Ga naar inhoud


HELP! stat voor stap installatie een idee?


Gast newby9000

Aanbevolen berichten

Als linux onbekende een IP9000 ABCOM gekocht. Waarschijnlijk niet zo slim. Alleen maar problemen mee. De nieuwste bootloader 1.3.2 lukte me wel, maar de originele r8107 van AB-COM krijg ik er niet op. Heeft iemand een stap voor stap handleiding of kan iemand helpen?

 

wat wel lukt :

netwerk aansluiting, webinterface

 

wat niet lukt :

opnemen, dan switchen naar ander kanaal = vastloper + mislukte opname

update via USB stick zoals dat op AB-COM.de staat beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

Bij denktenk.com staat bij de download sectie een handleiding voor beginners. Helaas is het hele forum in het engels. Op zich geen probleem maar met al die technische begrippen wel een extra handicap vind ik. Ook in de afdeling cube revo software (duurde bij mij ook even voordat ik doorhad dat ze daar de ipbox mee bedoelen) staat een sticky hoe te updaten met een usb stick. Het is wel de moeite om daar even rond te kijken.

 

Groeten

Dandro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey bedankt. Zo nieuw, dat ik die site dus niet eens kende. Snel aangemeld en vanavond proberen. Handig die vertaalsite, maar mijn engels gaat wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zou er ook gewoon iemand kunnen zijn die HIER de uitleg geeft. Ik heb een beetje een broertje dood aan mensen die steeds naar elders verwijzen. Als iedereen dat zou doen, zou je geen forum meer overhouden.

Probeer iemand dus aktief te helpen en niet meteen naar een ander forum te verwijzen a.u.b. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja toxic ik zit in de zelfde positie als de topic starter. Ik ben niet in staat om hem te helpen omdat ik er ook geen snars van snap. Ik heb net de hobby weer een beetje opgepakt maar ook vanuit het verleden weet ik me te herinneren dat dit forum niet altijd even beginners vriendelijk is. Er word al snel gezegd "ga maar lezen" zonder zich af te vragen of het gevraagde wel voor handen is. Ook is de materie soms zo moeilijk uitgelegd dat het voor de leek die gewoon simpele handelingen wil uitvoeren op zijn box er geen doorspitten aan is.

 

Ikzelf ben nu al een week bezig welke software ik op mijn box moet installeren en hoe dat moet. Niemand die de moeite neemt om antwoord te geven.

 

Volgens mij een simpele handeling die niet veel moeite kost om uit te leggen.

 

Dus graag geen verwijt aan mijn adres..... ik doe wat ik kan om TS te helpen. Helaas betekent dat verwijzen naar een ander forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus zal ik de vraag nog simpeler stellen.

Op de site van AB-COM staat (nu net) NEU!! Version 231008 r8340 usb all noboot (release 28.10.08)

Om deze via een USB stick te kunnen installeren moet je via de USB kabel (en flash software) Neuer Bootloader USB Version 1.3.2 for IPBOX 9000 HD installeren. Dat is gelukt.

Vervolgens staat er iets over 'druk de photo button, druk de music button, doe ftp instellingen, maar daar loop ik al vast. Vervolgens krijg ik als ik de machine aanzet met STANDY ingedrukt alleen de 'USB UPDATE' tekst (om dus te kunnen flashen). Hoe krijg ik nu die .img erin?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Format a USB key with fat or fat32, not all pendrives works.

The partition have to be primary, extended and logical drives do not work.

I have tested with a free 128MB.

 

2. Copy the usb_update.img file to the root of the key.

If the file is a rar or zip file, unrar or unzip first.

If the file do not have this name, but usb_kernel_root_db.img or something, rename it.

 

4. Turn the box off

 

5. Put the USB key into the USB port of the box.

 

6a IP900

Press the powerbutton (front display) while you turn on with the power switch (backside).

 

6b IP9000

Press the powerbutton (front display) while you turn on with the power switch (backside),

when it shows booting in the display keep holding the power switch and puch the up arrow

under det front of the tuner (Remote will not work)

 

7. USB UPGRADE shows in the display, be patient and wait.

 

8. If E10 shows in the display, check that it is the right filename on the usbpendrive,

that it is not filled up with other stuff.

