Ga naar inhoud


Mogelijke signaalinterferentie


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

Op 3 november aanstaande gaat de VRT via Egem haar dvb-t uitzendingen doen op Kanaal 22 Verticaal.

 

De Franse zender uit Bouvigny zendt onder meer uit op Kanaal 21 Horizontaal.

 

Heeft er iemand enig idee of dit tot interferentie (en storing) van het wederzijdse signaal kan leiden ?

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

Nee, want afgezien van de polarisatie is kanaal 21 een andere frequentie dan kanaal 22.

Een goede ontvanger (dus niet zo´n prul-ding uit China) moet daar geen probleem mee hebben.

Er zijn duidelijke internationale afspraken en coordinaties waar mogelijke interferentie door voorkomen wordt.

 

Zeer oude analoge ontvangers waren niet altijd "Nachbarkanaltauchlich" maar die tijden zijn allang voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank voor het duidelijke antwoord.

 

Maw als ik op 3 november 2008 problemen zie opduiken, weet ik dat ik met een prul-ding uit China zit, waar men de naam Metronic heeft opgeplakt.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Roosendaal/Breda zijn de volgende kanalen voor Digitenne actief:

 

Kanaal 29: bouquet 3 (Roosendaal)

Kanaal 30: bouquet 1 (Roosendaal+Breda)

Kanaal 31: bouquet 3 (Breda)

Kanaal 32: bouquet 4 (Roosendaal+Breda)

 

Ik kan ze hier allemaal tegelijk ontvangen. Kanaal 31 iets zwakker omdat die alleen uit Breda komt, maar ook die is nog net kijkbaar. Ik denk dat ik wel relatief goede ontvangers heb.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Op 3 november aanstaande gaat de VRT via Egem haar dvb-t uitzendingen doen op Kanaal 22 Verticaal.
De Franse zender uit Bouvigny zendt onder meer uit op Kanaal 21 Horizontaal.
Heeft er iemand enig idee of dit tot interferentie (en storing) van het wederzijdse signaal kan leiden ?
Greets

als je dicht bij Egem zou wonen dan heb je zeker wel meer problemen om 21 of 23 te ontvangen want de ontvanger heeft zeker en wel last van die sterke zender op 22.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, want op kanaal 45 en 42(analoge France 2 of 3 en TF1) vanop de Katsberg net over de grens zie je één en Canvas er door, en is er een luide brom in het mono-geluid, maar ik woon maar op een kleine 10km van Egem... Maar aangezien de polarisatie verschillend is, zal het probleem zoals Drs IJzerbout zegt, normaal minder zijn (hoop ik.)

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...