Pestvogel Geplaatst: 28 oktober 2008 Geplaatst: 28 oktober 2008 Hallo, Ik probeer al geruime tijd de mij iriterende tekst "klik hier om te beginnen", die verschijnt als ik met de cursor over de startknop ga, te verwijderen. Op internet staat ontelbare keren aangegeven hoe dat moet, maar dat zijn allemaal sterk gedateerde en van elkaar overgenomen tips die niet werken (bij mij) Weet iemand of het überhaupt wel mogelijk is in XP Home ? Zo ja, hoe ??? B.v.d en groeten,Pestvogel.
WPW Geplaatst: 28 oktober 2008 Geplaatst: 28 oktober 2008 Zoek eens in de registry naar de tekst (of maak een regdump). gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Sjattuh Geplaatst: 28 oktober 2008 Geplaatst: 28 oktober 2008 Origineel bericht van: WPW Zoek eens in de registry naar de tekst (of maak een regdump). al geprobeerd - staat er niet... Die tekst verdwijnt overigens nooit. Die zul je op de een of andere manier handmatig moeten verwijderen. Ik vind tot nu toe alleen maar links over hoe de tekst op mijn start button aan te passen... ook wel grappig Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
WPW Geplaatst: 28 oktober 2008 Geplaatst: 28 oktober 2008 2 dinge om te probere. START > RUN > GPEDIT.MSC > USER CONFIGURATION > ADMINISTRATIVE TEMPLATES > START MENU AND TASKBAR > FIND REMOVE BALLOON TIPS ON START MENU ITEMS > CHECK ENABLED > OK Run the Registry Editor (REGEDIT.EXE). Open HKEY_CURRENT_USER\ Software\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\ Policies\ Explorer. If it's not there, create a binary value and call it NoStartBanner. Double-click on NoStartBanner, and enter the value 01 00 00 00, and press OK. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Sjattuh Geplaatst: 28 oktober 2008 Geplaatst: 28 oktober 2008 optie 1 had ik al geprobeerd - ook via mmc en dan een user group aanmaken. optie 2 werkt ook helaas niet... ja heb geboot. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Pestvogel Geplaatst: 28 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2008 Optie 2 is degene die 1000 keer op internet staat maar niet werkt. Tekst van de knop wijzigen lukt wel, maar je blijft dat bannertje houden. De tekst van de startknop is te wijzigen in een klok.Ook leuk.
Pestvogel Geplaatst: 29 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2008 Ik heb het geprobeerd met Tweak Manager. Zeggen op hun site dat het "easy" gaat, maar de tweak werkt niet.Het schijnt derhalve niet mogelijk te zijn om dit bannertje te verwijderen.Gr.
Xilence Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 Download 'Resource Hacker' Zoek de file 'explorer.exe' in C:\Windows en maak een kopie in bv de map 'Temp', hernoem de file bv 'explore.bak. Open nu met Resource Hacker de file 'explorer.bak' Je ziet aan de linkse kant in het programma verschillende mappen, kies de map 'String Table' open deze map, kies dan de map '34' en klik daarna op '1043' Je ziet nu aan de rechtse kant verschillende teksten waar onder 'klik hier om te beginnen' Nu kan je deze tekst aanpassen of helemaal verwijderen. Bij verwijderen is het inclusief het voorste nummer, in dit geval '533 "klik hier om te beginnen" Sla het bestand op en herstart de computer in veilige modes (F8) Maak een kopie van explorer.exe in de map 'Temp' en kopieer de 'Explore.bak' naar C:\Windows. Hernoem nu de 'Explorer.bak' weer naar 'Explorer.exe' Suc6.
Pestvogel Geplaatst: 30 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2008 Bedankt Xilence. Ik ga gelijk aan de slag.
Pestvogel Geplaatst: 30 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2008 Origineel bericht van: Xilence Sla het bestand op en herstart de computer in veilige modes (F8) Maak een kopie van explorer.exe in de map 'Temp' en kopieer de 'Explore.bak' naar C:\Windows. Hernoem nu de 'Explorer.bak' weer naar 'Explorer.exe' Suc6. HET IS GELUKT !!! Maar niet op bovenstaande manier.Het hernoemen van Explorer.bak naar Explorer.exe wordt door windows geweigerd omdat de Explorer.exe nog steeds in C:/windows staat. Verwijderen van Explorer.exe wordt ook geweigerd. Ik heb de originele Explorer.exe veranderd in Explorer1.exe en en daarna lukte de ext. verandering wel en en liet explorer1.exe zich verwijderen.MET HET GEWENSTE RESULTAAT !! Hartelijk dank Xilence !!
Xilence Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 Misschien dat ik het verhaal wat te snel wilde typen waardoor er wat verkeerd is uitgelegd. Belangrijkste is dat het toch gelukt is.
Xilence Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 Origineel bericht van: Sjaak(k) Waarom zo ingewikkeld, even power toy Tweak ui installeren daarmee kun je veel windows flauwe kul uit/aan zetten Omdat het daarmee niet lukt slimmerik.
Pestvogel Geplaatst: 1 november 2008 Auteur Geplaatst: 1 november 2008 De mogelijkheden die op internet te vinden zijn alsmede de diverse tweak progs die pretenderen het te kunnen doen werken niet !!! Al deze tweaks werken alleen bij minimaal XP Pro. Het duurde lang voor ik daar achter kwam.De oplossing van Xilence is de enige tot nu toe die werkt. Opent bovendien de mogelijkheid tot veel... meer ingrepen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen