Ga naar inhoud


TV Gelderland populairste regionale tv-zender


Elwin

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Noordzee
Ik kijk via de satelliet het meest naar TV Noord Holland.
Een prima nieuwsjournaal en ook de sportprogramma's spreken mij aan.

Op mijn Digitenne TV'tje staat regelmatig TV West aan.
En die is weer leuk vanwege het regionale nieuws.




Ik kijk ook vaak naar RTV-NH naar het sportprogramma op zondagavond maar ik mis wel die eigenwijze voetbalanalist Ton Ojers, grappige vent was dat!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Elwin
Ik vind het wel jammer dat TV Flevoland, TV West en RTV Utrecht nog niet via satelliet uitzenden. Ook AT5 zit wel bij de digitale kabel van UPC maar niet op de satelliet.


Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Philips DSR8121PVR, Visiosat Bisat G3C (Astra 1-2-3), CDS Familie HD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Genoemde zenders heb ik wel op de digitale kabel, en daarvan zou ik alleen TV West en AT5 op de satelliet willen hebben. Flevo en Utrecht vind ik geen must voor de satelliet. Deze laatste 2 hebben gelukkig ook geen geld om op de satelliet te komen frown


Als je de kabel (UPC Digitaal) en CDS bij elkaar optelt, heb je alle regionalen, behalve West.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Deze laatste 2 hebben gelukkig ook geen geld om op de satelliet te komen

 

Helaas hebben ze bij die lokale omproepjes nog niet de mogelijkheid van transponder-time-sharing ontdekt.

 

Als de minder rijke omroepen (hun herhalingen) konden uitzenden op tijden dat de wat rijkere niet uitzenden zouden ze het iedereen naar de zin maken.

De hele dag naar zo´n maffe DieDjeej te moeten kijken die z´n platen aan elkaar loopt te lullen, daar wordt je ook niet vrolijk van.

Het is toch te gek dat bijvoorbeeld een zendertje als Rijnmond TV maar gemiddeld 3 uur per dag een programma uitzendt en de overige tijd herhalingen. Dat noem ik nog eens transponder vervuiling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Deze laatste 2 hebben gelukkig ook geen geld om op de satelliet te komen

Helaas hebben ze bij die lokale omproepjes nog niet de mogelijkheid van transponder-time-sharing ontdekt.

Als de minder rijke omroepen (hun herhalingen) konden uitzenden op tijden dat de wat rijkere niet uitzenden zouden ze het iedereen naar de zin maken.
De hele dag naar zo´n maffe DieDjeej te moeten kijken die z´n platen aan elkaar loopt te lullen, daar wordt je ook niet vrolijk van.
Het is toch te gek dat bijvoorbeeld een zendertje als Rijnmond TV maar gemiddeld 3 uur per dag een programma uitzendt en de overige tijd herhalingen. Dat noem ik nog eens transponder vervuiling.


De regionale omroepen zouden ook best gedeeltelijk kunnen uitzenden op Nederland 1, 2 of 3. De Duitse zender WDR heeft dat denk ik goed opgelost met haar regionale studio's vanuit de deelstaat.
http://www.wdr.de/studio/flash.jhtml
Dit zou misschien alleen betekenen dat de zender die dit gaat uitzenden in 12 of 14 keer moet gaan uitzenden via de satelliet, zoals bij de WDR gebeurt per Landesstudio.
Maar je krijgt dan niet meer van die regionale zenders die maar 3 uur per dag uitzenden en rest herhalingen, webcams van de regio of een dj laten zien.
Trouwens Lokalzeit Duisburg/Niederrhein besteedt regelmatig aandacht aan het Gelders nieuws.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Genoemde zenders heb ik wel op de digitale kabel, en daarvan zou ik alleen TV West en AT5 op de satelliet willen hebben. Flevo en Utrecht vind ik geen must voor de satelliet. Deze laatste 2 hebben gelukkig ook geen geld om op de satelliet te komen frown


Als je de kabel (UPC Digitaal) en CDS bij elkaar optelt, heb je alle regionalen, behalve West.



Als ik naast CDS ook nog UPC Digital erbij zou nemen, wordt het wel een heel duur grapje. Ik betaal nu 13,50 p. maand bij CDS, en dan komt daar nog is een euro of 18 bij voor UPC... Nee, dan maar zonder Utrecht en Flevoland. Misschien komen die in een later stadium nog wel via de satelliet! smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ziggo is ook niet alles in order momenteel. M'n collega probeert over te stappen op een ziggoproduct vanaf orange cable, maar dat lukt voor geen meter.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...