blitzteam Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Volgend jaar krijgt men niets meer terug via de belasting voor een bril. Ik sta op het punt om een leesbril aan te schaffen. Als ik deze bril dit jaar nog aanschaf, hoeveel krijg ik terug van de belastingdienst Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
leo1949 Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Hangt van verschillende dingen af. Voor hulpmiddelen mag je een bepaald bedrag aftrekken, hoeveel weet ik niet zo gauw. Maar in sommige gevallen kan het voorkomen dat je meer terug krijgt dan de bril kost. Dit is dan wel afhankelijk van je ziektekosten verzekering en brillenwinkel Wel rekening houden dat de belastig alleen teruggeeft over de glazen en niet over het montuur. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Cloak Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Origineel bericht van: leo1949 Hangt van verschillende dingen af. Voor hulpmiddelen mag je een bepaald bedrag aftrekken, hoeveel weet ik niet zo gauw. Maar in sommige gevallen kan het voorkomen dat je meer terug krijgt dan de bril kost. Dit is dan wel afhankelijk van je ziektekosten verzekering en brillenwinkel Wel rekening houden dat de belastig alleen teruggeeft over de glazen en niet over het montuur. Moet je niet eerst boven een bepaalde drempel uit komen dan voordat je deze bijz. last. mag/kan aftrekken? ****Force 1145S, Triax 88, 2e HH Stab120, can.dig. Apple os leopard****
satcat Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Origineel bericht van: blitzteam Ik sta op het punt om een leesbril aan te schaffen. Tenzij je een aparte afwijking aan je ogen hebt zijn leesbrillen al voor een euro of 6 bij de HEMA of Kruidvat te koop. Voor dat geld kun je em nog wel eens kwijt raken of op gaan zitten of oor afbreken zonder huilen. Ik heb al veel mensen gehoord die daar tevreden mee zijn.
leo1949 Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Ik heb een landelijke brillenketen gevonden die er 3 voor een tientje heeft. En voor dat geld zit er zelfs ook nog een brillenkoker en een doekje bij. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
patyv Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Je kunt inderdaad brillen voor een euro of 2 kopen en dit kun je op je belastingformulier zetten. Maar zo lang je niet boven een drempel uitkomt zal je niks terug krijgen. Maar als je een speciale bril/lenzen nodig hebt, kan dit als chronische ziekte worden aangemerkt en kun je het dus wel aftrekken. In het verleden deed ik dat ook met de lenzen van mijn ex vrouw. Zij kon alleen speciale daglenzen verdragen. db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU
sattinus Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Teruggave belasting 2008 Aanschaf van een bril of contactlenzen kan in 2008 nog voordeel van de belasting opleveren. Brillen,(glazen en montuur), contactlenzen en daarbij behorende vloeistoffen worden door de belastingdienst beschouwd als optisch hulpmiddel. Daardoor gelden zij als buitengewone uitgaven en zijn dus aftrekbaar voor de balasting. Dat wil zeggen, alleen het gedeelte van de aanschaf,dat niet door de zorgverzekeraar wordt vergoed is aftrekbaar. Als ziektekosten boven een bepaalde drempel uitkomen, zijn deze als buitengewone uitgaven fiscaal aftrekbaar. In 2008 bedraagt de drempel 1,65% van het zogenoemde verzamelinkomen. De drempel bedraagt minimaal € 115,-. Hebt u een belastbaar inkomen van maximaal € 31.589,-? Dan mag bij het bedrag dat kan worden afgetrokken voor een bril, lenzen en/of vloeistoffen 113% extra worden opgeteld. In totaal mag dus 213% worden afgetrokken. Bent u jonger dan 65 jaar en krijgt u geen aftrek voor arbeidsongeschiktheid? Dan mag u € 821,- extra aftrekken, als de aanschaf van de bril of lenzen en vloeistoffen meer dan € 325,- bedraagt. Dit geldt eveneens bij een inkomen vanaf € 31.589,-. Bent u jonger dan 65 jaar en u ontvangt wel aftrek voor arbeidsongeschiktheid? Dan hebt u in ieder geval recht op een extra aftrek van € 821,- Bent u 65 jaar of ouder? Dan heeft u recht op in ieder geval € 821,- Groeten, sattinus bron:google Dreambox 800,New DreamElite 1.0 HD,Serial Ata 160 GB externe schijf,Nanostick 73E als digitenne tuner op DM800! Henksat settings, @sat motor,triax 88cm schotel. ==sharing the fun==
satcat Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Origineel bericht van: sattinus Bent u jonger dan 65 jaar en krijgt u geen aftrek voor arbeidsongeschiktheid? Dan mag u € 821,- extra aftrekken, als de aanschaf van de bril of lenzen en vloeistoffen meer dan € 325,- bedraagt. Dit geldt eveneens bij een inkomen vanaf € 31.589,-. bron:google Dit kan natuurlijk nooit kloppen. Ze zijn bij de belasting ook niet gek. Even een bril halen voor €326,- en hoppa een aftrekpost van €821,-. Ik heb wel geen bril nodig maar mag ik even vangen? Zover ik het begrepen heb is de kostprijs aftrekbaar min het bedrag die je eventueel nog vanwege verzekeringen vergoed krijgt. Mocht ik het verkeerd begrepen hebben dan is het terecht dat er eens orde op zaken wordt gesteld. Maar het ging geloof ik over een leesbrilleke van 4 voor een tientje?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen