Trulli Geplaatst: 29 oktober 2008 Geplaatst: 29 oktober 2008 Ik zat te denken om mijn waveFrontier T90 als volgt op te stellen WaveFrontier tilt-hoek (skew): 100.01° meest oostelijk gelegen satelliet: 39.4° O centrale satelliet: 19.2° O meest westelijk gelegen satelliet:Intelsat 10-02 (1.0° W) (volgens Satlex berekening) Maar hoe moeten mijn lnb’s hangen? Moeten die waterpas hangen. (Dus Wave schuin en lnb's vertikaal.) M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel
Tonskidutch Geplaatst: 29 oktober 2008 Geplaatst: 29 oktober 2008 Ja dat met die stand van de LNB is juist, loodrecht je hebt namelijk horizontaal en vertikaal de skew (WF T90) is om zoveel mogelijk de signalen onder de juiste invalshoek naar de LNB te reflecteren (clarckbelt) maar de LNB zelf moet principieel loodrecht staan. ofschoon daar ook weer uitzonderingen op zijn die per satelliet positie gevonden kunnen worden op de site lookangles in java applet de satlex is een online berekening, je kunt ook een excel downloaden (holles-sheet) en kunt een en ander optimeren ik heb die excel gebruikt bij mijn eertste maal een WF T55 en was verrast hoe weinig fijn afstellen nodig was. chiao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Trulli Geplaatst: 29 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2008 Dank u! Wave schuin en lnb waterpas. M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel
Tonskidutch Geplaatst: 29 oktober 2008 Geplaatst: 29 oktober 2008 geloof je meteen, maar dat schreef ik ook (en heb dat in het verleden ook vaker bevestigend geschreven) daarom verwees ik al naar deze LINK misschien was dat niet zo duidelijk zoals ik het beschreef maar fijnafstemmen (zoals jij met de satlook) doe je dan als de wok vast staat <> waarbij lichtjes draaien vd LNB op specifieke satelliet posities nodig kan zijn. maar andersom, de stand van de LNB parallel houden aan de LNBmount (beugel) is ook niet juist. chiao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen