looney2 Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 hier is een totaal beeld van deze beetjes hier een closeup rechts. hier een closeup links. hier een mogelijke bescherming tegen vallende beestjes. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
D.Quijote Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Hoeveel zijn het er ???? Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Fiene56 Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Hebben die ook zoiets als een koningin? bv met andere kleuren? VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
mereltje Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Heb je op de bovenste foto de mannetjes en vrouwtjes apart gezet ? Groeten Willy Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
looney2 Geplaatst: 26 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2008 Origineel bericht van: mereltje Heb je op de bovenste foto de mannetjes en vrouwtjes apart gezet ? Groeten Willy Nee,de tweede foto zijn de mannetjes. de derde foto zijn de vrouwtjes. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 26 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2008 Origineel bericht van: Fiene56 Hebben die ook zoiets als een koningin? bv met andere kleuren? Geen flauw idee.denk het niet. Iets meer over deze beestjes kun je HIER lezen HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Han Peekel Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Vroeger hadden we alleen inheemse lieveheersbeestjes maar sinds een paar jaar wordt deze soort verdrongen door de Aziatische. met name dit jaar hebben we een stortvloed van meldingen gehad van ongeruste mensen die hun hele tuin onder hadden zitten met de larve van deze variant. Het insect is in de jaren negentig naar Nederland gehaald als biologisch bestrijdingsmiddel van bladluis. Dit gebeurde vooral in kassen maar ook sporadisch buiten. In de herfst van 2002 werden de eerste verwilderde exemplaren aangetroffen in Nijmegen en Rotterdam, ver van de plek waar ze waren losgelaten. Het beestje eet zijn inheemse soortgenoot op. Wat de invasie van het Aziatische lieveheersbeestje precies voor de ecologie in Nederland zal betekenen, is onduidelijk. Het veelkleurig Aziatisch lieveheersbeestje dankt zijn naam aan zijn variatie in kleur en aantal stippen. Het diertje is groter dan de inheemse soort en heeft een ribbel op zijn schild. In Azië zijn de beestjes gewend te overwinteren in een grot. Als er grote hoeveelheden gaan overwinteren in woningen krijgt men meestal ook last van een spitsmuizen (insecten eter) plaag die er een gedekte tafel vinden. Han.
Neptunus Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Wat is de natuurlijke vijand van die beestjes? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Melle Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Citaat: Wat is de natuurlijke vijand van die beestjes? Ik zou eigenlijk zeggen van Ome Merde, maar dat is toch meer een mierenn**ker Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Moderator Matchless Geplaatst: 27 oktober 2008 Moderator Geplaatst: 27 oktober 2008 hebben die asiaten geen kookboek ? aziatische lieveheersbeestjes soep met balletjes ofzo? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast fatfreddy Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Weet je wat ik zie als ik gedronken heb ? allemaal beestjes om me heen. Aan dat liedje moet ik denken als ik deze topic lees.
Ome Merde Geplaatst: 28 oktober 2008 Geplaatst: 28 oktober 2008 lol, come get some : merDe deze ruimte is te huur
pretpat Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Als je er vanaf wilt... Citaat: Lieveheersbeestjes gezocht Het laboratorium voor insectenkunde van de Wageningen Universiteit is op zoek naar lieveheersbeestjes. Om precies te zijn, zoekt het laboratorium naar het Veelkleurige Aziatische Lieveheersbeestje en dan graag in grote aantallen. De rood-zwarte diertjes zijn nodig voor een promotieonderzoek naar de overwinteringskansen van het Veelkleurige Aziatische Lieveheersbeestjes (Harmonia axyridis). De beestjes komen voor in niet-verwarmde schuren, waar ze tussen planken of in een hoek bij elkaar kruipen. Wetenschapster Lidwien Raak vraagt mensen zich bij de universiteit te melden als zij het beestje op het spoor zijn. De onderzoekster is vooral geïnteresseerd in groepen van honderd of meer diertjes. Het Veelkleurig Aziatisch Lieveheersbeestje is groter dan andere lieveheersbeestjes. De meeste zijn rood en hebben tot twintig zwarte stippen. Andere zijn juist zwart met twee of vier rode vlekken. Het bewuste lieveheersbeestje is de enige soort die graag in gebouwen overwintert. Andere soorten lieveheersbeestjes zijn minder luxueus ingesteld; zij overwinteren tussen bladeren op de grond. bron: Noordhollands Dagblad Inventors are crazy until they invent something. Then they are geniuses.
Fiene56 Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Origineel bericht van: Anoniem Weet je wat ik zie als ik gedronken heb ? allemaal beestjes om me heen. Aan dat liedje moet ik denken als ik deze topic lees. Ja klopt, dat was uit 1967 als ik het goed hebt van ronnie en de ronnies. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen