Ga naar inhoud


Hard disk blijft draaien.


Jan007

Aanbevolen berichten

Sinds vandaag blijft de harde schijf constant draaien en ook het groene ledje van de Aston cam blijft aan alsof er iets te decoderen is, maar dit is niet het geval.

Dit gebeurde vroeger ook wel eens maar werd steeds opgelost door een reboot.

Ik heb nu reeds meermalen gereboot en ook teruggegaan naar fabrieksinstellingen echter zonder resultaat.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch zou dat de oplossing moeten zijn. Na het op stand-by gaan moet Inverta wel even (een paar minuten) de tijd krijgen om tot rust te komen: zij gaat dan namelijk eerst op zoek naar te decoderen bestanden.

Het is helaas een bekend probleem in combinatie met die CAM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Bij mij was de oplossing een format van de harde schijf. Mocht je er niet al te veel op hebben staan of je bent niet echt gehecht aan de opnames probeer dan eens een format.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is hetzelfde overkomen na een update van de firmware. Na veel experimenteren (nieuwe firmware er weer af, reboot, reset naar fabrieksinstellingen zonder HD format, kanalen opnieuw inlezen, gecodeerde bestanden van HD verwijderen) wilde ik, de wanhoop nabij, bijna de HD gaan formateren. Omdat ik niet al mijn bestanden wilde verliezen, heb ik nog een laatste optie geprobeerd, namelijk het automatisch decoderen uitschakelen. En dat bleek te helpen. Na standby-schakeling ging de HD toch nog even draaien (waarom?) om daarna in diepe slaap te gaan. Hoera. Daarna heb ik het automatisch decoderen weer aangezet, en alles blijft zoals het moet zijn. Kennelijk heb ik hiermee toch een of ander bitje gereset. Ben benieuwd of dit bij jullie ook werkt. Oja, heb maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om terug te gaan naar firmware 080. Een display zonder het kanaalnummer vind ik bij nader inzien toch niet zo fijn, en een andere toegevoegde waarde had 095 en 096 voor mij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Masj
Oja, heb maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om terug te gaan naar firmware 080. Een display zonder het kanaalnummer vind ik bij nader inzien toch niet zo fijn, en een andere toegevoegde waarde had 095 en 096 voor mij niet.


Oja, na de update 095 naar 096 ben ik voor het eerst tegen het probleem van de blijvend draaiende HD aangelopen. Kan hiermee nog niets van doen hebben, of wel? confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Masj
Origineel bericht van: Masj
Oja, heb maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om terug te gaan naar firmware 080. Een display zonder het kanaalnummer vind ik bij nader inzien toch niet zo fijn, en een andere toegevoegde waarde had 095 en 096 voor mij niet.


Oja, na de update 095 naar 096 ben ik voor het eerst tegen het probleem van de blijvend draaiende HD aangelopen. Kan hiermee nog niets van doen hebben, of wel? confused

Volgens mij is het toeval dat het bij jou na de upgrade is gebeurd.

PS: Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom dat kanaalnummer op het VFD voor jou van belang is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan007
Heb nu automatisch decoderen uitgeschakeld en dat helpt inderdaad, wacht tot de HD bijna leeg is en ga dan formateren.


Hoeft niet, nadat je hebt vastgesteld dat het apparaat weer doet wat je wilt, kun je het automatisch decoderen weer inschakelen. Alles werkt dan weer normaal zonder de HD te formateren. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
PS: Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom dat kanaalnummer op het VFD voor jou van belang is.


Tja, met zappen toch handiger om te zien welk zendernummer geselecteerd is (als reminder). crazy

De meerwaarde van 2 extra karakterplaatsen vind ik te gering, het display blijft sowieso te klein..... whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Masj : Bedankt voor de tip, ik ga het uitproberen, ik word er al weken gallisch van dat de HDD + CAM aan blijft.

 

edit: het trucje werkt!

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JosFop4Sat

 

haha, fijn om te horen dat het ook bij jou werkt! Want het is een zeer iritant probleem en ik wist niet of de truc ook bij anderen zou werken.

 

Ben blij hiermee ook een nuttige bijdrage te hebben geleverd aan dit forum. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat
@Masj : Bedankt voor de tip, ik ga het uitproberen, ik word er al weken gallisch van dat de HDD + CAM aan blijft.


Welke Cam had je ook al weer ? :D

Groet, Henk

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HenkRood

Welke Cam had je ook al weer ? :D

Groet, Henk


Een As - Ton

Niet zo'n ding wat tegenwoordig zowat bij elk Café buiten staat op de peuken in te doen. wink

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds versie 95 (en nu 96) heb ik ook dat er bepaalde opnames niet gedecodeerd worden, het lijkt zelfs of er een relatie is met de zender, veelal bij Ned3, maar ik heb inmiddels ook een opname van RTL8 die er niet doorheen komt.

Of dat aan de CAM ligt weet ik natuurlijk niet en dat betwijfel ik ook.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...