Ga naar inhoud


ITV HD op de Scena 5


Gast woutervg

Aanbevolen berichten


Nee: blijkbaar moet je daar de VPID handmatig voor veranderen. En onze Scena kent geen editor om de satelliet-, transponder- en kanalendatabase aan te passen (waar heb ik dat nu toch meer gehoord?).

Wolfgang Litzinger wil daar wel aan gaan werken, maar dat zal nog wel geruime tijd duren (tijd en ontvanger gebrek).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou moeten werken. Er is voor ITV HD een aanpassing gemaakt in de firmware. Je moet wel zelf de pids invoeren. Dit kan in het menu geavanceerd zoeken.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas: het werkt niet. Er wordt met de handmatige instelling duidelijk een signaal met een behoorlijke kwaliteit gevonden; er wordt zelfs een zender gevonden die de naam "User SCPC 3402" krijgt, maar geen beeld en ook geen geluid.

 

PS: het getal in de naamgeving is afkomstig van de ingestelde AudioPID: kies je daar een ander, dan verschijnt dat getal ook weer in de naam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou het natuurlijk kunnen zijn: ik zal zo af en toe eens kijken. Maar er wordt wel wat ontvangen (soort draaggolf idee?).

 

Wat is de reden dat er bij een handmatige PID-instelling zo'n rare zendernaam ontstaat? Ook gebrek aan uitgezonden data?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wordt er niet in de info table van de transportstream gekeken. Het beestje moet dan een naam krijgen, de ontvanger maakt er dus zelf wat van.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het zojuist getest met de laatste firmware 1.54:

 

Ga naar geavanceerd zoeken en vul in:

 

Satelliet: Astra 2A,B,C,D

Frequentie: 11426 MHz

Polarisatie: Hor.

Symbolrate: 27500 kSymb/s

FEC: Automatisch

PIDs: Handmatig

Video PID: 3401 / H264

Audio PID: 3402 / AC3

PCR PID: 3401

Kanalen: Alles

DVB-S2: Nee

 

Krijg nu een testbeeld te zien van ITV HD.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Het zappen gaat nu ook een stuk sneller. ITV HD werkt inderdaad ook. Het enige dat ik nu nog mis zijn een mooier vormgegeven EPG en de mogelijkheid om zendernamen aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vormgeving geloof ik wel: hoe eenvoudiger, hoe beter.

Maar de eeuwige wens om de (satelliet-, transponder- en kanalend-)database te kunnen aanpassen komt mij bekend voor van de 7000. Daar is het uiteindelijk door anderen opgelost (SetEdit), maar die heeft nu even geen tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn Nokia 9800 kon ik in de ontvanger zelf de naam van een zender aanpassen. Dit zou bij de Scena 5 ook wel erg handig zijn. Nu ziet de naam van ITV HD er niet uit in de zenderlijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...