NINjak Geplaatst: 24 oktober 2008 Geplaatst: 24 oktober 2008 Ik heb gisteren 2 nieuwe (smallere, geen alps want die hadden ze niet) lnb's gekocht zodat ik op mijn 90CM schotel ook Astra3 erbij zou kunnen krijgen. Ik heb nog wat meer nodig (beugels en klemmen) maar ik heb/had voor A1 de oude lnb vervangen en was voor de A2 en HB ook weer de boel zijn plaats aan het zetten. Dus ondanks dat ik met A3 nog niet zo ver zou komen wilde ik de kanalen van de al aangesloten lnb's scannen en dat kon beter dus ben ik bezig geweest nog meer signaal erbij te krijgen. Op zijn sterkst scande de ontvanger de A1 wel maar waren er een hoop kanalen niet vindbaar en oa. NED1,2,3, RTL4,5,8 enz. maar volgens mij ook premiere. Ik heb nog meer lopen proberen en uit frustratie heb ik de oude lnb maar weer geplaats en daar vond ik op dezelde plaats wel meer/de kanalen. Iemand een idee hoe dit kan ? Zijn het gewoon slechte LNB's of is er iets anders aan de hand?
alfred de witt Geplaatst: 25 oktober 2008 Geplaatst: 25 oktober 2008 volgens mij kunne er 2 zaken aan de hand zijn, 1e inderdaad kun je slechte lnb's hebben die frequenties missen 2e schotel die niet helemaal goed staat uitgericht waardoor je bij iets slecht presterende lnb's frequenties mist. Heb je een satlook om signaal te meten of alleen een satfinder? Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Gast wanderer Geplaatst: 25 oktober 2008 Geplaatst: 25 oktober 2008 goed afgesteld? ene lnb hoger dan de ander? waardoor tevens de skew gelijk goed is?
NINjak Geplaatst: 25 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2008 Kan jammer genoeg niet het signaal meten, ik heb/had ooit een satfinder (maar waar die is geen idee) want daarmee heb ik ooit de schotel uitgericht. Om hem nu nog wat beter uit te richten heb ik het maar op de waardes op/in de ontvanger gedaan en, als ik die moet geloven, is het signaal beter en sterker dan eerst.
NINjak Geplaatst: 25 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2008 Origineel bericht van: wanderer goed afgesteld? ene lnb hoger dan de ander? waardoor tevens de skew gelijk goed is? Het gaat/ging nu even alleen om de ontvangst en zenders van de astra1 maar idd. de A2 staat hoger dan de HB
Gast 2harry Geplaatst: 25 oktober 2008 Geplaatst: 25 oktober 2008 Ik heb dat ook gehad!! Dan wil ik scannen en dan pakt hij een heleboel zenders niet! (met name astra 2) terwijl mijn signaal goed was, weet nog steeds niet hoe dat kan? Toen ben ik handmatig gaan zoeken op Frequentie en dan pakt hij de zenders wel. Vreemd?
WPW Geplaatst: 25 oktober 2008 Geplaatst: 25 oktober 2008 Een LNB heeft een freq bereik, daar al eens naar gekeken? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
NINjak Geplaatst: 25 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2008 Yep... waardes zagen er normaal uit dwz. het zelfde als de oude: IF: 10.70-12.75Ghz LO: 9.75-10.6Ghz
WPW Geplaatst: 25 oktober 2008 Geplaatst: 25 oktober 2008 Speel er eens mee in de ontvanger met de beschikbare waarden. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
patyv Geplaatst: 25 oktober 2008 Geplaatst: 25 oktober 2008 Mist ie alleen horizontaal of verticaal? Misschien ligt daar het probleem??? db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
NINjak Geplaatst: 25 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2008 Het is en blijft vreemd... Ik heb de LNB's onderhand maar omgeruild voor "Smart Titanium" versies. Bij thuiskomst gelijk de oude A1 LNB vervangen voor een Smart en pats gelijk beeld (zeg maar op de "moeilijke" kanalen). Nu moet ik nog kijken wat er gaat gebeuren met het scannen naar zenders maar dit ziet er nu al veel beter uit. Kan het zijn dat mijn "hakkie takkie ontvanger" een bepaalde spanning niet kan leveren en dat het daar fout gaat (nu hopelijk ging) met die andere LNB's?
blake7 Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Het zou zomaar kunnen dat je schotel toch niet geheel goed staat. Waardoor lnb´s die beter naar het focus van de schotel kijken geen beeld meer geven inplaats van minder goede lnb´s die ook nog eens reageren op de diverse zijlobs. Een Schotel van het merk arch sat om zomaar is een merk te noemen heeft hier enorm last van vooral die multifocus. Geen idee of jij zo´n schotel hebt. En als je zo´n schotel hebt regel je die niet goed in zonder Satlook of een ander degelijk apperaat en zeer zeker niet met een simpele satfinder of gewoon met je receiver dat is vragen om moeilijkheden. Welk merk waren de andere lnb´s Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.
NINjak Geplaatst: 26 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2008 De Smart lnb's doen het veel beter... met scannen ook helemaal geen problemen. Die andere LNB's weet ik het merk niet van aangezien ze daar "eigen" stickers overheen geplakt hebben en die stickers eronder kan ik niet (meer) zien/lezen (eraf trekken helpt/gaat niet). Ik heb idd. een Archsat schotel en ik denk dat die "eigen merk" lnb's ook van archsat af komen. Omdat het nu wel "goed" werkt verdenk ik toch de lnb's ism. de ontvanger van het probleem. Die andere lnb's zouden gewoon moeten werken zoals ze al bij veel mensen doen. Die Archsat schotel zou nu ook niet mijn keuze zijn geworden maar goed het was mijn eerste schotel en hij doet het nog. Aangezien hij het nog doet werkt mijn vriendin ook niet mee aan het idee om (toch) een andere schotel te nemen Net als de ontvanger want die zou ik ook graag willen vervangen... wat een @^&^%! ding.
Gast wanderer Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 maandje niet roken? kun je een leuke 2e hands box voor scoren....
NINjak Geplaatst: 26 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2008 Goed plan dat besparen door niet te roken maar ik rook (zelf) niet dus die besparing zit er even niet in Het gaat dan ook niet om het idee om wat te kopen maar meer om iets te vervangen wat nog "werkt". Aan de ene kant denk ik zelf ook al een tijd over een 2de handse box zodat kijken weer kijken wordt. Aan de andere kant is een nieuwe ook niet weg (zit dan sterk aan de IPBOX 900 te denken) en geld voor een oude zou ook deels geld voor de nieuwe kunnen zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen