Gast wageral Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Volgens King-of-sat is er sinds gisteren een viertal Griekse zenders te ontvangen op 11003V / 13500 2/3 Toch krijg ik geen signaal op die transponder. Zijn er mensen die de 4 zenders wel kunnen ontvangen? Cine+ Sport+ Prisma+ Rik sat Ger
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Die zenders dienen als toevoering voor het dvb-t gebeuren in Griekenland en zijn in BISS gecodeerd. Je zult er dus weinig plezier aan beleven.
Gast wageral Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Jammer, ik zag FTA staan bij King of Sat. Vreemd ook dat ik geen enkel signaal krijg op die transponder. Ook als het signaal zelf gecodeerd is (zoals je zegt in BISS)zou ik toch op z'n minst signaal moeten ontvangen? Ger
Mister HaCk Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 DVB-S Newtec systems, niet met consumenten apparatuur te ontvangen. Word ook toegepast door andere telecom bedrijven in verschillende landen(spanje, portugal, frankrijk). Die signalen aanleveren via de sat aan de DVD-T repaeters. Zie bijvoorbeeld atlantic bird 11139 ghz. Dvb-T aanvoer van franse kanalen. Is een variant op het DVB-S gebeuren, maar zend afwijkend uit, daarom geen ontvangst met consumenten decoders
Gast wageral Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Bedankt "stadgenoot" Eerlijk gezegd had ik hier nog nooit van gehoord. DVB-S is DVB-S dacht ik altijd. Maar goed, je bent nooit te oud om te leren, toch? Ik vraag me alleen af waarom er bij King-of-sat geen extra notitie of symbooltje bij wordt gezet als het niet door commerciele apparatuur is te ontvangen. Spaart een hoop onnodig "zoekwerk". Ger
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 --HIER-- meer info voor degenen die duits kunnen.
Gast wageral Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Bedankt Drs. IJzerbout. Duits is voor mij geen probleem. Ik vermoed dat er nog wel meer zenders zullen volgen; DVB-T is momenteel in opmars in Griekenland. Ger
hvdh Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Deze transponder stond de afgelopen dagen dan weer een paar uur aan, dan weer uit. En soms FTA, soms in BISS. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
Gast Paullo Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Waarom in BISS coderen als het toch DVB-Newtech is ? Greets
Clearbluesky Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Heb het ook geprobeerd gisteren. Ontvang helemaal geen signaal op de desbetreffende transponder Amiko Alien SHD-8900Triax 110 cmTriax 78 cmTriax 60 cm duo lnb
Gast wageral Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Nu heb ik ineens wel signaal op die transponder. Maar een scan levert geen enkele zender op (ook niet gecodeerd) Ger
Mister HaCk Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Ja waarom nog coderen als het toch in andere modus uitgezonden word. Dat zal zeker te maken hebben dat ze het signaal willen beveiligen tegen personen die wel zo ontvanger hebben. Als je kijkt naar de aanvoer in deze norm van frankrijk of spanje, dan zijn deze ook gecodeerd.
Gast Paullo Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Ik kan mij vergissen maar ik dacht niet dat de aanvoer van de Franese zenders in DVB-Newtech via AB3 gecodeerd wordt. Greets
Mister HaCk Geplaatst: 28 oktober 2008 Geplaatst: 28 oktober 2008 Jawel viaccess 2.4, binnenkort zal dit wel 2.6 of 2.7 zijn . omdat viaccess alles om aan het zetten is naar 2.6 /2.7. zal voor dit boeket niet zo vaart lopen, toch niet zomaar te ontvangen. zie http://en.kingofsat.net/sat-ab3.php op de hispasat worden de dvb-t kanalen uitgezonden in dvb-s retevision system, dit zijn de boeketten die in spanje, canarias en mallorca uitgezonden worden via dvb-t. codering weet ik niet
Gast Paullo Geplaatst: 28 oktober 2008 Geplaatst: 28 oktober 2008 De Franse TNT-zenders die via dvb-t FTA te ontvangen zijn, zijn via AB3 niet-gecodeerd (enkel in dvb-Newtech), de zenders die in het gecodeerde pakket zitten zoals AB1, Paris Première worden gecodeerd verzonden, naar ik veronderstel in de codering van de pakketten, zijnde Viaccess 2.4 en Mediaguard voor Canal+ en in de norm dvb-Newtech. Greets
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen