Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Hoe een lopende opname bekijken?


Gast gifre

Aanbevolen berichten

In tegenstelling tot mijn TF 5010 kon ik tijdens een opname door te drukken op de Play toets terugscrollen (gele balk) en bv de opgenomen film van bij het begin te bekijken.

Dit gaat niet op de 7710, of is er een andere mogelijkheid?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als dit op geen enkele manier mogelijk is, begin ik al spijt te krijgen van de aanschaf.

Want dit gebruik(ten) we elke dag.

Een lopende opname al bekijken tijdens de opname.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even mijne mayonaise laten draaien en heb er de volgende oplossing voor.

Wanneer je naar de lopende opname wilt kijken, deze stopzetten, en meteen terug laten opnemen.

Het 1ste opgenomen gedeelte dan bekijken, en bij einde het 2de deel, als dit tenminste al gestopt is, anders de procedure terug herhalen.

Lijkt terug naar de Prehistory.............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, timeshift is leuk als er onverwachts aangebeld wordt, of als je koffie wilt pakken!

Maar als je iets te laat bent en het programma van te voren hebt ingesteld om op te nemen, loopt hij onherroepelijk vast als je tijdens de opname terugspoelt. Dit was bij de 5000pvr geen enkel probleem! Dus idd terug naar de prehistorie en tijdens de opname stoppen en 1e deel kijken terwijl 2e deel opneemt! Ik vind het een gemiste kans dat dit niet meer mogelijk is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gebruik je dan timeshift Sjaak?

Als ik bv een opname maak en niet van zender wissel kan ik timeshiften.

Echter als ik van zender gewisseld heb, werkt dit niet meer!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gifre
Hoe gebruik je dan timeshift Sjaak?
Als ik bv een opname maak en niet van zender wissel kan ik timeshiften.
Echter als ik van zender gewisseld heb, werkt dit niet meer!


Dit is een normaal verschijnsel. Op het moment dat je wisselt, wist hij de tot nu toe lopende opname en begint opnieuw met de gekozen zender.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, zo'n normaal verschijnsel vind ik het niet.

Bij timeshifting staat de inhoud sowieso op tijdelijk op de harde schijf, dus kan je het oproepen mits je de juiste indexen oproept.

Met een klein beetje extra programmeren, kan het euvel verholpen worden.

Nu zit er blijkbaar standaard in hun programma ingebakken dat bij veranderen van kanaal, ze hun index schrappen zodat ze de inhoud niet meer kunnen uitlezen.

Het is eigenlijk een gemakkelijker procedure dan een lopende opname te bekijken, en aangezien dit kon bij een vorige Topfield, snap ik niet waarom dit niet zou kunnen.

Gewoon herschrijven, dat stuk...

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou bij mijn Topfield 5000 PVR, we hebben het over timeshift, gaat toch echt het voorgaande verloren als je gaat zappen hoor. Dus lijkt het me een normaal verschijnsel. Ik geloof zelfs dat hij bij programmawissel (er start dus iets nieuws) ook wist en opnieuw begint.

 

Bij een programma wat aan het opnemen is zou je inderdaad terug moeten kunnen spoelen.

 

Wat ook, in ieder geval bij de 5000, werkte is gewoon in timeshift laten staan. Het programma begint. Je komt later binnen ofzo. Spoelt terug en gaat kijken. Via epg (?) selecteer je dan het lopende programma en neem het op. Dit wordt dus keurig vanaf het begin opgenomen terwijl je net begint met kijken. De opgenomen timeshift wordt dus omgezet naar opname

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "echte" timeshift waar hier over gesproken wordt en bvb ook bij de relook toestellen aanwezig is, werkt als volgt.

 

De decoder neemt altijd op.

De vraag is dan wanneer wist hij zijn tijdelijke opname?

 

Algemeen wordt er verondersteld dat het veranderen van kanaal een duidelijk signaal is om te zeggen dat het lopende programma niet belangrijk is en dat het dus mag gewist worden.

Bij sommige toestellen kan het starten van een nieuw programma er ook voor zorgen dat de buffer geledigd wordt.

Zou dit niet gebeuren dan zou de HD snel vol geraken.

 

Er bestaan ook toestellen die bij een opname de timeshift buffer ervoor kunnen plakken.

 

Stel nu voor dat het toestel blijft draaien en je wenst een programma op te nemen maar je bent te laat.

Dit kan bij bepaalde Relooks maar weet niet of de Topfield dat ook kan.

 

Nu terug naar je vraag, en let op ik heb het niet uitgetest.

Wat jij wil is een lopende porgramma van het begin bekijken terwijl hij loopt.

Dat is nu juist de definitie van hetgeen ik het "ECHTE" timeshift noem.

Dus moet je dat ook via de timeshift procedure doen. (in de hoop dat je ondertussen niet gezapt hebt natuurlijk).

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog effe uitleggen wat ik juist bedoel met een lopende opname bekijken.Want timeshift gebruiken(ten) we nooit bij de 5010.

 

We kijken naar bv een programma dat begint om 20:10 en eindigt om 22:05.

Een ander programma dat begint 21:45 en eindigt om 23:00 nemen we dan op.

Als het eerste programma gedaan is gaan we naar de zender van de lopende opname, en scrolden terug om deze van bij het begin te bekijken.

Dit werkte op de 5010 maar niet op de 7710.

Krijg dan de melding "cannot play on the scrambled service after channel change""

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gifre
Nog effe uitleggen wat ik juist bedoel met een lopende opname bekijken.Want timeshift gebruiken(ten) we nooit bij de 5010.

We kijken naar bv een programma dat begint om 20:10 en eindigt om 22:05.
Een ander programma dat begint 21:45 en eindigt om 23:00 nemen we dan op.
Als het eerste programma gedaan is gaan we naar de zender van de lopende opname, en scrolden terug om deze van bij het begin te bekijken.
Dit werkte op de 5010 maar niet op de 7710.
Krijg dan de melding "cannot play on the scrambled service after channel change""


Ja dit probleem heb ik ook, bij mijn tf5000pvr was het beter, lekker terugspoelen en vanaf het begin kijken terwijl het programma nog aan het opnemen is,
maar nu krijg ik ook de melding cannot play on the scrambled service after channel change,,,, hierdoor ga ik overstappen naar een andere merk, want heb allang gewacht voor een firmware upgrade,
Ik denk aan en ipbox 9000.
maar of deze het aankan moet ik nog uitvinden,
mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens ik kwam er nu achter dat dit (lopende opnamen terugspoelen en dan gaan kijken) bij de HSCI versie gewoon goed werkt!!

 

Ik zorg dat ik de gele balk boven in beeld krijg (bij mij de groene toets want ik heb de standaard afstandsbediening) en kan gewoon door de opname heen scrollen (met de cursor toetsen) terwijl hij nog opneemt. Ik kan ook met beeld versneld achteruit en weer vooruit spoelen (met geel en blauw). Eigenlijk precies zoals de 5000pvr.

 

Het lijkt me dus sterk dat de 7700pvr dit niet zou kunnen, maar ik kan het niet uitproberen want die heb ik niet staan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je als de bijlage uitziet mag het hoor wink

image.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...