Ga naar inhoud


aansluiten van inverto sat receiver via home cinema receiver op de tv?


Gast Jack23

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag m.b.t. het aansluiten van mijn inverto scena 5 satreceiver via mijn harman kardon avr 347 home cinema receiver op mijn Samsung le40a656 lcd-tv. Als ik de hdmi uitgang van mijn inverto koppel aan de hdmi ingang van mijn HK avr 347 en deze dan via de hdmi uitgang weer aansluit op de hdmi ingang van mijn tv dan krijg ik geen signaal (dat geeft mijn tv tenminste aan..)??? Geluid heb ik overigens wel...

 

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen zodat ik wel beeld krijg op mijn tv?

 

 

Ps. Nu als tijdelijke oplossing direct mijn inverto op tv aangesloten en geluid via "tulp" kabels op mijn HK avr 347 aangesloten...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de Scena rechtstreeks via HDMI op de TV aansluit, werkt het dan wel?

Je kunt, als extra, de Scena via composiet (gele tulp) aansluiten op de TV. Die aansluiting kan je altijd laten bestaan, en zo heb je, zij het in lage beeldkwaliteit, in ieder geval altijd toegang tot de diverse instellingen van de Scena (tijdelijk een andere ingang kiezen op de TV). De mogelijkheid bestaat, dat de gekozen HDMI-instellingen op de Scena niet compatible zijn met je A/V-versterker.

Overigens: ik heb met de Scena via mijn A/V versterker (Marantz SR 6001) de ervaring dat de beeldkwaliteit slechter is dan wanbneer Scena rechtstreeks met de TV babbelt. Ondanks het feit, dat de versterker geen conversie hoeft te plegen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb inderdaad nu rechtstreeks de scena aangesloten op mijn tv via HDMI kabel. Moet nu echter geluid via tv output weer richting HK avr 347 lussen...

 

Vroeg me dan ook af waarom ik niet direct vanaf mijn scena via HDMI naar HK avr 347 kan lussen en dan signaal doorsturen naar mijn tv via de HDMI output op de HK avr 347? Mijn HK avr 347 werkt dan toch puur als switch en zou het signaal toch gewoon door moeten zetten naar mijn tv?

 

Met andere woorden kan iemand mij aangeven wat ik moet veranderen aan mijn set-up zodat ik dit wel werkend krijg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jack23
Met andere woorden kan iemand mij aangeven wat ik moet veranderen aan mijn set-up zodat ik dit wel werkend krijg?

Als je geluid op die manier aansluit, heb je waarschijnlijk geen dolby (tenzij je TV dat wel aan kan). Ik zou geluid van Scena gewoon rechtstreeks naar de versterker uitvoeren.
En voor instellingen kom ik niet verder dan wat ik hierboven al zei. Bij mij (Scena met Marantz V/V versterker) werkt het wel. En idd: je zou verwachten dat de versterker beeld 1:1 doorgeeft, maar dat is (bij mij) dus niet zo. Probleem is waarschijnlijk dat uitzendingen in diverse formaten zijn (geldt ook voor HD), terwijl de uitgang van de A/V versterker slecht op één waarde kan worden ingesteld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...