Neptunus Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Ik zit thuis te werken en word helemaal gestoord van het irritante geluid van een bladblazer, gebruikt door een particulier hier in de buurt. Daarbij komt dat het weinig helpt want de boom zit nog vol met bladeren dus de komende week is man nog wel even zoet met zijn nieuwe speeltje. Hebben jullie nog creatieve tips? Bijna alles is geoorloofd! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
vincent1971 Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Ook een bladblazer aanschaffen en keihard terugblazen. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
leo1949 Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Vragen of je hem mag lenen. Dan ben je die tijd er van af. Ook kan je hem gaan gebruiken dan heeft hij het zelfde probleem wat jij nu hebt. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
pukje Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Toen ik nog in heerlen-noord woonde werd ik ook gek van de bladblazers ,maar dan van de gemeentelijke rijnigingsdienst Ieder dinsdag en donderdag werd ik om 06:30 door die krengen wakker. In de zomer zelfs om 05:30 .
TangoBravo Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Peltor !!! Gebruik ik ook altijd als ik aan het bladblazen ben. :D Maar effe serieus, zou je willen dat we het weer met de bezem gaan doen?? T B
Fiene56 Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Stekker kappen, of het toerental met 90% verminderen. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Koen B Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Ik zie ze rond deze tijd wel eens bezig, mensen die bladeren bij elkaar vegen of in een bepaalde richting blazen. Waarom? Die bladeren zullen na een tijdje heus wel desintegreren, al zou het natuurlijk sneller gaan als in deze streken niet elke vierkante centimeter grond werd weggestopt onder een laag asfalt. Cementeren en dan bladeren gaan vegen is zo'n beetje onze variant van een eskimo eerst verwarming en daarna een koelkast verkopen. VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
satharry Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Zet je grasmaaier op een hogere stand en rij gewoon over de bladeren. in een mum van tijd is alles netjes opgeruimd.
Its_Johan Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Origineel bericht van: pukje Toen ik nog in heerlen-noord woonde werd ik ook gek van de bladblazers ,maar dan van de gemeentelijke rijnigingsdienst Ieder dinsdag en donderdag werd ik om 06:30 door die krengen wakker. In de zomer zelfs om 05:30 . Geluidsoverlast is door gemeentelijke verordering niet toegestaan, dus gemeente werkers die om 05.30 lawaai maken dat kan gewoon niet. ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat. Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)
Neptunus Geplaatst: 27 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2008 Origineel bericht van: TangoBravo Peltor !!! Gebruik ik ook altijd als ik aan het bladblazen ben. :D Maar effe serieus, zou je willen dat we het weer met de bezem gaan doen?? T B Ja hoor, gewoon een paar jongeren door buro HALT aan het werk zetten! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 geluidhinder door buren daar staan wat tips en links evident: neem contact op met andere buren wacht niet te lang pas op met de pot verwijt de ketel discussies wat verder gezegd mag worden is dat vele luiwammesen onzinnig gereedschap kopen met een behoorlijke impact op ons leefmilieu overigens geluidoverlast wordt in decibel per etmaal gewogen maar is ook cyclisch verankerd aan onze natuurlijke behoefte gedurende bepaalde tijden rust te kunnen waarnemen en genieten juist dat laatste wordt in de woonomgeving erg moeilijk: als buur x thuiskomt en begint te blazen terwijl buur y thuiskomt en wil gaan ontspannen. chiao Vienna Ultravox
TangoBravo Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Origineel bericht van: satharry Zet je grasmaaier op een hogere stand en rij gewoon over de bladeren. in een mum van tijd is alles netjes opgeruimd. Eens, dat doe ik ook altijd op mijn grasveld. Alleen... denk je dat grasmaaiers geen herrie maken?? :D T B
Coliseo Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Bladeren wegblazen doe ik niet, want dat helpt niet, ze komen dan gewoon terug... Ik zuig ze op, althans mijn blad...zuiger. Serieus nu : ik bezit geen enkele boom (op wat struiken na) maar toch ligt er elke dag voor de voordeur een hoop om "U" tegen te zeggen. Neemt me dagelijks, als het droog weer is, 3 of 4 minuutjes en alles is weg. Nog geen enkele buur die hierover een opmerking heeft gemaakt.
gerrit B Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Er zijn maar 2 oplossingen 1 voor nu en 1 voor volgend jaar. Voor volgend jaar Gat boren in de bewuste boom en wel schuin naar beneden. volgieten met round up. Je zult zien dat er volgend jaar geen blad meer aan de boom zit die weggeblazen moet worden. Voor nu Elke keer dat je dat ding hoort er al vast van genieten dat er volgend jaar geen blad te vinden zal zijn. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Con Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Ach, wij hebben het geluk dat Jan de wind alles doet in het buitengebied, dus geen last van bladblazers. Wel last van mais kneuzen, klei op onze doodlopende weg, auto tot aan de top onder en dat nog weken lang (dan ploegen, egaliseren en dat zeker niet allemaal in één week). De klei ligt dan centimeters dik op de weg . . . En wat te denken aan de herrie bij het kneuzen en ploegen . . . Dan denk ik "part of the game" en niet zeuren. Het hoort bij de seizoenen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen