Ga naar inhoud


TV Gelderland populairste regionale tv-zender


Elwin

Aanbevolen berichten

Citaat:
Acht van de tien Nederlanders kijken naar regionale televisie. Slechts één op de zeven tv-bezitters kijkt nooit naar regionale zenders, zo blijkt uit een onderzoek in opdracht van de KPN. TV Gelderland is de populairste regionale tv-zender. Eén op de vier ondervraagden vindt de programma's van TV Gelderland kwalitatief beter dan die van de landelijke televisie. Het landelijk gemiddelde is 15 procent.


Bron: radio.nl
Datum: 29 oktober 2008

Op zich vind ik TV Gelderland wel een leuke regionale zender. Vooral het consumentenprogramma 'Hallo Gelderland' vind ik leuk. Wat vinden jullie van de regionale omroepen? Van mij mogen ze best wat meer programma's per dag uitzenden. Meestal is dat maar één uurtje per dag.

Omroep Brabant is overigens ook goed bezig, met vier nieuwsbulletins per dag. Om 7u, om 9u30, om 12u30 en om 18u30. Toch jammer dat ze nog veel herhalingen uitzenden van de programma's...
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb TV Gelderland ingeprogrammeerd omdat ik in Gelderland woon, maar ik kijk liever TV Oost (waar mijn vrouw vandaan komt).

Als ik langs de andere regionalen zap, blijf ik af en toe bij Brabant hangen, en dat is het dan wel.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn grote verschillen tussen de regionale omroepen. Zo woon ik op de grens van Gelderland en Utrecht en kijk regelmatig naar de nieuwsuitzendingen van beiden. Daarbij komt heel duidelijk de professionaliteit van TV Gelderland Nieuws naar voren, terwijl U Vandaag meer amateuristische uitstraling heeft. Over dat laatste is genoeg te vinden op andere fora.

 

Persoonlijk vind ik de regionale omroep een verrijking van het televisie aanbod.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon ook in de Gelderland maar ik vind TV Gelderland erg oubollig, ook dat logo, de muziek en verdere uitstraling zijn erg gericht op ouderen.

 

Vroeger hadden ze met Pascal Kamperman nog wel een aardig sportprogramma maar dat is helemaal verdwenen.

 

Kijk eigenlijk alleen nog naar de nieuwsblokken van 15 minuten en die zijn wel redelijk tot goed.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ikzelf kijk elke dag 1 keer naar het nieuws van TV Flevoland (via de kabel) en naar het nieuws van RTV Noord-Holland. In Flevoland woon ik en in Noord-Holland liggen mijn roots.


Dan kijk je TV Flevoland via de digitale kabel zeker?

Ik vind het wel jammer dat TV Flevoland, TV West en RTV Utrecht nog niet via satelliet uitzenden. Ook AT5 zit wel bij de digitale kabel van UPC maar niet op de satelliet.

Maar ja, je kunt niet alles hebben! smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk via de satelliet het meest naar TV Noord Holland.

Een prima nieuwsjournaal en ook de sportprogramma's spreken mij aan.

 

Op mijn Digitenne TV'tje staat regelmatig TV West aan.

En die is weer leuk vanwege het regionale nieuws.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ikzelf kijk elke dag 1 keer naar het nieuws van TV Flevoland (via de kabel) en naar het nieuws van RTV Noord-Holland. In Flevoland woon ik en in Noord-Holland liggen mijn roots.


Dan kijk je TV Flevoland via de digitale kabel zeker?


Inderdaad Elwin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Elwin,

 

natuurlijk kijk je naar die regionale zender die voor jou belangrijk is (wegens afkomst of directe woonplaats<>regio)

 

kwalitatief beter, tov WAT?

dergelijke onderzoeken en polls zijn extreem misleidend

je kijkt TV-Gelderland nieuws omdat je bijvoorbeeld rtl4 nieuws oninteressant vindt

dat betekend nog steeds niet dat er een hogere kwaliteit is

 

populair kan het numeriek wel kloppen wat er vaker op de receiver afgestemd is

maar of je er nu ook kwaliteit aantreft?

 

L1; kijk ik wegens mijn "roots" vaak, maar eigenlijk schaam ik me in vergelijking met de landelijke (nationale=publieke) TV

dat is veelal omdat de budgetten geen objectiviteit, onafhankelijkheid, diepgang, passie, techniek en kundigheid <DUS> kwaliteit toestaan.

 

van der Laak (van Kooten en de Bie) had ook zijn eigen regionale TV uitzending vanuit zijn garage

 

en juist die vergelijking, daar gaat 't om

boeiende inhoud <ten opzichte van> de middelen die ter beschikking staan.

 

hou je der buiten cok :D

 

chiao

Monna Lisa

Ivan Graziani

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...