Ga naar inhoud


[TF5510PVR] Receiver start niet meer op !


robtopf

Aanbevolen berichten

Wie komt dit bekend voor ?

Uitstekend functionerende Topfield 5510pvr in originele verpakking van mijn vacantie bestemming vervoerd terug naar nederland. Bij opnieuw opstarten verschijnt op de display de normale "L436" en de "RUN" melding. Daarna zowel op de display als op het scherm de melding "1yyyyyyyyyyyyyyyyy ".

af en toe kan ik het menu oproepen maar verdwijnt vrijwel direct.

wie kan mij helpen ?............rob de mare

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites


haal toch maar eens alle belasting eraf, zoals coax en harde schijf ontkoppelen.

 

Het kan best wel eens een probleem met de voeding kunnen zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yyyy betekend vaak een error in de fw ( bijv in de kanalenlijst) waardoor de ontvanger de weg kwijt is. Probeer een fabrieksreset te geven en vervolgens de ontvanger weer opnieuw in te stellen. Probleem is daarna verholpen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders proberen of je hem via de pc wel van nieuwe firmware kunt voorzien. Bijvoorbeeld de empty settings firmware. En daarna weer goede firmware erin. Als het zo lukt natuurlijk.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Vincent1971,Jorgen en Alfred de Witt voor jullie hulpvaardige adviezen ! Sat4all is voor mij een schitterende site.

Het met cijfer "0" ingedrukt starten zal in voorkomende gevallen helpen, echter niet bij mij, mogelijk omdat ik geen enkele TAP geladen heb.

Met het wissen en opnieuw laden van de firmware wacht ik even , maar volg ik nu eerst het advies van de fabriek reset.

Dit lijkt goed te gaan. Na de instellingen weer zijn ingevoerd, heb ik op de Astra 19.2 een automatische zenderzoek gedaan en dit houd de topfield vast, alleen zitten de kanalen hopeloos doorelkaar. Sofar so good ik heb geen haast en ga rustig verder.

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat goed !

Ga nu met de setting editor werken, wat mij in de toekomst veel werk zal besparen.

Dank aan allen die mij met hun raadgevingen hebben geholpen.

rob de mare

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robtopf
Bedankt Vincent1971,Jorgen en Alfred de Witt voor jullie hulpvaardige adviezen ! Sat4all is voor mij een schitterende site.
Graag gedaan.

Citaat:
[...] Met het wissen en opnieuw laden van de firmware wacht ik even , maar volg ik nu eerst het advies van de fabriek reset. [...]
Verstandig. Dat moet je ook niet doen als het niet nodig is. Wat trouwens naar mijn mening ook geldt voor de fabrieksreset.

Ik hoop dat het vanaf nu weer bij je werkt.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...