Ga naar inhoud


Hoe ontvang ik een goed signaal van mijn buurman


Jürgen

Aanbevolen berichten

Op dit moment maak ik gebruik van een ADSL modem met daar achter een U.S. Robotics Wireless MAXg Router(USR5461).

Aan deze Router is mijn LAN gekoppeld en ik kan in het hele huis plus in de tuin met mijn laptop op het Internet.

De ADSL verbinding is door mijn werkgever ter beschikking gesteld. Omdat ik binnenkort mijn pensionsgerechtigde leeftijd heb bereikt zal ik over enige tijd niet meer over deze ADSL verbinding kunnen beschikken.

Daar ik mijn overbuurman al jaren op verscheidene vlakken help wil hij wat voor mij terug doen en heeft aangeboden dat ik gebruik kan maken van zijn WLAN.

Ook hij heeft een ADSL modem met een Netgear Wireless Router.

Vanuit mijn huiskamer kan ik met mijn laptop zijn signaal niet ontvangen maar vanuit mijn schuur (aan straatzijde) ontvang ik een zwak signaal.

Mijn vraag is nu wat ik in mijn huis en het zijne zou moeten doen om een goed signaal van zijn Netgear Router te ontvangen.

Hierbij wil ik nog wel opmerken dat ik dit signaal niet alleen op mijn laptop kan ontvangen maar ook op mijn LAN dat nu is aangesloten op mijn U.S. Robotics Wireless MAXg Router(USR5461).

Wellicht kost dit allemaal meer dan zelf een abonnement te nemen.

Ik hoop dat ik mijn vraag enigszins begrijpelijk heb geformuleerd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


En als je jouw router eens bij de buurman neerzet?

 

Misschien hebben jullie er dan allebei wat aan, aangezien mij lijkt dat die US Robotics meer aan kan dan de buurman zijn Netgear router

 

en de groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
En als je jouw router eens bij de buurman neerzet?

Misschien hebben jullie er dan allebei wat aan, aangezien mij lijkt dat die US Robotics meer aan kan dan de buurman zijn Netgear router

Waarop baseer je de opmerking dat de US Robotics Router meer aan kan dan de Netgear router?
Heb jij de indruk dat het ontvangst- / zendbereik hoger ligt?
Verder vraag ik me dan ook af hoe ik de Internettoegang dan op mijn Desktop en Multimediaplayer krijg?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Poetsdoekje
En als je jouw router eens bij de buurman neerzet?

Misschien hebben jullie er dan allebei wat aan, aangezien mij lijkt dat die US Robotics meer aan kan dan de buurman zijn Netgear router

Waarop baseer je de opmerking dat de US Robotics Router meer aan kan dan de Netgear router?
Heb jij de indruk dat het ontvangst- / zendbereik hoger ligt?
Verder vraag ik me dan ook af hoe ik de Internettoegang dan op mijn Desktop en Multimediaplayer krijg?


ik heb gewoon zo'n gevoel dat jouw router meer aan kan, ik baseer het nergens op, maar het is het proberen waard, niet geschoten is niet geraakt.

wat de toegang betreft moet je gewoon, verbinding met een netwerk maken zoals je normaal ook doet

poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merde hier het zelfde. mijn buren gebruiken mijn internet zij wonen 200 meter verder dan ik { open terrein } ..hier zelf heb ik een sitecom en bij hun heb ik een cms staan het werk wel goed maar als hun te veel doen bv streamen knalt die uit ik heb nog een linksys leggen maar welke dd-wrt firmware type moet ik hebben om het zendvermogen op te krikken sp1 ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat lijkt me sterk. je kan alleen het zendvermogen vergroten naar max. 251mW. hou er wel rekening mee dat je dan wel een pallet wrt'tjes klaar moet zetten. je rookt ze geheid naar de verdoemenis vanwege de hitte.

zendvermogen vergroten heeft ook alleen zin als het op beide apparaten (dus bij jou en bij je buurman) verhoogt wordt. als het ene apparaat "schreeuwt" (251mW) en de ander fluistert (28mW) terug, dan schiet je er nog niets mee op smile

 

ik heb tijden op 85mW gedraait, afstand zo'n 30m. maar wel door dikke betonnen muren en een hoop glaswerk en één houten deur. onderlinge verbinding schommelde stabiel tussen de 24 en 36Mbps. Mijn internet is/was toch niet sneller dan 8Mbps dus goed genoeg en geen koeling nodig.

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weliswaar past de volgende vraag niet helemaal in deze context maar raakt hem wel.

Tijdens wat experimenteren ontdekte ik een onbeveiligd netwerk vlak bij mij in de buurt.

Ik kon mij gewoon toegang verschaffen en beschik dan over een behoorlijk signaal.

Speed 54 Mbps

Signaal sterkte 72%

Link kwaliteit 60%

 

Mijn vraag is nu, hoe ver ben ik in overtreding als ik gebruik maak van een onbeveiligd netwerk?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast redhotrock

Daar is de regelgeving heel duidelijk in.

 

De bekendste vorm van computercriminaliteit is het opzettelijk en wederrechtelijk binnendringen in een computersysteem of netwerk. Dit heet computervredebreuk (soms ook wel computerinbraak of hacken) en is een misdrijf. Hierop staat een straf van maximaal 1 jaar cel of geldboete van 16.750 euro (art. 138a lid 1).

 

Onder de oude wetgeving was computervredebreuk alleen strafbaar wanneer een beveiliging werd doorbroken. Deze eis is komen te vervallen. Computerinbraak is nu strafbaar wanneer de dader wist dat hij op verboden terrein was.

 

bron overheid.nl

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...