Ga naar inhoud


[TF5000PVR] Gestoorde ontvangst


Marcel62

Aanbevolen berichten

Op dit moment kan ik SBS6, Net5 en BVN bijna niet ontvangen, ook de Nederlandse radiozenders die ik geprobeerd heb (Radio 1, 3FM)geven een hakkelend geluid. Af en toe komt er iets door. Bij de LNB instellingen is er nauwelijks uitslag bij de kwaliteit van het signaal. Andere zenders, SKY, Ned 1, RTL4, ARD etc. komen prima binnen. Ligt dit aan mijn instellingen of is er meer aan de hand?

 

Groet,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb nog nooit een dergelijke storing gehad, de instellingen op de TF staan dus goed.

 

Wat ik zojuist gedaan heb is de "dikke dauw druppels" van de LNB vegen en warempel is er weer een prima ontvangst! 99% is de kwaliteit. Dat een paar waterdruppels een dergelijk effect kunnen hebben vindt ik wonderlijk. Maar goed het werkt weer.

 

Bedankt,

 

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marcel,

 

Welk type lnb gebruik je? Heb zelf vroeger een Alps lnb gehad, een lichtbruine langwerpige en daar bleef wel eens een druppel aan hangen. Kreeg toen ook erg slecht ontvangst.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er toevallig een dect telefoon in de buurt (basisset). Dan krijg je ook dit soort wonderlijke storingen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mijn LNB;

BEST

HQDL MQ 43

Monoblock Quad

LNBF

Typ 0.1

 

Er staat idd een DECT op ongeveer 5 meter afstand. Deze staat daar echter altijd al. Ik heb hem een half uurtje van de spanning gehad, dit levert geen veranderingen op in de ontvangst. Zoals gezegd het is nu weer in orde met de ontvangst van de NL radio en SBS6, BVN etc. Zitten deze "op de rand" en vallen ze daarom het eerst uit? De andere kanalen zijn dus gedurende de storing prima binnen gekomen.

 

Bij ontvangst van Ned 2 is het niveau 89% / kwaliteit 71%

Bij ontvangst van BVN is het niveau 85% / kwaliteit 62%

 

Lijkt me geen probleem, of wel?

 

De 7700 gebruik ik sporadisch omdat hij nu als "slave" aan de 5000 hangt. En nog eens een keer op dezelfde remote reageert. De komende week ga ik van 2 naar 4 coax verbindingen en zullen de beide ontvangers in gebruik komen. Daarna nog maar eens aan het puzzelen met probleem van de gelijke frequentie van de remote.

 

Groet,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...