Try a different pendrive.

 

9. After a while ERASING 01, 02... is shown in the display, the FLASHING 01, 02, 03... shows in the display. (Can take som minutes if your pendrive is slow)

 

10. DO NOT TURN OF THE TUNER while ERASING or FLASHING is in the display.

 

11. When it says DONE in the display unplug the USB pendrive and hit the power button to reboot.

(Not the OK button since this make it flash again.

 

12. Finished.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U-boot 1.31 of hoger is nodig voor deze manier:

 

1 - Gebruik een lege usb stick

2 - Kopieer het gewenste usb_update.img naar de stick en wijzig de naam in : usb_update.img

3 - Zet de receiver uit en plaats de usb stick in de receiver

4 - Hou de powerknop ingedrukt en zet de spanning weer op de box net zolang totdat je : “BOOTING†in het display zit verschijnen.

5 - Druk op de : ^ knop op de voorkant van de receiver ( niet op de AB!! ) totdat je : "USB UPGRADE" in het display ziet verschijnen.

6 - Laat de : ^ knop los en Uboot zal de nieuwe software flashen vanaf de usb stick.

7 - Wanneer het flashen klaar is verwijder deze dan en reboot de box

 

Foutmeldingen:

 

1 - Er 10 : Er staat teveel data op de usb stick verwijder deze eerst.

 

Dat is de methode mbv een usb stick

 

Om te flashen met een usb kabel moet je ff Flash-tools 1.02 downloaden en installeren.

 

 

FF vertaald vanaf denktenk site

 

 

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen 9000 maar een 900. Maar de procedure is dezelfde.

Formateer een USB stick met fat32 of fat file systeem.

Copieer de img file naar de USB stick. Belangrijk er mag geen andere file op de USB stick staan en de naam moet zijn usb_update.img of als dit niet werkt usb_update

Houd de powerbutton ingedrukt terwijl de box aangezet word met de aan uit knop aan de achterzijde. Wanneer BOOTING in het display verschijnt de powerbutton vast houden en de UP toets gebruiken op de reciever (afstandsbediending werkt niet)

USB Upgrade verschijnt... Nu geduld hebben... Begint met erasing 1-100 en daarna Flashing 1-100.

Ik heb goede ervaringen met de images van denktenk.com

Wanneer USB Update wel verschijnt maar er verder niets gebeurt is het image voor een ander type. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Toxic, BEDANKT!

Nu dus werkzame tips. Gewoon een uitleg waar ook ik wat mee kan.

Het duurt wel even, dan alles opnieuw instellen, satelliet/kanalen enzo,

Toen 'ie helemaal klaar was, helaas toch slecht. Switchen van kanalen werkt niet. Het beeld befriest dan. Ik ga nu maar eens een 'andere' image proberen. Nog tips?

Ik heb trouwens mijn originele CD kaartje in een Matrix CI zitten. Werkt dat wel goed met die twin-tuner?

Iemand ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: newby9000
Hey Toxic, BEDANKT!


Ja hoor en de werkelijke posters vergeten.

Allemaal info die idd Toxic [Q] ook voor jou had kunnen posten maar die heeft iedereen weer aan het werk om het voor jou online te zetten.

Nou heb jij weer de verkeerde persoon ( -en ) bedankt, gaat wel lekker zo.

Volgende vraag van jou:

Citaat:
Ik heb trouwens mijn originele CD kaartje in een Matrix CI zitten. Werkt dat wel goed met die twin-tuner?


Antwoord:

1 - Zoek het ff lekker zelf uit

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke firmware heb je er nu op die van ABCOM of van DGS ?

 

vraag ik ivm met je internal cardreader

 

dan wat het opnemen aan gaat die fout zit er al vanaf het begin in

alleen zenders op de zelfde transponder werken om op te nemen en te kijken naar een andere.ga je hier vanaf dan resulteerd je opname in een zwart scherm van 1 uur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry D_liver. Natuurlijk moest ik jou bedanken. Ik weet nu tenminste hoe ik die images erin krijg. Dat het niet werkt is jammer. Dus alsnog bedankt voor je hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...