Ga naar inhoud

MythBuntu 8.10 (beta) met opensasc-ng how-to open voor commentaar

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is bij mij pas gaan werken nadat ik de ATI kaart onboard heb vervangen voor een PCI-E Nivdia kaart. Misschien is de HD3200 ondertussen beter supported. Kijk eens op phoronix.com forum.

Ik zal de signature veranderen......

Hans

MythBuntu 12.04 LTS (MythTV 0.26) Kernel 3.5.0-19-generic

Hauppage NovaS2 HD DVB-S/S2 TeVii S470 DVB-S2

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

• Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Met die Nvidia kaart heb je nog steeds geen harware matige playback van HD materiaal of heb je die Nvidia BETA driver geinstalleerd en zo ja, draait het al goed en stabiel?

Ik draai (op mijn normale pc) hier onder Kubuntu met een ATI HD4850 en ik heb (bijna) geen problemen met de ATI driver. Ook ik zit te wachten op een ATI driver die eindelijk HD playback onder linux gaat ondersteunen. Ik heb hier nog een 2-tal ATI kaarten liggen en als die niet gaan werken gaat er een pasief gekoelde ATI HD38xx of 48xx in mijn VDR systeem.

Ik heb nog de tijd aangezien ik toch geen HDTV heb en al blijft het allemaal te lang uit bij ATI en Nvidia is wel goed bezig dan neem ik anders maar een kaart van hun.

Geplaatst:

Die NVidia kaart is nu vooral om uberhaupt met SD fatsoenlijk beeld te hebben. Zoveel HD kanalen zijn er niet die ik kan kijken en BBC HD werkt redelijk met de huidige setup.

Mogelijk gaat de 3200 kaart op het moederbord ooit goed werken, dan kan ik weer terug naar ATI.

Ik heb voorlopig vooral ruzie met SASC-NG en CCCam of Newcs. Ik krijg mijn beeld maar niet gedecrypt.

Hans

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Geplaatst:

Jij heb teminste MythTV nog aan de praat zo ver kwam ik helemaal niet.

Kon steeds (meerdere keren geprobeerd) geen kanalen scannen (verdenk nog steeds de SS2). Een channel.conf importeren ging ook niet maar dat had er ook 1 kunnen wezen met, voor MythTV, een verkeerde inhoud.

Is er (oa. hier) niemand die je een duwtje in de goede richting kan geven? Ik heb zelf geen ervaring met het decoderen met/onder MythTV vanwege het hier bovenstaande. Had je graag kunnen helpen (dan had MythTV hier ook gedraait) al ben ik (en het vrouwtje ook) goed tevreden met mijn VDR setup.

Geplaatst:

Zelfde probleem zowat als bovenbuurman smile

Ben ook bezig met Mythbuntu maar ik krijg totaal geen signaal in Mythtv de kanalen erin krijgen is ook een hels karwei geweest.

Handmattig in scannen van kanalen wil heel slecht en daarom via een channels.conf gedaan waar hij nog niet alle kanalen mee vindt. Ik gebruik een Nova T 500 dual tuner voor digitenne via deze link kan ik fta opnemen :

http://www.mythtv.org/wiki/index.php/Tzap

Verder heb ik de LNA optie geactiveerd in

/etc/modprobe.d/options

options dvb-usb-dib0700 force_lna_activation=1

Maar ik heb zo'n idee dat Mythbuntu's mythtv versie zoveel bugs heeft. Zou evt. wel een andere versie kunnen proberen evt vanaf source compileren maar ik ben bang dat ik tegen nog meer problemen aan ga lopen. Zijn er ook nog andere packages te krijgen of heeft iemand een idee van een versie waar ik niet tegen dit soort problemen aanloop.

@Hans

Waar blijf je nu steken dan ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Ik zat ook te denken om MythTV een keer maar vanaf source te gaan bouwen en ben benieuwd of ik dan tegen de zelfde problemen aanloop. Als het goed is heb ik ergens nog meerdere 80Gb HDtjes niks liggen te doen, dus kan er 1 eerdaags wel even met MythTV "vervuilt" worden wink

Geplaatst:

De huidige "channel scanner" die in MythTV zit is niet echt de beste (eigenlijk helemaal niet goed). Gebruikers van DVB-C lopen daar al meteen tegen aan en voor hun blijft er niks anders over dan handmatig de tabellen te vullen met de juiste informatie.

Zal mij niks verbazen dat voor DVB-T dit ook problemen geeft. Dus kijk eens goed naar de verschillende oplossingen voor DVB-C (staan op de internationale wiki) en voer zelf de juiste gegevens in de tabellen op basis van een werkende channels.conf. Importeren van een channels.conf heeft ook niet altijd zin omdat die "channel scanner" het dus niet goed doet.

Hein

Geplaatst:

Ik was niet met DVB-C maar "gewoon" met DVB-S aan het proberen en bij het scannen (eigenlijk bij het proberen van) gaf ie een foutmelding.

Ben bezig geweest om op de foutmelding het interner af te zoeken maar helemaal niks kunnen vinden, ik voelde me gewoon een beetje Remy.

Geplaatst:

Je kunt met szap een channels.conf file creeren die je kunt importeren in MythTV. Dit zorgt ervoor dat de juiste transponders bekend zijn binnen MythTV. Gebruik de Satelliet definities die in /usr/share/doc/DVB-utils(apps)/DVB-S/ ergens beschikbaar zijn. Als het goed is verloopt szap zoals verwacht en resulteert dit een een gevulde channels.conf (Ik heb de mijne naar de satelliet genoemd, Astra1.conf)

Kies hierna dus de optie om een channels.conf te importeren binnen MythTv. Hierna zou MythTV in staat moeten zijn om kanalen te scannen. Na deze import is ook het 'Scan known transponders' mogelijk.

Dit deel van MythTV is inderdaad niet zo robuust als wenselijk.

Hans

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Geplaatst:

Hmmm, ik had volgens mij zelf een eigen "szap versie" gemaakt maar ik had/heb toen zeker niet de transponders bekend gemaakt binnen MythTV.

Al lijkt me dat niet echt een lekker klusje om (met de hand?) alle transponders van 4 sats in te voeren crazy

Geplaatst:

het pakket dvb-utils bevat in de documentatie de transponders van vele bekende satellieten. Op basis hiervan wordt gescand. Deze transponders kunnen na de import dus ook in mythtv terecht. Ik heb geen transponders handmatig hoeven invoeren.

Hans Houwaard

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Geplaatst:

Volgens deze site heb ik MythTV 0.22 met S2API en SASC-NG gebouwd:

http://dolot.kipdola.com/index.php?title=Install_S2API

http://dolot.kipdola.com/index.php?title=Install_SASC-NG

http://dolot.kipdola.com/index.php?title=Install_MythTV

Mijn HTPC was hier een avondje zoet mee, resultaat lijkt een werkende MythTV te zijn. Ik heb alleen wat issues met de dvbloopback module en sasc-ng. In MythTV lijkt de setup het kaarttype niet goed uit te kunnen lezen en daardoor kan ik hier ook geen kanalen op scannen. De dvbloopback heeft namelijk 2 frontends, de echte kaart maar 1. Ik heb een Hauppauge Nova HD S2 kaart. De driver van de kaart functioneert naar behoren.

Hans

Asus NVidia 9600 GT

Samsung LE40A552 LCD TV

Geplaatst:

Channels.conf importeren gaat dus verkeerd maar ik heb het probleem opgelost door niet australie als land te kiezen maar the Uk. Volledige channelscan gedraaid en het werkt FTA smile

Niet gedacht dat dat verschil uit zou maken.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.