v4l-dvb sources. Het kan zijn dat hier iets mee fout gaat vanwegen de integratie van de nieuwe S2API in de v4l-dvb source. Deze wordt nog niet ondersteund door open-sasc-ng nml. Ik zal even uitzoeken welke revisie van v4l-dvb de laatste was zonder S2API er in. Zodra ik dat weet zal ik dat in die how-to erbij zetten. Hein
Rigolo Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Geplaatst: 6 november 2008 Volgens mij zit de grootste verandering in deze revisie van v4l-dvb: 8985, "S2API: Added dvb frontend changes to support a newer tuning API" Ik heb dit niet zelf nagekeken maar dat zou betekenen dat je een hg clone -r 8984 http://linuxtv.org/hg/v4l-dvb zou kunnen doen om de sources te krijgen zonder S2API wijzigingen.
Lamko Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Voor een module heb je alleen de kernel headers benodigd. En aan rigolo zijn antwoord te zien lijkt het er dus op dat je een incompatible module hebt. Bas ik heb het zelf nog niet eens geprobeerd maar genoeg ervaring hiermee. Mijn Mythbuntu systeempje is alleen nog maar een NFS fileserver met software raid1 en wakeonlan. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
bas.t Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Rigolo, als ik je antwoord goed lees geloof ik dat de fout ontstaat doordat ik de tuners nog niet binnen heb. Ik zal het nog eens van scratch doen zodra ik de kaartjes binnen heb. Dat zal wel volgende week zijn, ze zijn besteld en betaald. Bedankt voor je antwoord. Bas. TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode) Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...
Aanbevolen berichten